Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

Jongens!
Voordat ik het roddeltopic inga :oops: Ik maak Senseo echt wel schoon, moet minstens elke dag water bijvullen omdat ik zoveel koffie drink en er loopt niks vanzelf in mijn huis wat niet zou moeten kunnen lopen!!!
Dus hartelijk dank voor de tips qau schoonmaak enzo, maar ik vroeg me gewoon meer af of er meer mensen dat probleem hadden. Bevestigd dat de vensterbank niet meest ideale plek is.
Helaas heb ik een kleine keuken en kan dat ding nergnes anders staan. Ik heb ook een kleine badkamer.
Lijkt nergens mee te maken te hebben, maar ik waarschuw alvast, je weet nooit welk probleem ik nog mee ga komen :clown:

Ander nieuw 'probleem' is de plastic-Hero zak. Fijn gescheiden afval! Meewerken wil ik ook best, maar lieve help waar laat je al die aparte bakken en zakken??
GFT, Papier, glas, plastic en restafval. MIjn keuken is zowat een scheidingsdepot :shock:

Overdreven hoor :) Papier gaat in grote container in tuin, glas buiten om het hoekje van de deur, vuilnisbak binnen, maar nu is er de plastic zak voor plastic afval. Moet nog een handig plekje bedenken.
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Het is heel fout, maar ik donder alles bij elkaar in een zak. Ik heb geen tuin waar een GFT-bak ofzo kan staan (appartement) en ga écht geen aparte bakken in de keuken zetten voor plastic, papier, 3 kleuren glas, etc (en daarbij kun je hier zonder GFT-bak je groenafval überhaupt niet kwijt). Grote dozen enzo doe ik wel in de aparte papiercontainer die hier staat.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

En dozen mogen dan vaak weer niet, want karton kan niet op dezelfde manier verwerkt worden als papier.
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Gilraen^ »

Totdat ik ander werk vind, moet ik het nog een beetje op dit werk uithouden. Nu had ik een geweldig idee: ik kan niet eten tussendoor dus ik neem gewoon soep mee en als ik honger heb dan heb ik dus soep. Maar dat zou wel vereisen dat ik het gewoon kan uitschenken en drinken, want als ik t weer moet opwarmen enzo is geen tijd voor. Ik wou het gewoon in een thermoskan flikkeren, nu hoor ik dat soep dan zuur zou worden. Enige ervaring of betere tips hier???
CraZaay

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door CraZaay »

Gilraen^ schreef:Ik wou het gewoon in een thermoskan flikkeren, nu hoor ik dat soep dan zuur zou worden. Enige ervaring of betere tips hier???
Dat gaat prima :) Mijn familie staat al meer dan 75 jaar op de markt (in verschillende branches) en ik weet niet beter dan dat ze soep meenemen in een thermoskan als het buiten erg koud is.
Tári

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Tári »

Gilraen^ schreef:Totdat ik ander werk vind, moet ik het nog een beetje op dit werk uithouden. Nu had ik een geweldig idee: ik kan niet eten tussendoor dus ik neem gewoon soep mee en als ik honger heb dan heb ik dus soep. Maar dat zou wel vereisen dat ik het gewoon kan uitschenken en drinken, want als ik t weer moet opwarmen enzo is geen tijd voor. Ik wou het gewoon in een thermoskan flikkeren, nu hoor ik dat soep dan zuur zou worden. Enige ervaring of betere tips hier???
Heb je het al eens geprobeerd?

Echte soep, dus niet die 4 uur cup a soup, kan je toch wel weer opnieuw opwarmen? Dacht dat dat wel kon. Weet het niet zeker aangezien ik zelden soep eet.
Tári

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Tári »

Mijn probleem: een nieuwsgierige schoonmoeder.

Waar laat ik mijn speeltjes? Heb ze nu gewoon in een lade in de kast zitten maar ik heb al eens gemerkt dat ze wat laden had "ge-reorganiseerd" (ze maakt hier wel eens schoon als we beiden veel moeten werken). Een doos ergens neerzetten lijkt me juist erg uitnodigend, zelfs als ik er "explosief" op zou zetten. Op de zolder lijkt me niet zo handig, aangezien ik dan weer een kwartier bezig met die trap uittrekken en weer terugdoen.
Gilraen^

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Gilraen^ »

reiskoffer en haar de code niet geven!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door juffie »

Ik heb het meeste losse spul gewoon in een schoudertas zitten die er neutraal uitziet. Een soort schooltas.
Fro heeft op de site de tip om dingen op te bergen in een attachekoffer met cijfercombi...

Lange zwepen die er niet in passen liggen in de linnenkast onder een stapel truien en badlakens.
En daar heb ik weleens de tip over gelezen: Men neme een oude trui, naaien die van onder dicht, doe er een kleerhanger in, hang daar je zwepen ook aan (moeten ze wel een lusje hebben) en hang hem in de kast. Zo is ie onopvallend tussen je andere kleren.

@colet: scheiden van afval: Ik heb in de keuken een pedaalemmer, daar pleur ik groen en grijs door elkaar in... (heb toch amper tuin), in de huiskamer heb ik gewoon leuke decoratieve manden, 2 stuks. 1 dient als krantenbak en nog te lezen spul, de ander als oud papierbak. In de keuken heb ik nu een plastic zak hangen en daar doe ik plastic afval in.

De 3 groene, grijze en blauwe containers staan hier buiten onder het balkon, ik doe samen met de buuv.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Frodo »

Voor lange zwepen gebruikte ik altijd 'n hengeltas. De kans dat iemand daarin gaat struinen is bijna nihil.

Wel hebben veel buitenstaanders jaren gedacht dat ik van vissen hield...


F.
silence

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door silence »

Vroegen ze je dan ook wel eens naar je "vangsten" Frodo? :lol:
Gilraen^

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Gilraen^ »

lol. Deze was toch wel zeker 55kg...
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

Ik heb onlangs bij Kruidvat een soort plastic koker gekocht die je kunt uitschuiven. Die is om tekekningen en grote documenten in te bewaren. Daar kunnen ook zwepen in. De koker heb ik alvast......

Scheiden van afval, ja doe ik dus al wel, enige is nu die grote plastic zak erbij. En die halen ze maar eens per maand op, dus dat ding een maand laten hangen in de keuken is niet echt sfeervol. Naast het feit dat ik dus echt een prutkeukentje heb.

Soep in kan, hm volgens mij moet dat kunnen. Lijkt me alleen lastig schoonmaken! Of je moet altijd soep op bouillonbasis hebben... Maar stel je doet zelfgemaakte tomatensoep en de volgende dag champignonnensoep....
Doet me denken aan herfsttopic :)
Gilraen^

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Gilraen^ »

tot nu toe strekt mijn koken niet verder dan pompoensoep :lol:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Dan kun je al 1 ding meer maken dan ikke! :biggrin:
Plaats reactie