Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Meestal slaapt hij rond 22 à 23 na de laatste avondvoeding, dan voeding ergens rond 2 à 3, en dan ergens tussen 5 en 7. En dan rond 9 weer.

Dus 1 a 2 keer (al vind ik tussen 5 en 7 nog steeds s nachts, ik ben geen ochtendmens)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

Ik ben jaloers! Wij hadden een vergelijkbaar ritme, maar de laatste weken komt R consequent om de 2 uur. Ik vind het slopend....
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Crownless »

Dat klinkt pittig Yara. :( sterkte. Hoe oud is R nu?

Ik vind het nachtritme wel fijn, maar dat heeft clusteren tot gevolg. Dus dat knul overdag soms elke anderhalf a twee uur eten wilt. Daarom durf ik niet echt de deur uit naar de stad of winkel, want voeden in het openbaar vind ik eng. Hoewel ik het wel al een keer deed, op een bankje. Want het duurde nog 20 minuten voor ik thuis zou zijn, en hij begon te brullen in de winkel. Werd ik wel voorgelaten bij de kassa. Dat weer wel. /offtopic
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

R is 4 maanden. Vannacht overigens tussen 9 en 6 maar 2 voedingen. :D
Clusteren doet R ook inderdaad, zeker in de avond. Meestal maar op bed met de tv aan dan, veel meer is niet zinnig.
Ik vind openbaar voeden wel wennen. Bij C vond ik het in het begin heel onwennig, werd snel makkelijker. Nu ik die drempel weer over ben (al maand of 3) ben ik er vrij makkelijk in. Heb wel altijd een hydrofiel bij me een over mijn schouder liggen zodat het deel van mijn borst waar R niet voor ligt ook redelijk bedekt is en liefst beetje bedekkende kleding aan. Vanmiddag nog in een café gevoed. ;)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door lunaaa »

Wakker.. De bekkenpijn was weg, maar is de laatste dagen weer behoorlijk aanwezig. En ik weet ook eigenlijk wel hoe het komt (iets met eigen schuld). Stom, want het is nu een hele onderneming om me 's nachts om te draaien.. ik word er iedere keer wakker van.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Crownless »

Bekkenpijn is stom. Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Hoeveel weken ben je nu?
Ben je 's nachts inmiddels vergroeid met een zwangerschapskussen? (We hadden die van ons zelfs een naam gegeven. Jim. Van Aardworm Jim. Blast from the past, dat weer wel. En omdat we al twee enorme haaienknuffels hebben besloten we dat deze Jim een zeekomkommer is).

En zwaai want nachtvoeding. En besluiten dat wanneer je toch wakker bent, je wel even een was kunt aanzetten. En de katten knuffelen. En een lieve boodschap op de badkamerspiegel schrijven voor Bryan. En er dan achter komen dat er een pokemon go update is. Terwijl ik eigenlijk zou moeten slapen. Maar tijd voor mezelf is ook fijn. Knulletje zat zo aan me vastgeplakt gisteren. Ik ben blij niks meer te herinneren van baby zijn. Krampjes en een nog niet werkend maagklepje zijn gruwelijk, als ik dat gekrijs zo hoor. Arm muppie.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door lunaaa »

Gelukkig ben ik weer in slaap gevallen en lees ik je reactie dus nu pas. Kan me best voorstellen dat die tijd voor jezelf (ook al is het midden in de nacht) best waardevol wordt. Denk eerlijk gezegd dat ik dat best ga missen in die eerste maanden. Ik hou van tijd voor mezelf..

Met de zwangerschap gaat het verder wel goed, ik ben al 33 weken. Hoef ook nog maar een weekje te werken. Daarna ga ik nog wel drie weken door met twee vakken op school, daarvoor heb ik aanwezigheidsplicht en als het lukt dan is het mooi. Zo niet dan niet, dan komt het volgend jaar wel.

Mijn voedingskussen heeft geen naam, maar is 'de rookworst'. Ik kan niet meer zonder.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

Ok, ik leg mijn voedingskussen niet apart voor je volgende week. ;)
Hier zwaar aan het bikkelen met heftige nachten en borstvoeding die niet helemaal lekker loopt. Even proberen nog, maar wel goed kijken hoe lang dit zo nog vol te houden is.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

Oh irritant Daantje!

Dat wisselt heel erg. Bij C een jaar voordat hij vaker doorsliep als wakker werd (en hij is bijna 3 en nog steeds regelmatig s nachts wel een keer wakker, hoort bij kinderen ben ik bang). Er zijn kinderen die na een paar weken doorslapen, maat volgens mij zijn dat uitzonderingen.
Hier is het met 4,5 maand op dit moment drama. R valt nauwelijks in slaap zonder borst en komt overdag en s nachts iedere 1 tot 2 uur. Geen idee hoe ik dit kan veranderen zonder hem heel erg te laten huilen, maar ik hou dit niet lang vol zo.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Crownless »

Knuffels Yara, dat klinkt ook heel erg zwaar. Kan me voorstellen dat je ook aan jezelf en je lichaam gaat twijfelen. Al contact met een lactatiekundige of consultatiebureau?

Geen idee hoe lang het duurt voor kinderen doorslapen. Ik heb ergens het gevoel dat dat gaat gebeuren als ze richting vast voedsel gaan. En dat is zo rond 6 maanden. Maar ik weet het niet, en wil het ook niet gaan opzoeken want dan ga ik me er vast op verheugen.

Maar ik zocht het toch op en het klopt. Dan zouden ze, in theorie, tussen 23 en 7 geen eten meer nodig hebben. En rond 9 maanden zouden ze van 19 tot 7 kunnen slapen. Maar kunnen ze wakker worden ivm verlatingsangst. Dus tja. Dag nachtrust.

Fijn dat het wel goed gaat luunaaa. En dat je een innige band hebt met de rookworst :') ik was zo blij toen ik weer op mijn buik kon slapen.
Hoe kijk je naar je aanstaand verlof? En is de kinderkamer al af?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

Leuke theorie inderdaad.

Vanochtend consultatiebureau gesproken. Behalve tijd rekken tussen voedingen was er niks wat we nog niet kunnen eten. En ik ben het eigenlijk niet zo eens met de theorie dat baby's van 4 maanden 4 uur tussen voedingen MOETEN laten. Zeker bij borstvoeding werkt het gewoon niet zo.
Lactatiekundige heb ik net gemaild voor advies. Als die niks zinnigs heeft wat we kunnen proberen ga ik flesvoeding kopen. Dit hou ik niet vol.
C is ook van slag, zeker nu zijn vader gewoon werken is. Hij gaf R vanochtend zelfs een mep, niet hard, maar hij heeft ook meer aandacht nodig als die ik hem zo kan geven, dus het moet echt snel veranderen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Ravelijne »

De oorspronkelijke tijd tussen voedingen (toen we nog in stamverband leefden) was toch (overdag) twintig minuten? Dat is wel veel, maar dan dronken kindjes ook telkens maar een paar minuten. Waar ik maar mee wil zeggen is dat ik me idd niet kan voorstellen dat er een minimumtijd is die je ertussen 'moet' laten, in ieder geval niet om gezondheidsredenen. Of hey praktisch is, is iets anders.

Een kennis van mij heeft het wel in dat ritme gedaan. Was niet altijd praktisch maar wel goed te doen omdat ze gewend raakte heel makkelijk tussen de bedrijven door te voeden. Ze kon het doen omdat ze thuis werkte en ze was benieuwd of den moderne mensch nog op die manier kon voeden. Bijkomend voordeel: ze kreeg geen last van haar rug omdat ze nooit lang in één houding hoefde te zitten. En haar dochtertje is echt oergezond.

Anyway, ik hoop dat je snel weer in een ritme zit wat voor jullie werkt en wat beter te behappen is!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door Yara »

Ja op basis daarvan lijkt het me ook niet logisch om te zeggen er moet zoveel uur tussen zitten. Zo werkt borstvoeding gewoon niet. Dit is typisch een advies wat bij flesvoeding past. Ik vind op verzoek voeden gewoon het meest logisch, ik heb ook niet altijd op hetzelfde moment honger, maar als ik niet met dan een uur of 4 per nacht slaap in etappes en ik Door de vermoeidheid en het vele voeden mijn peuter nauwelijks aandacht kan geven zonder dat er een baby huilt gaat het mis. Dus tijd voor interventie, alleen nog even uitzoeken of er een manier is dat ik wel borstvoeding kan blijven geven.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Goed idee dit afsplitsen!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Yara, heb je zicht op hoeveel (kunst)licht je kindje krijgt in de middag en tegen de avond? Door licht breekt melatonine af en dat zorgt er ook voor dat je lichter slaapt (ook baby's). Ik moet er ineens aan denken omdat een collega van mijn ex kindjes uit China had geadopteerd en die werd helemaal gek omdat de baby'tjes niet naar Nederlandse tijd overschakelden. Toen hebben ze op advies van mijn ex de slaapkamer van de kleintjes goed verduisterd en als ze er 's nachts naar goe gingen ook weinig licht aan en alleen oranje of rode peertjes en toen ging het heel snel beter.

Geen idee of dat bij jullie een factor is, maar de een is er gevoeliger voor dan de ander. Ik heb speciaal een apart lampje voor in de badkamer gekocht, omdat als ik gewoon het licht aan doe bij het tandenpoetsen ik echt altijd slechter slaap en vaker wakker wordt.
Plaats reactie