Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Die jaar niet gebruikt tip werkt voor mij dan weer niet, omdat er best veel spullen zijn die ik zou willen gebruiken of die waarde hebben of die handiger zijn dan wat ik in de tussentijd dan maar gebruik terwijl ik die andere spullen kwijt ben. ;)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Ja, dat heb ik ook. :lol: Ik ben teveel kwijt om zo'n doos of zak dan weg te gooien. Ik weet dat ik het ergens nog heb...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ravelijne schreef:@Daantje Dat is voor mij ook een ding qua 'wat is belangrijk voor me', namelijk waarom vind ik het belangrijk? Een bepaalde mate van verzorgheid is fijn naar jezelf toe en ook wel naar bezoek toe. Maar sommige dingen is ook meer een stok vinden om mezelf mee te slaan, en dat schiet niet op. De meeste van mijn vrienden oordelen er echt niet over, en gelukkig maar. Ik besteed die tijd liever aan mijn gezondheid, mijn sociaal leven of andere leuke en nuttige dingen die ik belangrijker vindt dan dat mijn huis een pinterest-plaatje wordt. Als ik het wel ooit Pinterest-waardig krijg, wil ik dat ook niet uit schaamte doen. De reis er naartoe moet ook goed voelen. :)
Ik voel me gewoon beter als mijn huis enigszins netjes is, rustiger. En mijn appartementje lijkt dan ook ruimer, als er veel zooi rondslingerd is het al snel een heel klein hok.

Zo schoon als bij oma, die inderdaad full-time huisvrouw was, hoeft het echt niet. Bezoekwaardig betekent bij mij dat er ergens in de afgelopen twee weken er gestofzuigd is en er een stofdoek langsgewapperd heeft. Dat er wat random spulletjes op mijn dressoir of eettafel liggen vind ik dan niet zo erg. Maar ik haal echt het niveau studentenhuis en dat vind ik gewoon niet cool.

Qua de boel wat ruimer laten lijken ben ik ook al een beetje aan het rondkijken naar een andere bank. Ik heb een tweezits ektorp met de bijpassende poef en dat zijn best lompe dingen als je een kleine kamer hebt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door tijgie{K} »

eireann schreef:Alles een eigen plek helpt echt heel erg inderdaad. Ik ben blij dat ik de ruimte heb voor een speelhoek voor rozetje. Die is niet altijd opgeruimd, maar die zie je niet als je op de bank zit :)
Haha, herkenbaar! Bij ons is de speelhoek ook achter de bank en daar ligt me regelmatig een bende... Wow! Maar dat zien wij dus ook niet, dus dat ruimen we echt niet dagelijks op. Alleen als we stofzuigen twee keer per week, omdat de vloer dan leeg moet. Vaak migreert het speelgoed de hele kamer door en dat ruimen we toch wat vaker op.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Sabrina »

Mijn huis is ook heel Pinterestwaardig hoor. Voor die Pinterest pagina's die real parent life laten zien. :)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door pluis »

Pfff. Ik vind huishouden ook een uitdaging en bij ons is er dus ook immediamento nadat ik weer een buitenshuisbaan kreeg een poets gekomen. Eerst 1x per twee weken, maar nu komt ze (op voorstel van meneer Pluis) gewoon lekker elke week. Dan blijven er maar weinig klusjes over. Ja, koken en de afwas, en de was doen en af en toe even een 'deep clean' van de douchegoot, ofzo.

Kost wel wat, maar het is het me echt waard en het betekent dat ik me kan storten op van die pietlutklusjes die anders altijd ondersneeuwden omdat de trap (alweer???!!!) vol lag met kattenhaar.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Bitemarks »

Met beesten in huis wil je toch vaker dan eens per week de stofzuiger aanzetten. Daarom hebben we een robotstofzuiger gekocht. Verder inderdaad alles op vaste plekken en regelmatig mensen over de vloer. En dan nog stapelt de afwas soms tot aan het plafond.

De buitenbeesten hebben het dan beter voor elkaar, met twee keer per dag stal/weide netjes maken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Komt zon robotstofzuiger echt overal bij?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

Nee, moeilijke hoekjes mist ie. Maar omdat er elke dag gezogen wordt merk ik dat in de hoekjes ook niet van die enorme stofvlokken ontstaan. Je huis en meubels moeten ook wel een beetje robotstofzuigervriendelijk zijn, zodat hij zich niet constant klem rijdt.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Nou, ik lees al dat het hier in mijn stekkie wel doorlopend bezoekwaardig is. Al komt er vrijwel nooit iemand bij mij...
Oja, en baanloos wat dus inhoud -bijna- alle dagen thuis.

Kijk, ik heb geen kids en ook geen huisdieren. Woon alleen en alles is gelijkvloers, wat natuurlijk niet vreemd is voor een flatwoning. Neemt niet weg dat ook ik echt wel dagen heb dat het mij weinig kan schelen. Aan (op)bergruimte heb ik geen gebrek en voor opbergen van kleinere spulletjes gebruik ik van die doorzichtige bakken met deksel uit de Action. De grotere varianten hebben zelfs wieltjes eronder.

Mijn onderkleding en sokken liggen netjes gesorteerd in de ladekast en voor de broeken en shirts heb ik een hangkast. Die begint nu toch echt wel te klein te worden en bovendien valt ie van armoe zowat uit elkaar. Kwam ooit uit de kringloop.
Ramen lappen -buitenzijde- heb ik uitbesteed. De glazenwasser had al een aantal adressen in deze flat, dus dan kan hij die van mij ook wel doen.

Over robotstofzuiger en robotgrasmaaier en poets heeft mijn broer weinig positieve ervaringen. Beide robotapparaten liepen telkenmale vast en de grasmaaierrobot blijkt nat gras niet te kunnen maaien en zelf ook niet regenbestendig te zijn. De robotstofzuiger kan niet over drempels heen en liep telkenmale vast in de ruimtes onder kasten.
En de poets deed veel minder dan toegezegd zou zijn, volgens mijn broer. Hij is overigens wel behoorlijk kritisch over de prestaties van anderen en zelf heeft hij een erg druk leven. Goed betaalde baan, die thans wel op de tocht staat, en een uitgebreid sociaal leven ook.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

De eerste keer had ik meteen een geweldige poets. Die poetste niet om de zooi heen, maar ruimde ook op. Mijn moeder mopperde wel eens, want hij zou ook wel eens de ramen moeten zemen of spinnenrag in de hoekjes bovenin de hal weghalen. Ze vond dat hij niet secuur genoeg werkte. Maar ik zat daar niet mee, die dingen vond ik gewoon minder belangrijk. Mijn moeder heeft ook veel meer moeite een poets te vinden dan ik heb. Dus ik denk dat jouw broer zoals mijn moeder is: te veeleisend. En soms duurt het gewoon even voor je de juiste persoon hebt gevonden. Onze huidige is geweldig, maar die hiervoor weer minder. Dat kan natuurlijk.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Of mijn broer de lat te hoog legt, weet ik niet. Immers, ik weet ook niet wat er is afgesproken dus de details ken ik uiteraard niet. Van mijn kant geen oordeel daarover. Hij uitte alleen zijn ontevredenheid over de poets.
Wat ik wel weet van hem is dat hij klaagt over anderen. In die zin dat kennelijk veel mensen niet méér doen dan wat ze moeten doen. Ze doen enkel datgene wat is opgedragen en kijken niet verder dan precies dat. Oftewel, gewoon logisch denken is geheel afwezig bij veel mensen.

Mooi gezegd kitten, om de zooi heen poetsen ipv de zooi opruimen. Ja, daar ben je echt mee geholpen met zo'n poets. Ik wil best geloven dat zulke mensen er ook zijn en zich dan gewoon poets blijven noemen. In mijn werkzame leven heb ik vaak genoeg vergelijkbare gevallen gezien. Alles aan de kant schuiven of onder het tapijt vegen ipv daadwerkelijk opruimen...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door pluis »

Of je een opruimende poets wilt of juist niet is denk ik ook persoonlijk. Onze poets is hier al vanaf dat het huis nog maar voor 25% was ingericht en met haar hebben we juist de afspraak dat ze 'rommel' (lees: een half-af IKEA project) laat liggen en juist de gebieden schoonmaakt waar ze gemakkelijk bij kan. Ze doet nog steeds wel dingen zoals bedden opmaken en wat rondslingerende kleding opvouwen, maar als ik bezig ben met het (her-)organiseren van een boekenkast stoft ze daar gelukkig gewoon omheen. Ze slaat nu ook al een maand het kantoor van meneer pluis over, bijvoorbeeld, omdat we daar onze nieuwe schuwe poezenaanwinst hebben zitten.

Het enige wat ik bij haar wel mis is dat ze 'oppervlakkig' schoonmaakt. Puntje daarbij is dat dat lastig te bespreken is, want ik zie haar nooi en ik krijg aan meneer pluis niet uitgelegd hoe hij het aan haar moet overbrengen. Komt vanzelf, denk ik.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Zijn er WS'ers ervaren in het betegelen? Ik moet mijn keuken toch echt eens afmaken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door puppie »

Ik ben ooit begonnen met mijn achterwand in de keuken te mozaieken, maar dat is ook een veel te lang project geworden :hypocrite:
Plaats reactie