Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Deksel dicht.

is ook een goede oplossing misschien? :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Dat is wel de lambal oplossing :mrgreen:

Ik heb het vandaag 'ouderwets' gedaan. Merkloze wc-eend onder de rand en in het fonteintje, laten inweken terwijl ik de tegeltjes en buitenkant van wc afdoe met een sopje van diezelfde merkloze wc-eend en daarna flink borstelen en doorspoelen terwijl ik de borstel in de wc hou (is die ook meteen schoon). En tada, de wc rook weer heerlijk naar chloor. Hoezo, allemaal andere luchtjes? Ik associeer chloor met schoon. Niet 'seabreeze' of 'denneboom'. Oh, en zo'n nieuw spoeldingetje aan de rand gehangen, want die was op. Zorgt ook meteen voor schuim waardoor je die aanslag op de bodem van dat stilstaande water niet meer ziet.

Ik vind zo'n tablet in de spoelbak gooien ook wel een goeie. Dan spoel je automatisch met blauw water, wat ook weer schoon maakt ofzo. En blauw water is cool.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

die aanslag van het stilstaande water krijg je ook weg als je wat (schoonmaak-)azijn er in gooit, is nl gewoon kalkaanslag. Maar dat ruikt natuurlijk niet zo schoon als chloor en zo.....:)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door juffie »

Ik zweer bij de antikalk zooi van de Lidl. Het heet W5, heeft een hele lijn, en ik gebruik dus de ontkalker. Ik heb hier ook *altijd* kalkaanslag in den pot. Sinds dat spul niet meer. Ik moet wel flink schrobben, maar dat moest ik eerst ook met wc-eend e.d. Maar dan was het dus niet schoon, en nu wel.

En voor de geur pleur ik er chloor achteraan.
MILF :grin_ani:
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Ja, van dat W5 merk hebben ze allerlei goed spul (de ontvetter bijvoorbeeld). Ik maak de pot gewoon schoon met WC-eend en het fonteintje met Cif voor het porselein en Antikal voor de metalen delen. Werkt hier altijd prima.
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

oeh ik ga het onthouden en volgende keer bij de Lidl wat meenemen.
Toch een handing topic dit.
Misschien hadden we het: Oma weet raad, moeten noemen, met al die huishoudtips ;)
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

waarschijnlijk een erg domme/rare vraag maar hou houden jullie je agenda/planning bij? Vroegen waren mijn sociale uitstapjes dusdanig beperkt -of frequent- dat ik het allemaal makkelijk kan onthouden maar nu is het wat drukker... en heb ik ook nog rekening te houden met de agenda/planning van kitten. Een agenda meesjouwen lijkt me zonder handtasje niet geweldig practisch, op mijn telefoon werkt erg onhandig. Heeft iemand tips?
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Betere telefoon kopen. :clown:
donderstraaltje

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door donderstraaltje »

ehm. vriendinnetje mét handtasje misschien een optie?
(bijna sint en kerst, leuk kadotje :clown: )
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Ik heb meestal geen agenda bij de hand, dus ik plan dingen onder voorbehoud. Schrijf het op een blaadje/hand ofzo, of plan als herinnering in mijn telefoon, en kijk dan thuis of ik kan. Meestal kom ik er wel snel op terug. Maar het staat meestal in mijn geheugen. Ik heb dingen half in mijn agenda staan, de andere helft op een briefje in mijn agenda, sommige dingen in email en in mijn geheugen gaat het prima.

Een kalender ophangen in huis waar je dingen opschrijft kan ook makkelijk met dat systeem dat je dingen onder voorbehoud plant. Wel bijhouden enzo. Maar je hebt ook online agenda's. Als je een tel met permanente internetverbinding hebt, kan het weer wel enzo.

Het je vriendin laten onthouden werkt ook best goed aldus Bryan :x *mompelt iets over geen secretaresse zijn enzo*
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

jongetje was mijn SMS'jes met "Ik ben echt je agenda he?" beu. :clown:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

;) je hebt nooit een verborgen agenda met jongetje bedoel je? :schater:
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Dat wel! :twisted:
faery

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door faery »

Ik ken een groep mensen die allemaal google calender gebruiken. Daar kan je ook elkaars agenda op zien (in mooi kleurtjes enzo, erg duidelijk). Zeker als meerdere mensen rekening met elkaar moeten houden, is dat erg handig. En zeker omdat iedereen hier toch mobiel internet heeft... Misschien een idee om even naar te kijken?

(zelf ga ik voor komend jaar een vrij grote agenda kopen omdat ik voor plannen met de hand schrijven gewoon het prettigst vind, en ik er dan ook goede to do/ta da lijstjes in kan bijhouden, maar stiekem ben ik gewoon een beetje ouderwets ;))
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

Ik heb ook een agenda sinds een aantal jaar. Daarvoor zat alles in mijn hoofd, zelfs lang vooruit kon ik plannen.
helaas was ik ook secretaresse :icon_confused:
Nu geef ik mijn zwangerschappen de schuld van het feit dat mijn geheugen minder goed ging werken, maar dat lijkt me in jongetjes geval onmogelijk. Wat heb jij voor excuus?? :clown:

Thuis heb ik een kalender zodat ook de afspraken van mijn meiden erop kunnen. Enige rare is is dat er soms iets wel op kalender staat en niet in agenda :icon_confused: of wel in agenda en niet op kalender :icon_confused: .
Plaats reactie