slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Wow, gaaf! :inluv:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Tof is dat he? Ik heb zo mijn eigen geboorteakte gezien. Ook uit een schrijfmachine en inmiddels ingebonden in groot leren boek.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: slowchat

Bericht door tijgie{K} »

Mijn geboorteakte is met de hand geschreven. O_o
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

@Ktten: als je dat gescande document dan weer gaat uitprinten, wordt dan ook het waszegel weer in was geprint? ;-)
Waar vindt je je geboorteakte?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Je geboorteakte kun je opvragen bij de gemeente waar je geboren werd en waar de aangifte dus is gedaan. Meestal zijn daar wel kosten aan verbonden, maar hier is dat bijvoorbeeld een tientje, dus da's wel te overzien.
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Wanneer of waarvoor heb je een geboorteakte nodig dan?

Maar ik maak me zorgen over onze samenleving.
De polarisatie is sterk aan het toenemen en ook de verharding daarin. En niet enkel over de rol van zwarte piet in het sinterklaasfeest. Maar ook over vele andere onderwerpen, zoals opvang asielzoekers, verslavingszorg en huisvesting van psychiatrische patienten die begeleid zelfstandig kunnen gaan wonen. Wat ik erover hoor en lees is dat "men" vindt dat zulke mensen wel recht daarop hebben, maar wil die mensen niet in de eigen woonomgeving. En tegenstanders vinden blijkbaar alles geoorloofd om te voorkomen dat zulke mensen in hun woonomgeving huisvesting krijgen.
Hetzelfde verhaal over voorgenomen aanleg van nieuwe wegen.
En het gedrag van mensen in het verkeer is ook zorgelijk. Vraag me af of er nog wel verkeerslessen gegeven worden in het onderwijs en waar is de verkeerspolitie gebleven? Ik verbaas me telkens erover dat voor steeds meer mensen de verkeersregels blijkbaar niet meer gelden.

En logisch denken is blijkbaar ook verdwenen.
Het flatgebouw waarin ik woon krijgt een grote renovatiebeurt. Vooraf zijn er brieven bezorgd met daarin de nodige info. Daarin staat onder andere te lezen dat de balkons leeg moeten zijn en gedurende de werkzaamheden niet betreden mogen worden. En op de informatiebijeenkomst vragen mensen of ze wel hun wasgoed buiten kunnen hangen en of de opbergkast op het balkon kan blijven staan... Blijkbaar weet men niet meer wat "leeg" en "niet betreden" betekend. Van de VvE hoor ik dat dit blijkbaar ook voor de appartementeigenaren geldt, niet logisch meer kunnen denken.
Daarom vraag ik me af hoe het zover heeft kunnen komen. Wat is er aan de hand in onze maatschappij?
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

@Charles. Ik denk niet dat daar een pasklaar antwoord op is. Ik kom niet verder dan welvaart. Een mens wil meer en meer. En we hebben geen roedel meer nodig ter bescherming want we worden niet opgegeten door roofdieren. Dus hoef je de buren/omgeving niet te vriend te houden en heeft asociaal gedrag meer voordelen dan nadelen voor de groep die daar beter van wordt.
Zoiets
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Hallo goedemorgen fijn weekend iedereen :). Hebben jullie nog leuke plannen? Ik ga zo met een vriendin lunchen die ik al een tijd niet heb gezien dus daar heb ik wel zin in.
Alleen nog motivatie vinden om me aan te kleden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Veel plezier! Hier een rustig weekend. Veel naar buiten denk ik
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: slowchat

Bericht door miss_meeko »

Hier dit weekend werken. Na werk vanmiddag een koffieafspraak waar ik wel wat tegenop zie, vanavond beetje huishouden en vroeg naar bed en morgen na werk gezellig mijn ouders op bezoek. Dus voor een werkweekend best een prima gevuld weekend :)
En na het weekend nog maar 1 dag werken en dan heerlijk vakantie :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Hier rustig weekend, ik heb een beetje spierpijn en nekpijn van een aanrijding donderdag én ben ongesteld dus slechte combi voor veel actiefs. Er zijn wel allerlei streetart dingen in de stad dus daar wil ik nog wel even heen. En vanavond experimenteren met chicken Korma in de instant pot.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik heb best wel een druk weekend. Gisteren een non-mono avondje gehad, na een zware werkweek. Vanmorgen rijles, nu wat shoppen en vanavond een verjaardag. Morgen iets met huishouden.

Maar wel een prima excuus om m'n nieuwe jurk aan te doen. (Ik vind 'm te netjes voor werk)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: slowchat

Bericht door puppie »

Allemaal leuke plannen jullie!
Hier ook het weekend werken.
Vanavond lekker stoffig een avondje naar de bingo :lol:
En verder bankhangen en Formule 1 kijken :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: slowchat

Bericht door pluis »

Veel plezier. Voleuse! Bij ons is het vooral een combo huishouden/klussen/administratie en rustig aan doen / uithijgen. Wel voor de boodschappen uit nog even een ommetje door de stad gemaakt, en op de terugweg even langs de dierenwinkel geweest om een cadeautje voor de katten te kopen.

Misschien dat we morgen buiten de deur gaan lunchen, saampjes, maar verder is het hier niet heel spannend. Er komen weer hectische weken aan, dus we proberen t allemaal een beetje op orde te brengen voor de chaos.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

vanmorgen uitgeslapen, vanmiddag koffie gedaan met mn dochter in de stad, daarna nog even gewinkeld en mn boodschappen gedaan. Thuisgekomen even de twee aquaria voorzien van eten en andere benodigdheden en voor mezelf wat te eten en drinken gemaakt tijdens het boodschappen opruimen. Verder de hele dag door bezig met fysio oefeningen doen voor mn enkel. Maar na t winkelen en zo vindt mijn lijf t wel ff genoeg, dus nu lekker bankhangen met lekker broodje, kopje thee en tv. Vandaag doe ik niet veel meer. Morgen zie ik nog wel ff wat ik ga doen, mede afhankelijk van t weer, nog geen vaste plannen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie