Mijn voorraadkast

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Mack »

Van de ene kant lijkt mij "out of milk" handig, maar het betekent ook gestructureerd bijhouden wat er uit de voorraad gebruikt wordt. Maar gestructureerd, wij, ... eeeps! :shock:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Ravelijne »

Je kunt het toch ook gewoon als ad hoc boodschappenlijstje gebruiken?
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door leonietje »

Gestructureerd is out of milk hier ook niet echt. Ik smeer brood en zie dat vleeswaren zo goed als op is. Als ik telefoon bij de hand heb zet ik het erop. Als ik die niet bij de hand heb roep ik het en zet iemand anders het er op. En soms ook niet en dan gaat het wel eens mis en dan eet er iemand maar pindakaas op zn brood ipv vleeswaren. Maar dan ziet nummer 2 dat vleeswaren op is en dan gaat het als nog in de out of milk. En aangezien we bijna elke dag een andere samenstelling hebben met het avondeten gaat er elke dag wel iemand naar de supermarkt voor avondeten.. Zo hebben we nu een lijst met dingen die we geregeld halen. En als we denken dat onze voorraad drinken op raakt dan loopt iemand naar de kast en zet al het drinken wat bijgehaald moet worden weer terug op de lijst en dan halen we een keer grote boodschappen.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door chell »

Wij gebruiken Bring, vind ik handiger dan Out of Milk. En inderdaad vooral als ad-hoc lijstje, hoewel je wel geacht wordt iets even in de app te zetten als je het opmaakt. Whatsappgroep hebben we ook even geprobeerd, maar dat werkte onhandig voor dingen die je dan weer niet meteen mee kon nemen etc.

Voorraadbestelling gaat dus op basis van deels Bring en deels de "eerder gekocht"-lijst van Appie.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Ravelijne »

@Chell Wat is het verschil tussen Bring & Out Of Milk, qua handigheid?

Theoretische nieuwsgierigheid trouwens. Mijn mealplanner boodschappenlijstje is niet ideaal, maar de koppeling met de (wel heel handige) receptendatabase is echt the bomb.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door chell »

Ehm, ik weet niet meer precies waarom wij Bring handiger vonden eigenlijk. Ik geloof omdat Bring notificaties kan sturen als 1. iemand de boodschappenlijst heeft aangepast en 2. als je boodschappen gaat doen. En ik geloof dat we de interface praktischer vonden.

Het heeft verder geen koppelingen met receptendatabases, maar je kunt wel templates maken en zo dus in 1x de ingrediënten voor een bepaald recept invoeren als je dat bijvoorbeeld regelmatig gebruikt.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Ravelijne »

Klinkt ook wel handig.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door kitten »

Ik ga die eens bekijken :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door kitten »

Ziet er leuk uit, Bring. Maar helaas alleen in het Engels zo te zien. Dat is geen probleem voor brood, maar bij zelfrijzend bakmeel of zo wordt het lastiger. Je kunt zelf items aanmaken, maar dat is even veel werk voordat het werkbaar wordt. Ik kan ook geen items uit mijn recent gebruikte items lijst verwijderen, of kan dat in ieder geval niet vinden. En alles wat zij er zelf in hebben gezet (lees: alle Engelstalige items) kan ik niet verwijderen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door kitten »

Ik kan hem wel op Duits zetten. :schater:
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Yara »

miss_meeko schreef:
eireann schreef:Oh die wil ik wel die kast! Maar volgens mij is dat duuuuurrrrr
Ik vond het zelf meevallen. 270 Euro (ik had het voor 250) maar dat is inclusief plaatsing en ter plekke op maat maken. Mocht je het graag willen kan ik nog zoeken of ik nog een vriendenkortingsbon heb ergens. Had een stapeltje gekregen toen de kast geplaatst was maar sindsdien ook al flink opgeruimd.
Oh die zou ik graag willen!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door miss_meeko »

Bon net van de week weggegooid.... kan wel in pb mijn gegevens geven, kan kan je als je die als referentie invult 5 Euro korting krijgen. Maar veel is het dus niet...
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door Yara »

Beter als niks. Ik stuur je een pb als ik het daadwerkelijk wil doen, zijn nog even aan het kijken of we budget genoeg hebben nu.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door chell »

@kitten Wij hebben bring gewoon in het Engels staan en gebruiken een mix van NL en Engels. Een item wordt vanzelf aangemaakt als je iets tikt, dus nieuwe items maken is nauwelijks werk. Tenzij je de plaatjes erbij wilt, dat doen we soms gewoon als we ons vervelen even, maar is verder niet noodzakelijk ofzo
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mijn voorraadkast

Bericht door kitten »

Waren er hier nog mensen die koopeenkoe (tegenwoordig Grutto) vaker gebruiken of wilden proberen? Ik heb als compensatie voor een foutje een kortingsbon van 25,- gekregen, maar onze koe is nog niet eens binnen, dus ik ga op korte termijn niet nog een keer bestellen.
Plaats reactie