Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Iedereen heeft zo zijn/haar eigen manieren om ongewenste beestjes te bestrijden. Hier geen huisdieren, dat scheelt ongetwijfeld en ik zet de ramen tegen elkaar open zodat het doortocht in huis. Schijnt ook wel effectief te zijn. Maar de laatste dagen doe ik het nog maar een korte tijd, het doortochten, want er staat nu best wel veel wind. Aan de thermometer is het overigens niet te zien, in huis is het net zo warm als buiten...
Zou vleesetende planten een oplossing kunnen bieden tegen al die rondvliegende beestjes?

En vanmorgen mijn stofzuiger naar de man die repareren kan gebracht. Wegens grote aanbod moet ik "even" geduld hebben voordat mijn stofzuiger aan de beurt is. Hij schat in dat de reparatie ongeveer 100 euro gaat kosten. Zodra deze man mij kan zeggen wat de kosten precies gaan worden, kan ik nog besluiten om wel of niet te doen. Mocht ik toch afzien van reparatie, dan dien ik enkel onderzoekskosten te betalen en dat bedrag is 40 euro.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Bitemarks »

Daarvoor koop je met gemak een nieuwe stofzuiger lijkt me. Ik zou het niet doen!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Dat zou ik met zo'n oudje ook niet meer doen Charles
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Bitemarks^ )t( schreef:Daarvoor koop je met gemak een nieuwe stofzuiger lijkt me. Ik zou het niet doen!
kitten schreef:Wauw, 20 jaar! :worshippy: Ik denk dat je "een leven lang" iets te letterlijk neemt als je daar niet van onder de indruk bent. :lol: Zo maken ze ze niet meer!
Juist vooral dat laatste. Ik verneem nogal eens dat mensen klagen dat een apparaat vaak stuk gaat kort na het verstrijken van de garantietermijn. Gewoonlijk twee jaar, al beweerd de consumentenbond dat je ook na die tijd recht op garantie hebt. Consumentenbond spreekt steeds weer over wettelijke garantie en dat kan ik nergens terugvinden.

Een nieuwe stofzuiger voor minder dan 100 euro? Bij de action zeker? Dan weet je bij voorbaat al dat ie het echt geen twee jaar lang goed blijft doen...
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Yara »

Maar 20 jaar voor een stofzuiger is gewoon lang, daar nog zo'n bedrag in steken zou ik echt niet meer doen. Ik vind zelfs de 40 euro onderzoekskosten al teveel eigenlijk.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door cinderella »

De beste koop (beste prijs-kwaliteitverhouding) volgens de consumentenbond was de laatste keer een stofzuiger van 75 euro. Stofzuigers zijn niet zo heel duur meer tegenwoordig.
100 euro nu stoppen in je oude stofzuiger betekent ook niet dat hij het weer 20 jaar gaat doen. Je hebt garantie tot de deur.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

100 euro zou ik ook echt niet meer doen. Ik heb een stofzuiger van 89 euro die het al een jaar of 8 doet inmiddels.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

eireann schreef:AAAAAGGGHHHH VIEZE VIEZE bromvliegen! Hoe kom je er af?

Van die plakhangdingen ophangen?

Kruidvat heeft stekkers. Volgens mij van die uv die de vliegen grillt.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

En vleesetende planten een optie?
In een van mijn voorgaande berichten noemde ik het al.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Vleesetende planten hebben hier nooit alle vliegen opgegeten. Ze waren leuk voor de heb. Maar misschien had ik er te weinig om echt effectief te zijn. Horren, vliegen gordijnen, dat soort barrières helpen hier nog het beste om ze uit huis te houden.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Ik heb geen huisdieren, dat zal vast wel een rol spelen. En ik laat dagelijks mijn appartement doortochten door de ramen tegen elkaar open te zetten. Er staat de laatste dagen genoeg wind daarvoor. En heb vrijwel geen rondvliegende beestjes hier, houden niet van tocht geloof ik.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

En wat betreft mijn stofzuiger, er mankeerd simpelweg weinig aan. Enkel de elektrieke aansluiting waar ik niet de spullen voor heb om het zelf te herstellen. En onderzoekskosten is kennelijk een nieuwe manier om geld te verdienen.
100 euro werd geschat he, en als je dan beseft dat het uurloon al snel de helft daarvan is...

Een volgende keer misschien dan toch een nieuwe kopen, wat jullie nu al telkens zeggen. Deze bijvoorbeeld?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Lol. Ik zou het doen :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Ik vind de hettie daarvan leuk. Goed merk ook geloof ik :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JerryM »

Ga terug voor ie er naar heeft kunnen kijken. Echt.
Wacht even tot dat repair café, die doen het gratis . Waar het Is is niet belangrijk, ze moeten ergens zitten. Bij ons zitten ze in de bieb en in een oude fabriek.

Desnoods kom je donderdag naar Culemborg en fix ik het voor je, zal daar naast het station zijn. Zit ook een gamma voor onderdelen. Ben je ook minder kwijt en eerder klaar.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie