Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Aww zo schattig hoe al die kleintjes bezig zijn met de komst van broertjes en zusjes :inluv:
Ik kan me nog goed herinneren hoe dat toen bij ons ging. Als tip, maar er filmpjes van! Zooooo schattig om terug te kijken.

Ik moet morgen maar eens bellen voor een suikertest, die moet ik rond de 24 weken laten doen.
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Ja. Bah. Suikertest, zo'n provocatieding? Smerig en chemische smaak. Wachten met een boek, want oh wee als je een beweging teveel maakt want dan zou het zomaar kunnen dat je bloedsuikerwaarde zakt. En dat willen we niet.
Ik wist dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben. Een vingerprikje of wat zou het echt wel naar voren hebben gebracht.

Ik baalde vooral, want al weken, maanden serieus misselijk en dan zo'n drankje (Ik drink al nooit frisdrank, want te zoet) en het niet mogen wegspoelen met water (want dat zou ook een fals lagere bloedwaarden geven).
Neem een tandenborstel en een goed boek mee
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door phedre »

ik herinner het me ook nog van ruim 30 jr terug, hele ochtend in het ziekenhuis, die vieze zoete bende innemen, om de zoveel tijd bloed afnemen, bleh!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Haha jullie weten me wel op te beuren :lol:

Ik heb er sowieso al weinig zin in... de enige reden die ze ervoor hebben is omdat ik in een risicogroep val. Vrouw met een bmi van boven de 30. Precies 30,06 :pukey:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Stom zeg!
Aan de andere kant, het is maar even. Snel wegtikken en dan ben je er vanaf.
Er zitten voor mij ook gewoon slechte herinneringen aan. Want dat was de start voor ziekenhuiszorg en een hork van een gynaecoloog en niet thuis mogen bevallen.

Als je van heel zoete citrus drank houdt, feestje voor je smaakpapillen :clown:
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Ik vond het wel meevallen. Drankje was goor, maar ik mocht wel een slokje water daarna. Had een boek en een telefoon met Netflix mee. En oh ja, stop een broodje in je tas! Dan kan je in ieder geval direct eten zodra er de tweede keer bloed geprikt is.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Hij is niet verplicht en als je het niet wil, maar wel een meting wel om te weten of er sprake is van suiker, dan kun je ook een dagcurve maken. Ik heb hem helemaal niet laten doen (ook nét te hoge BMI) en afgesproken om daar pas aan te beginnen als er symptomen zouden zijn.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Ik vond vooral het niet mogen eten zwanger erg naar. Het drankje smaakte naar erg zoete 7up zonder prik.overigens had ik de tweede keer wel zwangerschapsdiabetes, dat was natuurlijk nog vervelender.
Vond het overigens zo bizar, eerste zwangerschap geen diabetes, met 40.6 ingeleid bevallen van een kind van 4195 gram. Tweede keer wel diabetes inclusief insuline spuiten en daardoor ingeleid op 38.4 vanwege mogelijk een erg groot kind door die diabetes wat wel lager op de curve zat als zijn broer en bij geboorte extact een halve kilo lichter was. Voor mijn gevoel had ik net zo goed kunnen wachten nog, maar ach het is zo gelopen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Baby kletspraat

Bericht door tijgie{K} »

Sabrina schreef:Ah wat cute! Ik ga smelten als de mijne dat gaat doen, haha. Ik weet nog dat de meiden van Tijgie dat deden toen ik ons Drakie voedde toen ze heel klein was, dat was ook zo schattig!
Oh ja.... :inluv: Ze waren zo nieuwsgierig en onder de indruk. Toevallig hebben Kluk en ik het dit weekend nog over Drakie en Drakinnetje gehad en ook over Knul en Knullie van Crownless en Bryan. Ik heb ze verteld dat er een Drakenzusje in je buik zit en dat Knullie al geboren is. Knullie zijn echte naam weten ze ook al. Dat komt waarschijnlijk omdat erbeen 'Knullie' bij hun in de klas zit. Die van Drakie en Knul kennen ze ook, maar ze noemen bij Knul vaak Drakie's naam. Hihi Ik geniet er zo van dat zoiets ze zo fascineert. :inluv:

Ik krijg ook regelmatig tekeningetjes van 'mama met L in haar buik' toegestopt. Maar een derde Smurfje gaat er toch echt niet komen, hoe graag ze het ook zouden willen. Wat ze doen is zo lief dat ik er elke keer van smelt. :inluv:

Ik kruip weer in mijn schulp, aangezien mijn Smurfjes wat te oud zijn voor een baby topic. ;)
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door phedre »

kom tijgie, alsof de mijne nog baby zijn :) ervaringen mag je toch evengoed delen :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Ik vond de suikertest de eerste keer erg meevallen. Vies,maar meer ook niet. De afgelopen keer viel het erg tegen en werd ik er knap beroerd van. Moet over een paar weken nog een rondje (vanwege ook BMI net boven de 30 en vorige keer zwangerschapsdiabetes)
Deze keer gaat gewichtstoename wel heel netjes. Vorige zwangerschap ruim 32 kilo aangekomen en zit nu nog onder de 1 kilo aankomen sinds de start. Heb wel een hoger startgewicht. Maar ben er toch wel erg blij mee
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Hetzelfde hier, ik ben nu 23 weken en 1 kilo aangekomen.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Ik begin 22ste week en al 8 kilo aangekomen :shock:
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Hihi, maar jij hebt wellicht minder (over)gewicht meegenomen je zwangerschap in.
Ik heb genoeg om op te eten voor de beeb. En wat ook helpt is dat ik alle koek, snoep en chips resoluut van het menu heb geschrapt. Loop de hele dag fruit en salades te knagen :hypocrite: (rare dingen, die zwangerschap cravings)

Overigens zegt dit echt helemaal niks over het verdere verloop, misschien ben ik aan het einde ook wel 20+ kilo verder
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Ik heb trouwens een afspraak gemaakt voor de GGT :pukey:
Plaats reactie