Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Awww! Dat is ook leuk, ja. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Dat is ook leuk Chell. Opgroeiende kindjes zijn zo leuk
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Waar halen jullie je oppas vandaan? Via via zou ideaal zijn natuurlijk, via het briefjesbord vd supermarkt ? Of zo'n online betaalplatform?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Nichtjes, neefjes, vrienden en familie. Plus jongere mensen bij verenigingen waar ik actief ben
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Wij lieten de kinderen toen ze kleiner waren alleen bij familie of close vrienden.
Nu ze ouder zijn past oudste dochter wel eens op.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Ik heb mijn oppas via Facebook. Via zo’n werk aangeboden/gezocht in deze omgeving pagina
Ze had zelf een ‘oppas aangeboden’ berichtje geplaatst en iemand reageerde daarop met: ze is echt top met onze kinderen, dus doen! En diegene ken ik toevallig.
Succes
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Baby kletspraat

Bericht door Jezebel »

Onze oppas had een briefje opgehangen bij de kinderopvang.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Ik had een oproep op FB geplaatst en kreeg toen een reactie van iemand dat haar dochter een ervaren oppas was. Leuke meid, dus die heeft hier een keer opgepast. Maar nu is ze gestopt met oppassen, dus we moeten weer op zoek. Er is op Facebook trouwens een oppas gezocht regio den bosch groep. Mocht je hem niet kunnen vinden, pb dan even, dan stuur ik je de link.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Baby kletspraat

Bericht door chell »

Ik vind het zo jammer dat iedereen met kinderen zo'n eind weg woont. Ik zou echt met alle liefde soms eens oppassen. Hoewel ik het met chips-en-cola op de bank oppassen zonder een kind te zien wel een beetje ben ontgroeid natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Idem hier. Ik zou ook met liefde oppas-buurvrouw zijn voor een aantal WS kindjes. Maar helaas. De WS-commune is nog steeds geen feit.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Ja of op elkaars kinderen passen. Nou passen wij volgende maand wel een keer op T van lunaaa, maar dat is toevallig omdat ze hier iets in de buurt hebben. Ook wij zijn nog steeds aan het kijken voor oppas. Mijn buren toch eens vragen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
wandering_one

Re: Baby kletspraat

Bericht door wandering_one »

Ik ben ook nog zoekende, hebben er sinds kort wel één, iemand die de kinderen al vrij goed kende maar die kan vaak niet en vraagt ook vrij veel (hoeveel is eigenlijk normaal?). Geen familie in de buurt. Een vreemde vind ik toch een grote stap, voor mezelf en ook omdat mijn kinderen niet de makkelijkste zijn, maar misschien moet ik toch eens rondkijken op zo'n Facebook groep.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Oudste vindt oppassen geweldig leuk. Ze is ook heel goed met kinderen, natuurtalentje. Middelste wil ook wel, maar doet er tegelijkertijd weinig moeite voor om adresjes te vinden (en als zij iets wil, gaat ze ervoor normaal gesproken). Jongste heeft nu geroepen dat hij ook wil oppassen. Ik denk dat het goed voor hem zou zijn qua verantwoordelijkheid ontwikkeling. Maar ik blijf er toch nog bij voorlopig. Hij is pas 13 en snel afgeleid. Maar ik gun het hem wel.

Ik vond de leukste oppas destijds via marktplaats. :lol:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Ik heb het vermoeden dat oppas vinden op een dorp makkelijker is... met kraambezoek kwamen buurmeisjes al vragen of ze op mochten passen.

Nibud zegt dat je de oppas tussen de 3 en 5 euro per uur betaald... nu hebben wij niet vaak een oppasmeisje (jongens willen hier gewoon niet hahahaha) nodig en degenen die we hebben, hebben hun waarde al bewezen met kots ruimen, bedden verschonen (zelfs een 'sorry ik heb de wasmachine nog niet aan kunnen zetten maar al wel gedweild...') en uren met een huilbaby lopen. Dus 5 euro vind ik niet teveel (En maakt ook dat ze graag komen want meestal slapen de kinderen toch door ondertussen)

En al die meiden ken ik. Het zijn nichtjes of ik zie ze regelmatig. Ze zijn geen 14 meer en verantwoordelijk. En allebei de kinderen reageren enthousiast als welke oppas dan ook komt. Scheelt zoveel om ze gerust achter te laten.

@kitten. Jij gaat mee als je jongste oppast? Of lees ik je verkeerd?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Pien schreef:@kitten. Jij gaat mee als je jongste oppast? Of lees ik je verkeerd?
Nee, dat zou hier thuis zijn dan. Veel kindjes waar Oudste op gepast heeft, kwamen hierheen.
Plaats reactie