slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: slowchat

Bericht door MrEd »

Koelen met een ice-pack oid
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Zie je. Stofzuigen is ongezond. Zeg ik steeds tegen mijn vriend. Daarom stofzuigt hij hahahaha.

Maar inderdaad Voleuse, koelen. Icepack met doek tussen je enkel en het bevroren ding, stromend water wat niet meer ijskoud is. Desnoods een zak diepvrieserwten

Edit: max 20/30 minuten en herhalen na een uur als het nodig is.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Huishouden is sowieso ongezond. Mijn knie ging uit de kom omdat ik struikelde tijdens het opruimen van de was.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Ja heb ik meteen gedaan idd. Het is niet super gezwollen maar lopen is wel pijnlijk. Wat echt stom is want ik heb dingen te doen :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Toch je rust nemen en blijven koelen met tussenpozen. Liefst met je enkel hoog.

Hmmm ik ga de was ook uit handen geven hahaha
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Op fet laatst ook al een discussie over geweest, maar blijven koelen wordt niet meer aangeraden. Kort tegen de pijn mag, maar daarna gaat het het herstel alleen maar vertragen.

Ik heb zelf goeie ervaringen met arnica, zowel als zalf of olie als druppeltjes of korreltjes om in te nemen. Helpt ook altijd goed tegen blauwe plekken.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Arnica is geweldig ja!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

als de dokter zegt: niet tillen, wat is dan wel tillen? vanaf 1 kg.. vanaf 5 kg.. vanaf 10 kg? ik vind dat zo moeilijk, want wat mag ik wel zelf en wat moet ik door anderen laten doen. Mn lichaam beperkt me niet, in ieder geval niet tijdens bezigheden, maar ik wil ook voorkomen dat het na die tijd gaat zeggen dat t teveel is geweest. Ik vind dat soort adviezen zo onduidelijk en vaag :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: slowchat

Bericht door shareen_G »

Kun je niet vragen aan de dokter wat hij precies bedoelt? Niet tillen is inderdaad wel wat onduidelijk. Want als je helemaal niets mag tillen dan zou een kopje thee ook al niet mogen...
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Helemaal niet lijkt me? Soms zeggen ze er bij dat je vanaf een bepaalde tijd mag proberen wat lukt.
Maar ik ben geen dokter....
Misschien kun je bellen naar de assistent wat ze adviseren? Ofzo. Geen idee. Wel lastig als je het gevoel hebt dat je het zou kunnen.
Maar bedenk me net. Die aquaria (aquariums? Klinkt allebei alsof het niet klopt) van laatst. Dat was achteraf teveel toch?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Ravelijne schreef:Op fet laatst ook al een discussie over geweest, maar blijven koelen wordt niet meer aangeraden. Kort tegen de pijn mag, maar daarna gaat het het herstel alleen maar vertragen.

Ik heb zelf goeie ervaringen met arnica, zowel als zalf of olie als druppeltjes of korreltjes om in te nemen. Helpt ook altijd goed tegen blauwe plekken.
Die discussie op fet ging over zenuwschade, das toch echt wat anders.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Ik wil geen al gevoerde discussie opnieuw aanzwengelen.
Ik weet alleen dat mijn ehbo juf zegt dat koelen langer dan een half uur ervoor zorgt dat bloedvaten juist uitzetten voor extra bloed om het koele lichaamsdeel op te warmen. Wat je dus juist niet wil met een kneuzing.
Want dan zwelt de zwelling extra.

Evt een drukverbandje aanleggen voor de steun?

Edit: Ook omdat ik geen flauw benul heb van de discussie op fetlife dus ook niet weet wat de inhoud is..
Ik wil me overigens wel laten informeren over de schade die het oplevert. Vind ik dan weer interessant om te weten
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Volgens mij alles vanaf waarbij je het gevoel hebt dat je kracht moet zetten. Of als je merkt dat je ademhaling er voor verandert (sneller of juist langzamer of adem inhouden). Maar verheldering vragen klinkt als een goed plan.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

aquaria is het:) maar daarbij heb ik niet getild. 350 en 180 liter water verversen doe ik niet met emmers, dat gaat met tuinslang, ook t leeghevelen, maar dat was in het algemeen idd gewoon te veel. Dit is al de derde operatie waarbij t gezegd wordt, en elke keer weer loop ik er tegenaan dat lijf niks aangeeft en ik dus zelf maar moet bepalen wat wel of geen tillen is en dat is gewoon lastig en ik ergerde me er vandaag gewoon aan, aan t niet weten wat ik nou wel mag of wat niet.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Nou ik kan dus niet meer lopen. Echt superfijn :eerie: echt precies wat ik erbij wil hebben.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie