Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Rutte laat zien dat hij een door Trump geïnspireerde omgekeerde Robin Hood is: stelen van de armen en geven aan de rijken. Terwijl D66 de oude plek van de VVD heeft ingenomen. De christelijke partijen vinden het allemaal best, want zij mogen op hoerenjacht en andere achterlijke religieuze bekrompenheid erdoor drukken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Daantje schreef:De christelijke partijen vinden het allemaal best, want zij mogen op hoerenjacht en andere achterlijke religieuze bekrompenheid erdoor drukken.
:amen:
Je had het niet beter kunnen zeggen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Feline schreef:Volgens mij is loonkostensubsidie voor mensen in de Participatiewet die niet onder de Wajong vallen. Tenminste, zoiets werd mij verteld.

Bij Wajongers kan alleen loondispensatie (wat dus de standaard gaat worden) aangevraagd worden door de werkgever als de Wajonger minder werk aan kan dan een gewone werknemer.

Hoe dan ook, het is een klote plan!

De verlaging van de Wajong-uitkering van 75% naar 70% van het minimumloon is ook al zo'n stom iets.
Ja die verlaging zit er idd ook nog eens bij :).
Ik heb wel Wajong dus je info klopt niet helemaal denk ik. Ik heb wel arbeidsvermogen alleen. Ik ben geen oude Wajong, daar kan je inderdaad niet bijverdienen volgensmij (maar die heeft ook weer voordelen hoor)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door JerryM »

bijna iedereen heeft arbeidsvermogen tegenwoordig, als je zelf boodschappen kan doen kan je ook werken denken ze.

Dat je dan na het werken geen boodschappen meer kan doen omdat je voor pampus ligt is dan jammer. Daar zijn mantelzorgers voor...
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Ja. En die mantelzorgers vallen dan ook vanzelf uit op de arbeidsmarkt vanwege te hoge belasting in zorg
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Maar verder is het hier prima geregeld hoor!
**Self Rescuing Princess**
Feline
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 aug 2009, 14:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Feline »

@ Voleuse: vreemd. Ik heb gister nog flink zitten googlen en kom overal dat onderscheid tegen (o.a. UWV-site). Kwam ook dit tegen:
tt @ [url=ttps://perspectief.uwv.nl/forum/s/loonkostensubsidie-verdwijnt]UWV-forum[/url] schreef:Loonkostensubsidie was sinds 01-01-2012 sowieso niet meer beschikbaar voor mensen die onder de wajong vallen (artikel 2:21 en 3:71 http://wetten.overheid.nl/BWBR0008657/2017-10-01)
Misschien zit hier nog ergens een verschil in onder welke van de 3 Wajong-regelingen iemand valt? Ik val bijv onder Wajong 2010. Maar tot op heden heb ik nog niet gewerkt vanuit de Wajong, alleen gestudeerd (vanaf 1 november wel, maar dat is meer iets voor een ander topic ;) ).

Hoe dan ook, de situatie dat je straks waarschijnlijk weer niet rond zult gaan komen blijft kut, en dat vind ik heel vervelend voor je :knuf: . Ik hoop oprecht dat deze idiote plannen niet door kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Yara »

Ik ben recent volledig goedgekeurd. Ik zou niet weten hoe ik meer dan een kleine baan kan hebben, maar goed.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Hmm raar Feline! Misschien geldt het dan toch niet voor mij? Ik zal het wel eens navragen. Het plan is sowieso stom, of ik er nou persoonlijk door geraakt ga worden of niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Asatru

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Asatru »

Al een paar dagen last van mijn knie. Pijnlijk en gezwollen. Ik weet wat het is en moet er aan geopereerd worden waarschijnlijk, maar het is zo vervelend met mijn werk (veel staan en lopen).
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Beterschap! en als het niet gaat met je werk gaat het niet hoor!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Beterschap! Operatie al in zicht?
Asatru

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Asatru »

Nee, moet ik eerst een doorverwijzing hebben van de huisarts. En gezien mijn eigen risico denk ik dat ik nog maar even wacht
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door phedre »

dat eigen risico gaat niet lager worden, krijg je toch voor je kiezen, dus waarom wachten? Ik weet zelf dat ik in feb/mrt aan de beurt ben, en daarna veel fysio krijg, en weet dus ook dat ik per januari moet veranderen van zorgverzekering, naar maximaal verzekerd ivm maximale vergoeding fysio, maar t eigen risico blijft. Reserveer maandelijks 35 euro om dat op te kunnen vangen als de rekeningen binnen gaan komen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Heidi »

Zonder medicijnen, kan ik niet leven. Dus ik ben altijd m'n eigen risico kwijt. Gespreid betalen daarvan kan ook. Dat doe ik altijd, betalen moet ik toch wel. En maximaal verzekerd zijn is helaas ook noodzaak
Maar over de jaren is m'n zorgverzekeraar meer geld aan mij kwijt geweest, dan andersom. Dus het is veel geld elke maand, maar anders had ik allang failliet geweest.
@Asatru niet uitstellen, of je het nou nu moet betalen, of in het nieuwe jaar... knuffel!
Do more of what makes you happy
Plaats reactie