Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Haha ja dank dank enso. Was behoorlijk schrikken vooral :panic:
Iets met 3 pubers in huis, zelf moeten afstuderen volgend jaar en de 40 die akelig dichtbij begint te komen...
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Baby kletspraat

Bericht door Jezebel »

Gefeliciteerd!
Wij hebben geen screening laten doen, maar hadden ivm erfelijke dingen wel 'recht op' een uitgebreide echo met 20 weken. Dat doen we de volgende keer als het aan mij ligt ook niet meer, stom mens dat naar afwijkingen loopt te zoeken en ons daarmee in de stress probeert te krijgen (dat zal niet de bedoeling zijn geweest, maar toch).
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Gefeliciteerd! Kan me de schok voorstellen ja.
Hoever ben je?
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Ik ben nu ruim 8 weken, dus ik moet nog wel even ;-)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Hopelijk niet al te ziek?
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Gefeliciteerd Puppie

De nipt test wordt inmiddels toch vergoed?
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Ja, je hoeft niet meer de hele 500,- zelf te betalen. :P maar wel een bijdrage dus. 175,- zegt Google.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Eigenlijk nergens last van, ben alleen vreselijk moe en koffie smaakt naar stopverf, dus die sla ik momenteel wel over :mrgreen:
Voordeel van grote kinders, ik kan een middagdutje doen :)
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Haha wat kitten zegt!
Je moet een eigen bijdrage betalen van 175 euro.
Ooit kreeg je boven de 36 nog enige vorm van screening vanwege verhoogd risico, maar dat is er helemaal af begreep ik
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Baby kletspraat

Bericht door juffie »

Wij hebben de NIPT wel laten doen, precies om de reden die kitten aangeeft. Bij Jeejtje vals positief op de 20 weken echo, de stress en de vruchtwaterpunctie daarna vond ik erg naar.

En vlam wilde graag zoveel mogelijk weten vooraf, dus vandaar.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Maar ook een nipt is geen 100% garantie
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Volgens mij komt false positive vaker voor dan false negative, over dat laatste heb ik bij nipt eigenlijk nog nooit gehoord. Dochter van buurvrouw had wel een false positive, en dan moet je dus nog een paar weken wachten voor een vruchtwaterpunctie mag. Was vreselijk stressvol, al kregen ze gelukkig uiteindelijk goed nieuws.

Wij hebben toen ik zwanger was van T. de combinatietest laten doen. Mocht ik nog een keer zwanger worden dan weet ik niet welke test ik zou laten doen.

En gefeliciteerd! Afstuderen met een koter van 15 maanden ben ik momenteel ook aan het doen, eitje! ;)
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Gefeliciteerd! Wat tof! Hier lukte afstuderen met kind-in-buik ook, leverde leuke foto's op. ;)

Wij hadden nog geen keuze voor NIPT toen ik zwanger was van mevrouw Draak, toen wel combinatietest laten doen. Niet omdat we het af wilden breken als ze Down zou hebben, maar wel om het te weten en ons er op voor te kunnen bereiden (voor zover dat kan). Ik denk dat we bij #2 wel voor NIPT gaan tzt, zelfde reden eigenlijk.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Baby kletspraat

Bericht door juffie »

Gut ja, ik ben ook nog afgestudeerd net na de bevalling. Voeden en maar weer doortypen! :D
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Ik heb bij Knul een combinatietest laten doen, en bij Kleine Knul nu een nipt-test. Het was 10 euro duurder dan de combinatie test. Nou, dan doen we de nipt maar :)

Ik deed het wel, omdat ik ben opgegroeid met een zus met een verstandelijke en psychische beperking. En ik weet dat er twintigduizend manieren zijn waarop je dat kunt krijgen, en dat Down daar maar een van is. Maar ik denk dat ik, heel grof en zwak misschien ook, een kindje met down niet trek.

En bij de tweede speelde ook nog mee dat ik ook niet wilde dat Knul in mijn schoenen zou komen.

En nogmaals, garanties zijn er niet. Ergens is het hypocriet.

Tegelijkertijd, als ik alles has kunnen uitsluiten voor heel veel geld, had ik het gedaan.

Ik vind het eng dit uit te spreken, omdat ik bang ben dat mensen gaan zeggen dat ik geen onvoorwaardelijke liefde heb voor mijn kind, of dat ze dit op een nare manier tegen me gaan gebruiken als Knul of Kleine Knul door wat voor reden dan ook beperkt zijn of raken. Of als het een false negative zou zijn.

Plus dat je dood gegooid wordt met allemaal lieve aangepaste mensen met syndroom van Down. Terwijl er ook een groep is die agressief is, en helemaal niet leuk, of helemaal niet zoveel kan. Volgens mij is die groep groter.

Dus dat was mijn afweging. Mijn eerlijke afweging. Voor de buitenwereld was het een "ik zou het mezelf kwalijk hebbenbgel genomen als ik het niet van te voren had geweten."
En ik denk ook wel dat het een ding zou zijn geweest tussen Bryan en mij. Bij de eerste dan. Bij de tweede zou ook voor Bryan het belang van Knul meewegen.

Gelukkig waren beide testen negatief (en heb ik ook geen kanker, yay!), dus dat was een zorg minder.

En nogmaals, er kan vanalles gebeuren of zijn. En dan ben ik er zo goed mogelijk voor mijn kinderen. Maar Down? Nee, dankjewel.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie