slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Mijn man haat het. Ik heb de kraan vervangen. Oké..... 2x hulp nodig gehad, te weinig kracht in mijn handen. Maar ik wist wat een bahco was. En hij niet.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Ik vind een kledingstuk naaien van een patroon x keer moeilijker dan een kastje in elkaar zetten.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Ik ook hahahahhahaha
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: slowchat

Bericht door Jezebel »

Mack schreef:Ik vind een kledingstuk naaien van een patroon x keer moeilijker dan een kastje in elkaar zetten.
Maar dat is eigenlijk precies hetzelfde, alleen dan met een geschreven werkbeschrijving in plaats van handige plaatjes. Als ik die beschrijving niet meer snap leg ik m aan de kant en laat mijn ruimtelijk inzicht het werk doen, dan komt het meestal ook goed :lol:
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Het is ook dat ik een shitload aan ervaring, materiaalkennis, en "Fingerspitzengefühl" mis. Zowel met stof als met de instellingen van een naaimachine.
Ik heb het gewoon nog veel te weinig gedaan.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

@Mack Is idd een heel ander soort fingerspitzengefühl dan met ‘vaste’ materialen werken! En voor mensen met timmerervaring werken veel dingetjes met meten en delen op elkaar aan laten sluiten juist contra-intuïtief, heb ik al gemerkt.

Leukste bijzondere kluswerk waar ik trots op ben vond ik een muurtje metselen met gasbetonblokken en stuccen in het appartement met de ex, trouwens. Zag er echt prima uit. Jammer alleen dat we nooit aan schilderen of behangen toegekomen waren. :D
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik heb het geluk een jongetjesopvoeding gehad te hebben en ben behoorlijk zelfredzaam als het om klussen in en om het huis gaat. Ik denk, maar dat is gissen, dat het ik anders minder was geweest.

Alleen boren in harde muren vind ik een rotklus. Herrie, veel werk, moet gereedschap lenen. Dat probeer ik altijd zoveel mogelijk te vermijden. Hik ook al een tijdje tegen een plank boven mijn bed voor de plantjes aan. (De huiskamer is te donker voor m'n coffeas, heb nu theobroma besteld, die zouden het beter moeten doen met weinig licht). Maar dat hang ook een beetje af of ik mijn kaptafel vervang voor een ladekast.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Maar kaptafel! (Jaloers, want wil eentje, maar komt er nooit van. ;) )

Ik moest als meisje behoorlijk proactief doorzetten en zelf actie ondernemen om klus-skills op te doen, ook als volwassene wel boeken gekocht en een cursus gedaan en zo. En dan deden ze er bij ons thuis op zich niet flauw over om dingen zelf te doen en mij te laten helpen. Toch wel verschil nog, denk ik.

Harde muren zijn een crime.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Mja, die kaptafel blijkt een behoorlijk stuk compensatie gedrag, ik maak er nooit gebruik van. Hij dient nu als thuis voor een paar planten een een berg troep.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat ik er ook maar 2x per jaar achter zou zitten. Maar het staat zo romantisch! ;)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Mijn kaptafel staat ook alleen maar mooi te zijn. Maar wel heeeeel mooi, dus dat mag ie lekker blijven doen. Oké en m'n nagellak enzo woont erin.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Ik ga zodra ik tijd heb voor poging twee hoor! Ik heb vandaag muurvuller gekocht voor alle gaten die ik heb gemaakt en dan boor ik ze gewoon 5 cm naar rechts nog een keer haha. Je hebt helemaal gelijk kitten, dit hoort bij het leerproces & bedankt voor de aanmoediging :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Morgen geen rijles. Voelt wel een beetje als een vakantietje. Nu nog een plan trekken voor het weekend. Heb niet zoveel zin om thuis te blijven.
chell schreef:Mijn kaptafel staat ook alleen maar mooi te zijn. Maar wel heeeeel mooi, dus dat mag ie lekker blijven doen. Oké en m'n nagellak enzo woont erin.
Als ik ruimte genoeg zou hebben, maar ik heb een minislaapkamertje. Dat maakt die kaptafel nu een frivoliteit. En jou kaptafel is mooooooi :inluv:, ik heb gewoon een Hemnes.
Voleuse schreef:Ik ga zodra ik tijd heb voor poging twee hoor! Ik heb vandaag muurvuller gekocht voor alle gaten die ik heb gemaakt en dan boor ik ze gewoon 5 cm naar rechts nog een keer haha. Je hebt helemaal gelijk kitten, dit hoort bij het leerproces & bedankt voor de aanmoediging :)
Go Voleuse! :static: Dat het mis gaat hoort erbij. Sinds ik wat makers op YouTube volg ben ik minder bang om iets op te pakken. Als je ziet dat mensen die de meest weergaloze complexe en mooie dingen maken het soms ook gewoon verprutsen, maakt het makkelijker om het zelf fout te doen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Ik mag dan wel een jongetje zijn (nou ja, een man tegenwoordig) maar van klussen heb ik geen verstand. Ben dus wat dat betreft geen echte man. Dan moet je denken aan zaken zoals behangen en verven. Een gaatje boren om iets op te hangen is geen probleem en ook niet als het om plankdragers gaat. De meeste tijd gaat "verloren" in de voorbereiding. Eerst uitvogelen hoe het moet en hoe het werkt, het ophangsysteem. Het boren op zich lukt prima met de hamerboor. Goed gereedschap scheelt echt wel, zeker hier in de flat met al het beton.

En ik had aan de woningbouw gemeld dat er een paar lekkende kranen zijn. Dus dat wordt iets van kraanleertje vervangen ofzo, dacht ik toch. Maar nee, er wordt gewoon compleet nieuwe sanitair gemonteerd. Omdat dat makkelijker is, wordt beweerd. En over twee weken komen ze het afmaken. Dan gaat de hoofdkraan dicht zodat de gehele flat zonder water komt te zitten... En dan komt er bij mij een nieuwe aftapkraan, want die lekt ook. Toch handig, een onderhoudsabbo op de klusjesmannen van de woningbouw. Hoef je zelf niet meer te prutsen.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: slowchat

Bericht door Bitemarks »

Klussen is volgens mij 90 procent durven en 10% inzicht.

Ik heb een vader die net aan een lamp zelf vervangt, en verder van mening is dat klussen beter door vaklui kunnen worden uitgevoerd. Maar intussen kom ik toch een heel eind met het zelf doen van klussen die complex lijken. Gewoon door niet bang te zijn en gezond boerenverstand te gebruiken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Plaats reactie