Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Goed dat je bent doorgestuurd yes sir!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Hm. Mijn autocorrect maakt van tessie : yes sir . Bijzonder :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

@Tessie Yep, en zuurdesem zelf is eigenlijk een 'wilde gist', dus niet gist uit een pakje maar de gisten die net als schimmels en bacteriën in de lucht zweven.

Ik kan zelf ook niet tegen gist, ik krijg er brandend maagzuur van. Achtergekomen omdat ik ook niet tegen glutenvrij bier kon, waar ik een stoofschotel mee wilde maken. En toen snapte ik ook waarom ik van sommige glutenvrije broden dat ook kreeg en van andere niet. Zelf heb ik niet gauw last van yeast extract of gist als aroma, tenzij er echt heel veel in zit. Heb jij het idee dat je al wel merkt dat je daar ook last van hebt? Anders kun je eerst een tijdje alleen de 'grote' boosdoeners vermijden, dat is nog wel redelijk te doen.

Maar het blijft balen, zo moeten opletten met wat je eet.

BTW, het helpt bij mij wel om de symptomen van alle voedselallergieën te beperken door darmwand en darmflora op te peppen. Dus veel zelfgemaakte kippenbouillon (darmwand) en dingen met probiotica erin (darmflora). Sommige zijn daarmee over gegaan, andere zijn in ieder geval iets minder erg.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Mack »

En zelfgemaakte kippenbouillon is niet moeilijk om te maken (zorg wel voor wat bakjes om porties in te vriezen) en véél lekkerderder. :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Crownless »

Het is vast allemaal niet moeilijk, maar kost wel moeite (lepeltjes). Moeite die Tessie misschien liever in haar kinderen/blog/relatie/overig stopt.

Koken is best leuk, als het een keuze is en makkelijk af te wisselen met "nah, geen zin, doe maar een blik knakworsten en soep". Als dat weg valt, kan het best in het vakje "gedoe" belanden. En daar kun (en mag) je best behoorlijk van balen.

Ik zou het iig wel doen.

Wel fijn dat je bent doorverwezen tessie. Hopelijk kun je daar wat mee.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Mack »

Crownless schreef:Het is vast allemaal niet moeilijk, maar kost wel moeite (lepeltjes). Moeite die Tessie misschien liever in haar kinderen/blog/relatie/overig stopt.
Dat kan ik snappen. Ik moet ook uitkijken met m'n "lepeltjes" maar bij ons zit het "from scratch" koken intussen zo in ons systeem gebakken (pun?) dat we er bijna niet meer over nadenken. En aangezien we naast de "lepeltjes" ook op ons budget moeten letten, en we ook goed willen eten, kunnen we bijna niet meer anders.

En uiteindelijk is "from scratch" koken wel een van de meest zekere manieren om ongewenste ingrediënten te voorkomen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

@Ravelijne Ik heb ook een spastische darm (in elk geval, dat is wat ze zeiden toen ik 17 was ofzo, ik weet het nu niet meer zeker of dat niet ook gewoon al gist was toen), dus ik ben soms gewoon zomaar wat misselijk of last van mijn darmen. Maar ik heb het nu wel een paar keer gehad na dat ik iets at met aroma, maar misschien is het toeval. Het was gelukkig ook maar een klein beetje misselijk en niet zo erg als wanneer ik brood of een muffin ofzo eet.

@Crownless Ja precies dat. Het kan allemaal en vaak is het lekkerder (althans, in elk geval na een paar pogingen) maar het gedoe. Dat je niet gewoon kan zeggen: we gaan nu naar de stad, en als we trek hebben halen we daar wel ff wat te eten. Ik moet weer altijd na gaan denken over waar ik heen ga en wat ik dan moet voorbereiden om mee te nemen. Elke verpakking lezen etc. Gedoe. Maar goed, wel zeker de moeite waard, want dat vind ik minder erg dan zo vaak ziek en misselijk zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Ik vind het ook gedoe en het kost mij ook schaarse lepels. Ik heb wel eens staan rekenen wat het mij in uren en gedoe en geld kost dat ik veel dingen niet kan eten, en dan sla je echt stijl achterover. Ik geef maar aan wat mij hielp, vooral omdat gist vermijden + betere darmwand wat extra lepeltjes opleverde.
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door shareen_G »

Wanneer je een dieet volgt op voorschrift van een dokter of diëtist heb je misschien recht op een aftrekpost in de aangifte inkomstenbelasting.
Hier kun je een lijst vinden van diëten en de bijbehorende aftrekbare bedragen.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

@shareen_G Gistallergie staat er helaas niet bij.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Kan je al een beetje uit de voeten (polsen?) Pien?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Polsen? Die is voor Heidi gok ik ;)
Ik heb een blauw been en spierpijn maar natte verband mocht eraf (iets met tetanusprik en wondje openhouden)
Fijn hoor. Hondjes
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Okee nou ik heb de politie gebeld voor het koppel naast mij wat alweer heftige ruzie aan het maken is. En nou heb ik stress want natuurlijk zijn ze nu alweer opgehouden (maarja ik hoor het met enige regelmaat)(en er is een baby bij betrokken zo te horen) en misschien bemoei ik me wel ergens mee wat helemaal niet de bedoeling is of maak ik iets erger of ahhhh.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Heidi »

Ik heb nu prachtig roze, lichter gips. Maar ik heb het voorelkaar gekregen om het heel naar en gecompliceerd te breken. Dus ben er voorlopig zoet mee. En met een eigen bedrijf en een eenjarig lachebekkie, is het allemaal behoorlijk frustrerend en onHANDig!
Maarja komt wel weer goed
Pien, heb het even niet goed gevolgd: nog aangifte gedaan?
En Voleuse: vast goed dat je het meldt, dan wordt het op z’n minst in de gaten gehouden. Naar voor je!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Voleuse, goed bezig!
Melding blijven doen, zeker als jij er een gevoel bij hebt dat het niet oké is wat daar gebeurd.

Ik geen aangifte gedaan, wel melding gemaakt.
Plaats reactie