Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Tof aanbod Jerry!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Ik heb de Hetty, Charles! De roze variant. Doet het ook alweer 10 jaar zonder problemen. :inluv: De blauwe Charles is uitgebreider, kan ook nat vuil en zo. Maar dan ben je wel weer duurder uit dan wanneer je je oude laat maken. Aanbod van Jerry is mooi!
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Na een week de stofzuiger weer terug in huis.
De man die repareren kan heeft het druk en reparaties worden gedaan in volgorde van binnenkomst. Voor mijn stofzuiger heeft hij echt geen week nodig gehad. Kosten vielen mee, alleen 1 uur arbeidsloon stond op de factuur. Verder werd er nog opgemerkt dat mijn stofzuiger nog bijna als nieuw uitziet, ook van binnen. Waarop een andere mederwerker vroeg of ik soms 1x per jaar stofzuigde..... Nou nee, eerder 1x per week.
Voorts nog een interessant gesprek gehad aldaar. En Miele staat toch bekend als een goed, degelijk en betrouwbaar merk? Dat blijkt niet meer het geval te zijn. Ook bij dat merk is de kwaliteit van nieuwe apparaten merkbaar minder geworden. Mijn stofzuiger komt nog uit de periode waarin men nog wel stond op kwalitatief goede producten. Hij wist het heel zeker dat een stofzuiger die je nu nieuw koopt hooguit 10 jaar meegaat. Maar hij krijgt vaak stofzuigers ter reparatie die nog geen 1 jaar oud zijn en dus garantiewerk.

Om een lang verhaal kort te houden: welk product je ook koopt, zelden gaat iets langer mee dan ongeveer 5 jaar... En dat geldt dus ook voor merken die vroeger bekend stonden als goed en degelijk. oei, dat wordt bij mij dus een omvangrijke vervanging. Televisie is inmiddels 10 jaar oud. Audioset 15 jaar en de wasmachien heb ik ook alweer 7 jaar in huis.
Moet ik toch eens de jackpot gaan winnen om dat te kunnen betalen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Ja, inderdaad. Voor dat soort dingen zou je als het even kan, best een spaarpotje aanleggen. Om onverwachte uitgaven te kunnen betalen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Wat fijn dat het voor je stofzuiger wel de moeite was!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Mack »

Audio spullen kunnen vaak veel meer dan 10 jaar mee, zeker als je kwalitatief goed spul hebt (geen Bose). Mijn versterker/speakers zijn meer dan 20 jaar oud en doen het nog prima.
We hebben onze wasmachine (Bosch) gekocht op de reviews van reparateurs. Deze kwam uit de bus met het minst aantal standaard fouten (zaken die bij een bepaald merk apparaat telkens op dezelfde manier stuk gaan).
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Zowel mijn huiskamer audioset, met CD/DVD speler, alsook mijn wekkerradio zijn van JVC. Televisie is een Samsung en ben inmiddels te weten gekomen dat mijn tv-toestel uit het eerste jaar is dat Samsung ermee op de markt kwam. Type A uit 2008, zoals Samsung het omschrijft op basis van serienummer. En mijn wasmachien is een bovenlader Indesit.
En ondertussen is er ook een portable FM/DAB+ radio van Sony hier in huis gekomen.

Gisterenavond gelijk het hele huis gestofzuigd, want dat was hard nodig. Ik denk trouwens dat het scheelt dat er hier geen kinderen en ook geen huisdieren in huis zijn. Zal vast wel meespelen in de levensduur van sommige apparaten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Mijn (Miele) wasmachine doet het al ruim tien jaar zonder enige mankementen. Maar wat kitten zegt is zeker aan te raden als de ruimte er is.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Planned obsolescence (kapot gaan of niet meer werken na een voorspelbare tijd) is maar een deel van het probleem. De hoge kosten van reparaties wegen vaak niet op tegen vervanging, daardoor worden producten ook steeds minder reparabel gemaakt.

Een technicus die een uurtje naar een apparaat kijkt kost al minstens 30-50 euro, exclusief 21% BTW. Het op voorraad houden of blijven produceren van onderdelen kost geld en je ziet vaak dat onderdelen besteld moeten worden bij een fabrikant aan de andere kant van de wereld.

Ik heb het gehad met mijn Samsung wasmachine, een redelijk budget model, na 2,5 jaar deursluiting kapot. 2 keer een monteur bij geweest die een aantal mechanische onderdelen heeft vervangen. Probleem zat echter in de printplaat en die was niet meer leverbaar. En repareren van printplaten vergt teveel recht kennt en gereedschap dat het economisch niet rendabel is voor een wasmachine van €400. Dus is de hele machine omgeruild.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

kitten schreef:Ja, inderdaad. Voor dat soort dingen zou je als het even kan, best een spaarpotje aanleggen. Om onverwachte uitgaven te kunnen betalen.
Klopt als een bus, maar van een uitkering is het amper te doen (en vol te houden). Al snel is er iets waarvoor je toch die reserve gaat aanspreken.
Daantje schreef:Planned obsolescence (kapot gaan of niet meer werken na een voorspelbare tijd) is maar een deel van het probleem. De hoge kosten van reparaties wegen vaak niet op tegen vervanging, daardoor worden producten ook steeds minder reparabel gemaakt.
Dat is zeker een v.d. oorzaken waardoor we in een wegwerpmaatschappij zijn beland.

Maar meer nog sinds dat de chinezen de europese markt hebben veroverd met hun ongelooflijk lage prijzen. En het zijn juist die krenterige hollanders die massaal dat zijn gaan kopen. Om vervolgens ook massaal te gaan webshoppen bij de chinees, juist vanwege de reeds genoemde lage prijzen. Dat de kwaliteit een stuk lager ligt wordt kennelijk onbelangrijk gevonden waardoor de gevestigde merken genoodzaakt zijn om hetzelfde te doen om nog enige marktaandeel te behouden.

Toen ik een wasmachien wilde kopen, ben ik gaan rondneuzen in diverse winkels. De goedkoopste die ik zag was op dat moment 199 euro... Gewoon in een witgoedwinkel een nieuwe wasmachien voor die prijs. En zonder bijbetaling thuis afgeleverd en aangesloten. Toch is een andere mijn keuze geworden, de in mijn vorige post genoemde Indesit.

Ik denk, nee ik weet welhaast zeker, dat mijn keuze niet meer bepaald wordt door de goede reputatie van een bepaald merk, maar dat de verkoopprijs een grotere rol krijgt. En dan is een reparatie laten verrichtenna afloop van de garantietermijn absoluut niet meer lonend.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat reparatie niet meer lonend is omdat reparatiekosten te hoog zijn geworden en daardoor niet meer in verhouding staan tot de economische waarde van een product.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Peter^ »

tijgie{K} schreef:Grappig, wij doen dat met azijn en afwasmiddel. We hebben vaak meer dan 70 vliegjes in de val en dan nog zitten er zwermen in onze keuken. :nopompom: Er valt bijna niet tegenaan te poetsen en legen. :frusty:
Ik heb een favoriete broedplek van deze diertjes gevonden: In het (vocht/koffie) opvangbakje van een koffiezetapparaat. Ze vinden koffiedrap ook erg lekker. En ook ontdekt dat muizen dol zijn op koffiecreamer.
Geniet van de positieve momenten.
Deleted User 1996

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 1996 »

Zou zo'n blauwe lamp effectief zijn tegen insecten?
Je ziet zulke lampen weleens in keukens van de horeca.
En bij de Action zijn ze niet duur.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Die zijn effectief. Tenminste, die op mijn werk doet het prima. Kan me voorstellen dat er een kwaliteitsverschil in zit.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door puppie »

Die wij hier op de camping hebben werkt ook perfect!
Geen mug heeft meer geprikt sinds ie aanstaat :)
Plaats reactie