slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Chicken Korma was lekker! Voor het eerst ook pot-in-pot gekookt en de rijst bovenop de rest meegekookt in de pressure cooker. Handiggggg.

Écht, als ik Ravelijne ooit uit het oog verlies, vergeet ik haar nooit meer omdat ze zo standvastig heeft volgehouden dat ik een IP wilde. Ze had gelijk.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik ben nu ook aan het twijfelen over een IP. Ik ben al snelkookpanfan, maar heb er geen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Het is wel een loeigroot lelijk ding op je aanrecht, maar ik gebruik hem zo vaak!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Hahaha! Maar Chell, als we elkaar uit het oog zouden verliezen, komen we elkaar toch altijd weer tegen omdat we allebei in de club van Eerste Generatie Instant Pot Liefhebbers zitten. ;)

Je kunt een instant pot trouwens ook kwijt op zo’n ikea Raskog rijdend mandje/tafeltje. Mijn tweede staat in de bijkeuken op een ladekastje en dat werkt prima. Alleen even oppassen waar de stoom heengaat als je hem laat afstomen (en dat schijn je ook nog met een handdoek op te kunnen vangen maar dat heb ik nooit geprobeerd), maar verder kun je hem overal kwijt.

Qua lelijk, je kunt er ook decals voor krijgen. ;)

En ik gebruik hem ook meerdere keren per week en vaak zelfs elke dag. Zo blij mee!

@Chell Hoe had jij het precies gedaan met die rijst? Pot in pot heb ik nog weinig mee gedaan.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik heb een stoomrekje gekocht bij de Amazing Oriental, zoiets: http://www.tokoasiaonline.nl/5583391.html. Die stond met z'n pootjes tussen de kip en dan daarbovenop zo'n metalen bolle kom van IKEA met basmatirijst en water. Maar één pan nodig én je IP komt volgens mij sneller op druk (ging iig razend snel, maar misschien was het ook omdat hij al heel warm was door het sauteren).
Je rijst en je gerecht moeten dan natuurlijk wel ongeveer dezelfde kooktijd hebben.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Lelijk vind ik niet zo'n probleem. Maar ik heb wel nauwelijks ruimte in mijn keuken om zo'n groot ding kwijt te kunnen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef:Qua lelijk, je kunt er ook decals voor krijgen. ;)
OMG, pun overdose!! :panic:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

@Daantje Je kunt 'm vrij goed in een klein hoekje kwijt. Als je maar oplet waar de stoom heengaat. Maar hij hoeft niet op een stuk aanrechtblad persé. Ik vul de binnenpan vaak in de keuken, en zet 'm dan in de bijkeuken op een houten kastje in de verre hoek aan. Hij zou bij mij zeg maar bijna net zo goed in de woonkamer op de eettafel kunnen staan... Niet helemaal handig natuurlijk, want soms bak je eerst de uitjes op de sauté stand of je kookt aardappels maar wil ze nog stampen in een andere pan (want daar vind ik de iets bolle bodem van de binnenpan dan weer niet handig voor) en dan loop je dus wel onhandig heen en weer. Maar ik had 'm eerst ook standaard in een andere ruimte staan vanwege geen plek en ik was er nog steeds enorm blij mee. Ik denk dat hij daar zelfs meer dan een half jaar gestaan heeft.

@Chell Moet ik duidelijk ook eens proberen. Gebruik je dan dezelfde verhoudingen water voor de rijst? Ik doe altijd de 'aanhangend water methode' van rijst afspoelen (goed natmaken) en dan even afschudden en met aanhangend water in de pan en dan nog één keer hetzelfde volume water als rijst erbij. Geeft met gewoon in de pan perfect resultaat. Bruine rijst = 15 min (plus nog op stoom laten komen). Dion heeft een recept voor gestoomde kip wat ik nog een keer op zo'n manier wil proberen, weet alleen niet of ik dan de kip onderin of de rijst onderin zou doen. Ben ook wel benieuwd naar het recept van de kip die je onderin had!

@kitten I know right! :lol: Er zijn er echt heel veel, maar deze vond ik de leukste. ;) Mijn IP is nog maagdelijk blanco, maar misschien moet ik een decal voor sinterklaas vragen. Al zou Zarath wel als een opportunity for mischief aangrijpen dus misschien eigenlijk niet zo'n goed idee. :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik doe de ene keer de rijst-met-aanhangend water + zelfde volume en de ander keer rijst + zelfde volume water + nog een beetje extra water. Basmatirijst = 6 minuten (high pressure). Bij pot-in-pot hou je gewoon hetzelfde aan, qua water. Zowel voor je rijst als qua vocht voor je andere gerecht.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Okay, dus dubbel vocht, zeg maar? Interesting! Ik vraag me af of het voor de kip niet zou kunnen dat je die stoomt in het water waar de rijst in kookt. Er zal eerder nog wat vocht uit de kip komen dan dat het vocht opneemt. Maar dat is misschien een kwestie van experimenteren. Ik heb geloof ik ook wel eens een video gezien van iemand die de kip direct op de rijst legde. Als je het 10 minuten onder druk kookt is dat natuurlijk ook prima.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Als ik zo'n apparaat dagelijks gebruik vind ik het niet eens zo erg. Dan moet ik gewoon een ander plekje vinden voor de mand met ui, knoflook en tomaat die nu op mijn aanrecht resideert. Miss Mix-a-Lot staat ook gewoon in de keuken terwijl ik 'r nauwelijks gebruik.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

@Ravelijne, dat kan vast ook wel, maar ik maakte iets met saus dus dan kun je niet meteen je rijst erbij mikken :)
Ik moet er ook nog wat mee experimenteren, maar vond dit wel handig alvast. Omdat ik soms ook denk "ik wil er NOG eentje"
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Haha! Ik moet voor de tweede nog eens een seal bijkopen zodat ik ze echt tegelijk kan gebruiken. Maar mijn tweede was net zo duur als een tweede binnenpan bestellen, dus je kunt ze soms echt wel voordelig tweedehands vinden. :) Na de goeie ervaringen met de eerste durfde ik dat showmodel-met-missend-onderdeeltje ook wel te kopen, het ding is echt robuust.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik heb mijn werktelefoonnummer nu bijna een jaar. Maar krijg nog regelmatig telefoon en berichten voor ene Diana, het is vermoeiend...
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

Dat lijkt mij idd vervelend en vermoeiend.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie