Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Die potjes hebben geen afwatering. Het zijn weckpotjes, die ik voorhanden had. Ik heb de groeisnelheid een beetje onderschat en dacht dat ze het hierin langer zouden uithouden. Denk dat ik deze week maar naar het tuincentrum fiets voor wat grotere potten en ze nu al ga verpotten. Dat was ik over een maand ofzo van plan, als ze wat meer herfst hebben gezien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Shoppinghulp gevraagd! Ik zoek een ondiepe plastic bak van maximaal 35 bij 80 cm (groter past niet, iets kleiner mag maar hoe groter hoe beter). Minimaal 4 cm hoog, maximaal 10 of zo. Ik heb overal al gezocht, maar nog niet iets gevonden wat echt in de buurt komt. Iemand toevallig zoiets tegengekomen een keer?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik moest gelijk denken aan afruimbakken, maar die zijn zo'n 40 x 50 cm. Maar even gluren bij de horecagroothandel gaf me wel het spoor van deze:

https://www.horecagrootkeukenshop.nl/vl ... -h-953172/
Je kan op dezelfde site ook even zoeken naar Gastronorm bakken, de basismaat daarvan is 53 x 32,5 cm.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Hee, dat ziet er goed uit. Zie je, ik zou die site zelf nooit gevonden hebben. Ik daar eens neuzen. Thanks!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door MrEd »

ik heb raad nodig:
Ik ben gek op indisch eten en wil graag zelf me boemboes maken,echter ik wil niet een vijzel gebruiken das een hoop werk
Bestaan er goede apparaten die kruiden dusdanig malen dat het een boemboe wordt,ik heb met een kruidenmolen getracht maar dan wordt het fijn maar nog geen
"pap" (boemboe)
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Het is uiteindelijk deze geworden: dubbelbreed want ik had nog een plekje in een diepere kast waar het ook paste en dan was ik met één bak klaar.

Nieuwe vraag! Ik wil graag weer iets als een swiffer om even snel tussendoor te kunnen ontstoffen, maar ik wil liever geen wegwerp-dingen. Bestaat er iets met wasbare doekjes (microvezel?) wat net zo lekker werkt? Ik ben een beetje bang om geld uit te geven aan iets wat of niet werkt, of gewoon nog steeds niet handig tussendoor pakt. Maar het lijkt me dat zoiets wel moet bestaan, ben benieuwd of één van jullie er ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Mack »

MrEd schreef:ik heb raad nodig:
Ik ben gek op indisch eten en wil graag zelf me boemboes maken, echter ik wil niet een vijzel gebruiken das een hoop werk
Bestaan er goede apparaten die kruiden dusdanig malen dat het een boemboe wordt,ik heb met een kruidenmolen getracht maar dan wordt het fijn maar nog geen
"pap" (boemboe)
Oei. Wij doen toch veel met een vijzel omdat het gewoon een beter resultaat geeft. Voor de dingen die niet zozeer "versmeerd" moeten worden gebruiken wij zoiets. Als het dan echt een papje moet worden kan er wat olie of (kokos)vet bij.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

Ravelijne schreef:Het is uiteindelijk deze geworden: dubbelbreed want ik had nog een plekje in een diepere kast waar het ook paste en dan was ik met één bak klaar.

Nieuwe vraag! Ik wil graag weer iets als een swiffer om even snel tussendoor te kunnen ontstoffen, maar ik wil liever geen wegwerp-dingen. Bestaat er iets met wasbare doekjes (microvezel?) wat net zo lekker werkt? Ik ben een beetje bang om geld uit te geven aan iets wat of niet werkt, of gewoon nog steeds niet handig tussendoor pakt. Maar het lijkt me dat zoiets wel moet bestaan, ben benieuwd of één van jullie er ervaring mee heeft?
Ik deed wel eens een microvezeldoekje op m'n swifferding. Werkt prima. Ik heb ook wel eens gelezen dat een oude panty ook heel goed werkt. Nooit geprobeerd verder. Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar gewoon een kleine bezem en stoffer&blik, dat werkt toch het beste voor los vuil.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik heb zo'n rubberen kappersbezem voor de vloer. Dat werkt goed, ook voor klein los vuil als zand.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door isara »

Hoe reinigen jullie je matras/hoofdkussens/dekbed?

Ik heb geen droger, dus de kussens nu maar even aan het luchten. Wassen lijkt me een slecht idee aangezien de vulling bestaat uit respectievelijk synthetische bolletjes en schuimrubber.
Het dekbed kan ik denk ik wel wassen en drogen bij m'n ouders. Op het (de?) matras ligt nu soda dat ik heb ingeborsteld. Straks draaien en aan de andere kant hetzelfde.

Dit allemaal na flink wat googlen, want er staan veel verschillende adviezen. Ik doe dit dus bijna nooit :oops:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Check het waslabel. Synthetische bolletjes mogen soms wel. Idem met dekbed: sommige kunnen wel en andere niet in de wasmachine. Of er staat bij: minimaal wasmachine met capaciteit van 7 kilo of meer (dan moet je vaak naar de wasserette). Of het moet in een droger om het weer luchtig te krijgen. Wol kan alleen professioneel gereinigd bij de stomerij.

Met luchten: het ene materiaal wel in de zon, het andere (bijvoorbeeld dons) juist niet.

Verder zou ik ook doen wat jij nu doet, denk ik.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Vraagje! Welke winkels zijn momenteel goed voor goedkoop, basic ondergoed? Gewone katoentjes, liefst met een kantje of randje maar verder vooral basic. Ik had ooit een goeie slag geslagen bij een tijdelijke pop-up store en daarvoor had ik een vaste kraam op de markt, maar ik geloof dat binnenkort alles wat ik nog heb uit elkaar gaat vallen dus het is wel eens tijd om wat bij te kopen en ik heb geen adresjes meer. Tips welkom! :)
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Heidi »

Hema en H&M, perfect voor basics, vind ik
En ik koop ook de mooie setjes bij H&M :)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Mack »

Beestje slaagt redelijk bij de Hema.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie