slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Ik zou het echt heel lastig vinden! Zeker met een lief die fysiek afwezig is. Respect voor jou!
Ik kan schuren en verven, verder ben ik echt een gevalletje; alles wat mijn ogen zien maken mijn handen stuk...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: slowchat

Bericht door pluis »

Crownless schreef:Maar misschien ben je nog heel amerikaans en is jouw beeld van medium een beetje ehm... amerikaans :p
Dat zal het zijn! T is gewoon allemaal de schuld van Amerika 8-)

Bij 'grote verbouwing' denk ik aan een cv-systeem aanleggen, een verdieping ergens op zetten, een dak of fundering vervangen of een gevel opnieuw opmetselen, etc. Dingen waarbij je echt de structurele toestand van het huis aanpakt, en dat is bij dit pand nu net tien jaar geleden allemaal gedaan. Overal staan al isolerende voorzetwanden, al t glas is al dubbel en alle kozijnen zijn al kunststof en de vloer is met isolatieparels en meerlaagse panelen ge-egaliseerd en brandwerend gemaakt, de CV ketel is al een HR model, er zit al mechanische ventilatie in, de electrische installatie is keurig gedaan, alle leidingen en afvoeren zijn al vernieuwd, etc, etc... Voor een pand dat zo oud is als dit (bouwjaar 189-zoveel) hoeft er dus maar heel weinig echt te gebeuren. Ik had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om niet zo moeilijk te doen over de lokatie van de keuken, maar ja, Lief en ik moesten en zouden perse ruimte maken voor een 8-persoonstafel, en dan moet de keuken anders. De badkamer was wel echt een moetje. Die was er door de vorige bewoner zelf ingeklatst, en lekte aan alle kanten. Dat was onhoudbaar.

En ja, wat je zegt: ik voel me inderdaad een beetje zoekende naar een betere volwassene. Voor mij zit een groot deel van de belasting in t communiceren met de aannemer, wat niet heel soepel gaat. Hij vergeet veel, neemt veel dingen maar een beetje aan, en lijkt niet door te hebben dat ik vooral ook zijn advies wil. Dan vraagt hij niet door, en komen we er halverwege achter dat er belangrijke zaken niet besproken zijn omdat hij erniet aan dacht t te vragen en ik geen idee had dat t uberhaupt een ding was.

Ik praat er wel met m'n ouders over, maar merk dat dat altijd niet heel goed werkt: die willen toch vooral 'oplossen' (en dan vaak door dingen voor te stellen die t contact tussen mij en de aannemer heel erg op scherp zouden stellen), terwijl ik meer zoek naar 'middelen', om hem nou toch een beetje goed ter wille te houden, zodat hij nog mee wil denken en werken als (onvermijdelijk) zaken toch net een beetje anders uitpakken dan gehoopt. Maar ja, als ie dan wel belt over nog een rekening betaald willen hebben en niet over t meerwerk waar ie naar zou kijken... Dan is dat lastig. Sowieso heb ik t idee dat mijn vlotte betalen hem boven water houdt terwijl zijn andere klanten weken over hun rekeningen doen, en dat voelt een beetje lullig. Maak nou eerst ns een klus af en ga daarna om geld vragen...

Praktisch zijn de pluispapa en -mama dan wel weer heel fijn - ze willen altijd wel even mee naar de bouwmarkt of de woonwinkel, denken graag mee over hoe niet-aannemerzaken slim te regelen en de pluismama spaart al allerhande zegeltjes en foldertjes voor kortingen en zo. En als ik eens bij vrienden langs ga willen ze best een avondje voor poes zorgen, ook al zijn t dan echt geen kattenmensen. Plus: elke avond lekker thuisgekookte maaltijden: dat is ook wel verwennerij. Ik mag gewoon helemaal niet klagen, eigenlijk (maar doe het lekker toch). Ik ben verdorie al een hele maand niet geknuffeld en het idee dat het 'na twee maanden weerzien' met mijn Lief wellicht straks toch in t huis van mijn ouders plaatsvindt - daar heb ik de ju over in.

T is overigens wel fijn om t zo allemaal eens op papier te zetten. De belangstelling wordt jullie enorm in dank afgenomen. :yes:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

pluis schreef:... maar ja, Lief en ik moesten en zouden perse ruimte maken voor een 8-persoonstafel, en dan moet de keuken anders.
Laten we het daar nou heel erg mee eens zijn. :hypocrite: 8-)
We komen toch al te weinig in R'dam. Maar jullie zouden net dat laatste zetje kunnen zijn dat we misten om wat vaker naar het westen te komen.

Wat betreft jullie aannemer; ik denk dat dit voor beiden een leerproces is (alhoewel het van zijn kant ook iets kan zijn van: "Als ik nou niet beter weet kan ik het rustig op mijn oude vertrouwde wijze doen.").
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Niet geknuffeld kunnen worden is stom! En ik snap dat je het 'na twee maanden weerzien' eigenlijk niet bij je ouders zou willen. Hoe lief en fantastisch ze waarschijnlijk zijn ;)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik sta aan de zijlijn keihard te cheeren hoor pluis! Ik vind je echt een heldin. Ik zou zulke dingen echt niet graag allemaal regelen zonder mijn lief. Wel balen van die aannemer, maar volgens mij is dat wel een beetje inherent aan het aannemersvak, mijn ouders hebben ook zo vaak gedoe met die mensen gehad. Schiet je niks mee op natuurlijk met die info, maar goed.

@Mack een bezoekje aan pluis is heel toevallig straks ook belachelijk makkelijk te combineren met een bezoekje aan mij. Heel veel vliegen in één klap!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Kun je je lief trouwens niet verrassen met een nachtje weg ofzo trouwens pluis? Ergens in een belachelijk luxe hotelkamer riant veel knuffelen en een dagje/nachtje he-le-maal voor jullie? Desnoods gewoon in Rotterdam, kun je makkelijk ook nog even naar het huis enzo. Het is einde hoogseizoen en dan hebben veel hotels vaak hele fijne aanbiedingen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Mack schreef:
pluis schreef:... maar ja, Lief en ik moesten en zouden perse ruimte maken voor een 8-persoonstafel, en dan moet de keuken anders.
Laten we het daar nou heel erg mee eens zijn. :hypocrite: 8-)
All in favor say aye:
"Aye"
Motion accepted.

Nóg een reden om vaker in Rotterdam te komen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Ik denk dat die tafel wel groter mag :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: slowchat

Bericht door pluis »

Dat is prima, legt u dan allemaal een paar centjes in, dan koop ik nu nog snel even een ander huis met een grotere eetkamer, en dan ga ik mikken op een tafel voor 14 man, ofzo :P

Als dat er nou toch niet in zit, dan moet u misschien maar niet allemaal precies tegelijk langskomen - dat kan ook nog, he? :) Ploegendiensten bij pluis.

Dat van een nachtje een hotel pakken had ik ook wel overwogen, maar Lief komt dan van bijna een maand aaneengesloten congresbezoek en hotelbed en -eten en wil (hem kennende) vooral heel weinig polonaise. Misschien kan ik in plaats daarvan de pluiselijke ouders een nachtje hotel aanbieden? Niet eens een gek idee, nu ik er zo over nadenk. Dan kan iedereen (poes incluis) verder blijven zitten waar ie zit.

K heb nu alweer zin in m'n eerste WSmeet, in elk geval. Heb jullie gemist. :hug:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Stuur ik vanaf hier ook nog goeie verbouwings-vibes. Dat het maar een droomhuisje mag worden. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Wat een dag, hele dag bezig geweest met fixen van falende IT. Morgen gelukkig vrij, ofwel lekker thuis met een boek, of iets van een museum doen.
pluis schreef: K heb nu alweer zin in m'n eerste WSmeet, in elk geval. Heb jullie gemist. :hug:
Housewarming WS Meet! :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: slowchat

Bericht door Nijntje »

Goed plan Daantje!

Oh en ik cheer ook go Pluis, maar heb mijn hoofd even veel te vol met werksores, zieke poezel, verdwenen poezel (al bijna een week niet thuis gesignaleerd). Voor die laatste 2 dagen geprobeerd kattenluik enkelwegs te zetten. Dat leverde slechts een gestresste opgesloten buurpoezel op. Tot twee keer toe. Dattie maar leer om in zijn eigen huis eten te halen....
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Bah nijn! Hopelijk is poezel snel terug!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Wat akelig. Ik hoop dat de ene snel weer gezond, en de andere snel weer thuis is.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: slowchat

Bericht door Nijntje »

Ene gaat niet meer echt gezond worden. Dosis tabletjes om schildklier te remmen is verhoogd, hopelijk geeft dat nog iets van kwaliteit van leven. Mijn lief is er nog niet klaar voor uit te zoeken of er meer speelt en op basis daarvan wellicht tot inslapen over te gaan. Ik zie wel dat ze sinds de tabletjes verbeterd is, maar het blijft sukkelen. Beestje is ook al best oud, maar goed het is zijn kat, dus hij moet de beslissingen nemen.
Plaats reactie