Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
phedre

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

ik heb een familieplanner... agenda met 5 kolommen.... een voor hele gezin.. een voor mams.. een voor dochter1, een voor dochter2 en een voor MR en kids... iedereen vult in wie wanneer waar is, of meer exact.. wie wanneer hier thuis eet... zodat ik weet voor hoeveel mensen ik moet koken.... de meeste bijzonderheden worden gewoon vergeten er in te schrijven:p en mijn zakagenda.... tja.. die vul ik soms in.. dan ook meteen maar achteraf en maaaaaanden vooruit... maar vergeet er vervolgens in te kijken:p
CraZaay

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door CraZaay »

jongetje-vd-nacht schreef:Een agenda meesjouwen lijkt me zonder handtasje niet geweldig practisch, op mijn telefoon werkt erg onhandig. Heeft iemand tips?
iPhone, iCal & MobileMe. Klaar!
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

trouwens...je zult de eerste man niet zijn met wél een handtasje :mrgreen:
phedre

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

<--denkt terug aan de tijd van de flikkertasjes... kon ex niet kwaaier krijgen dan dat te zeggen van het zwartleren tasje met veel ritsen en lus ipv draagriem dat hij destijds had:)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

ik heb een klein notitie boekje in m'n tas zitten
(met in't hoofdvak een 'echte' agenda trouwens .. voor mn werk niet onderuit te komen)

en als't ècht moet heb ik een heuptasje aan m'n riem hangen waar ook wel iets notitie achtigs in zou passen.
(m'n pasjes gaan stuk minder snel kapot sinds ik ze niet in mn zak maar op m'n heup meesleep .. èn ik ren nooit t huis uit zonder portefeuille waar ze vroeger in zaten)
~\v/~
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door tessie »

Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

yaiks
maar dan eentje in mijn stijl

(ben meer lastpak dan eastpak)
~\v/~
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door tessie »

Hoezo yaiks?
En het was toch voor jongetje? Dan kan het beter zijn stijl zijn ipv jouw stijl ;)
scorpi

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door scorpi »

grinnn
ja jjv..dat JIJ nou een roze handtasje wil...

sorry kon het niet laten

liefs
lotus{H}
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

Valt de tuin ook onder mijn huishouden?
Ik heb in mijn tuin een gigantische boom staan. Dat ding groeit ook maar door. Ik ben al gestopt met ertegen praten, maar het mag niet baten...
Nu is mijn boompje (echt toen ik hier kwam wonen plantte ik hem klein, nouja, zoiets als ik ben) een megaboom!

Hoe krijg ik die gesnoeid? Met mijn huishoudtrapje kom ik tot de onderste takken, bij wijze van spreken. Hoe kan die hele boom om?
De laatste boom die ik hielp tot bijna de grond omhakken, die viel op mij en liet zelfs een litteken op mijn hand na. Sindsdien ben ik bang voor bomen :roll:
En ik wil niet de goede, maar waarschijnlijk schrikbarend dure tip: niet een tuinbedrijf inschakelen.
Heeft iemand een gouden tip?
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Bitemarks »

Als je de boom wil snoeien, zul je toch spullen moeten lenen/huren om erbij te kunnen. En even goed kijken wat voor boom het is. Niet iedere boom kun je zomaar altijd snoeien als je wilt dat hij blijft leven.

Als je de boom om wil, is de makkelijkste manier om 'm schuin om te zagen. Je zaagt schuin van boven naar beneden en begint aan de kant waar de boom niet heen moet vallen. Dan kun je zorgen dat je niet onder de omvallende boom staat.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Volgens mij moet je voor grote bomen officieel ook een vergunning van de gemeente hebben om m te mogen omzagen. Iets met groenvoorziening enzo.

En er zullen vast bedrijven zijn die een boom voor je komen omhakken/snoeien.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Bitemarks »

Dat klopt. Uit mijn hoofd is het met bomen vanaf 30 jaar dat je een kapvergunning nodig hebt. En zeggen dat je hem niet omzaagt, maar lekker kort snoeit is dan geen excuus ;)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
colet

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door colet »

Maar jullie gaan mij toch niet verklappen bij de gemeente? :bloos:
*woonplaats angstvallig geheim gaat houden*

hey en ik heb die boom zelf geplant, dus die kan niet eens 30 jaar zijn.
Die in de voortuin wel, maar welke haan zal ernaar kraaien?

En probleem is dat de boom zo hoog is dat er geen ladder oid bij kan. Erin klimmen.... :shock: HEY! Zien jullie mij al in een boom klimmen?? Stelletje gekke WS-ers! :lol:

Kan ik geen oproepje plaatsen? Wie-o-wie van de WSers heeft altijd al een boom om willen zagen?? Of twee?
Best goed idee eigenlijk, waarom bedacht ik dat niet eerder? :mrgreen:
phedre

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

het schijnt dat bomen dood gaan als je de aardappelen afgiet aan de voet van de boom maar ook als je er een gat inboort en daar een rol pepermunt instopt, zodat de munt wordt opgenomen in de sapstroom, of als je er roestige spijkers in slaat.

Als de boom idd dood lijkt te gaan (voor de zekerheid zou je alle maatregleen tegelijk kunnen treffen vanzelf), krijg je gewoon absoluut een kapvergunning, hoewel ik niet eens zeker weet of je die dan nog nodig hebt.
Plaats reactie