Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Hier ondertussen bijna 38 weken.
Sinds afgelopen week is eindelijk de babykamer zo goed als af en heb ik een tas gemaakt om mee te nemen naar het ziekenhuis. Bedacht me alleen nog wel dat ik nog geen klossen heb geregeld haha
Qua zwangerschap wordt het nu wel iets zwaarder, ik heb al een aantal weken flink last van mijn bekken.
Maar in tegenstelling tot bij de meiden heb ik dit keer gevoelsmatig zo’n mooi klein rond buikje :inluv:
Iets wat overigens niet zo is, want ik kan mijn eigen schoenen nog maar amper aankrijgen :lol:
Nu alles klaar staat beginnen de kinderen ook wel wat ongeduldig te worden, ze kijken uit naar de komst van kleine broer.
Ik hoop stiekem dat ik dit keer geen 42 weken hoef, maar dat hij gewoon besluit op tijd te komen :-)
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Hier even kort want hartkloppingen, giga snelle ademhaling en duizelingen. Komt en gaat. Super irritant. En maagzuur en moeheid bleerrgg
Daarnaast ga ik die kleine stuiterbal in m’n buik wel missen, want dat voelt zo gezellig (geen schopper gelukkig, eerder een duwer ofzo haha)
Ik zit in week 36
Succes mede zwangeren met alle laatste regeldingen en die laatste loodjes waar iedereen het over heeft
De eerste zwangerschap was ik topfit en dacht ik: waar heeft iedereen het over. Nu loop ik op m’n tandvlees (is dat de uitdrukking?)
Heb nergens energie voor, dus als ik een beetje weinig reageer op alles... I’ll be back!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Sterkte Heidi! Hopelijk een voorspoedige bevalling met 37 weken...
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

En ronde 3 van glucose tolerantie test.... want ze vinden mijn buikomvang, hoeveelheid vruchtwater en de baby toch zorgwekkend groot... echt wel goed dat ze alles in de gaten houden, maar het is zo'n rottest en de vorige was amper een maand terug....
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Kan je niet vragen of je ipv de glucose test een dagcurve mag bijhouden? Is volgens mij net zo betrouwbaar.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Mag niet, wel gevraagd. En heb net zelf gemeten met vingerprik en waardes zijn gewoon netjes dus kan mij ook niet echt voorstellen dat er wel wat uitkomt.
Sowieso best overdreven dat ze het met buisjes bloed doen ipv vingerprik. Maar het afnamelab heeft geen simpele glucosemeter. Zometeen ook nog een extra extra groeiecho. Die viel laatst (minder dan een maand geleden) ook nog net binnen wat mag, dus wel benieuwd hoe het er nu voor staat.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Succes miss_meeko. Die test is naar ja.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Pff wat een gedoe nog zo aan het einde van je zwangerschap.
Als ze zich dan zo’n zorgen maken, kunnen ze je niet gewoon op tijd inleiden :lol:
Sterkte Meeko!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

@Meeko Naar ik begrijp zijn er wel alternatieven zoals 'lunch curve', maar dat kan alleen door een internist of diabetesverpleegkundige.

'Mag niet' is trouwens relatief, hè? Je beslist uiteindelijk zelf. Als het goed is moet de arts/verpleegkundige goed kunnen uitleggen wat de voor en nadelen zijn, zeker als je zo kort op elkaar hetzelfde onderzoek krijgt (zeker eentje die best belastend is) en of er alternatieven zijn. Ik las idd van iemand die drie dagen achter elkaar een dagcurve had geprikt en dat --in overleg met de arts-- voldoende vond voor zichzelf. Je kunt best vragen of ze jou betere info willen geven over de voors en tegens zodat jij zelf beter kunt beslissen wat je verstandig vindt, want uiteindelijk zijn zij wel de expert, maar niet de baas.

Succes met de test en de uitslag, in ieder geval!
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Test achter de rug. Echo ook, maar dat was fout gecommuniceerd want blijkbaar is er een uitgebreidere echo nodig waarvoor ze mij maandag al hadden ingepland (was ook leuk als ze het even hadden verteld of uitgelegd). Vruchtwater zit nu in ieder geval op veel te veel. Baby is op zich niet echt hard gegroeid en lijkt nu van voor op schema naar gewone waardes te zijn gegaan. Maar maandag dus meer en dan dinsdag weer gesprek met gynaecoloog.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Sterkte met alle laatste loodjes! Ik wacht op babynieuws!
eireann schreef:
Ik ben gister begonnen met prikken voor ivf. Eens kijken of we een broertje of zusje kunnen toveren voor rozetje.
Er waren 7 eitjes, 4bevruchtingen, 1 heel goed embryo en 3 twijfel.

Van de 3 hoor ik morgen of er nog ingevroren kan worden. Dan moeten ze nu nog wel even een groeispurt maken.

Het goede embryo wordt zodadelijk teruggeplaatst.

Ik ben benieuwd
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Spannend Anne!
Ik ga voor je duimen
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Duimt!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

Meeduimt!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Zal enorm voor je duimen dat die goede embryo meteen lekker gaat nestelen!!
Do more of what makes you happy
Plaats reactie