Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

@Pien Had ik ook niet, want ik had nooit iets ‘moeilijks’ nodig (lees: iets waar ze moeilijk over zouden kunnen doen). Maar heb van schoonzus verhalen gehoord over hoe moeilijk ze over sit soort dingen doen, en dan doodzieke mensen die geen vergoeding krijgen omdat er één dingetje niet op het juiste formulier stond en dat dan alles overnieuw moet waarmee die vrouw (die dus 24/7 verpleging heeft) alle energie die ze heeft op een dag alleen maar bezig is met dat soort dingen rechtzetten. Schoonzus krijgt van veel verschillende verzekeraars dingen mee, en zij zegt datze niet allemaal zo zijn. Er zijn ook nog wel verzekeraars die gewoon goede service en passende oplossingen willen bieden. En die zijn ook duur, maar niet duurder. Soms goedkoper.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Ja, wel echt iets om te onthouden
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Nou ik heb VGZ inderdaad ook van mn lijstje gestreept van bedrijven waar ik ooit aan vast wil zitten... Wat ontzettend balen tesss, goed dat je klaagt!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door isara »

Pfft ik zit volgens mij ook bij VGZ en heb nergens last van omdat ik weinig zorgkosten maak en geen medicatie slik, maar dit klinkt superlomp. Die ga ik ook even onthouden voor bij de wisseling in december.
Maar echt superstom Tess.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Het lijstje met geschikte zorgverzekeringen wordt wel steeds korter. Van VGZ heb ik vaker dit soort dingen gehoord, ook ASR (Amersfoortse en Ditzo) is een notoire dwarsligger. De Achmea's en CZ zijn een beetje hit or miss, afhankelijk van de polis. Zeker als je met moeilijke dingen, chronische klachten of andere bijzonder narigheid zit is het raadzaam om bij een patiëntenvereniging of je zorgverlener te vragen welke verzekeraar zij adviseren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

CZ kwam erg goed uit de bus volgens mijn schoonzus. Bedoel je dat hun polissen nogal kunnen verschillen of dat ze je afhankelijk van de polis erg anders kunnen behandelen?
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

Ja, je weet nooit of je ineens medicatie nodig gaat hebben. Vorig jaar had ik bijvoorbeeld ook nog geen idee dat ik een B12 tekort had.. kan zomaar ineens gebeuren. En dan sta je wel raar te kijken als je dan niet eens zoiets vergoed krijgt, zelfs niet met medische noodzaak.

Ik ga aan het eind van het jaar in elk geval heel goed kijken hoe het dan allemaal zit en waar ik naar moet overstappen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Vooraf kan je het niet weten natuurlijk. Dit soort dit dingen zijn voor mij reden om vast te houden aan mijn restitutiepolis met vrije keuze.
Ravelijne schreef:CZ kwam erg goed uit de bus volgens mijn schoonzus. Bedoel je dat hun polissen nogal kunnen verschillen of dat ze je afhankelijk van de polis erg anders kunnen behandelen?
Het kan per polis enorm verschillen. Zeker met een natura- of budgetpolis, heb je kans dat er maar een paar behandelaars in je regio worden gecontracteerd, of slechts beperkte capaciteit wordt ingekocht. En dat kan dan ook gaan om grote academische ziekenhuizen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Ah, zo. Natura-polissen zijn sowieso niet in het belang van de burger, nee.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Bitemarks »

Delta Lloyd / Nationale Nederlanden maakt het nu ook wel heel bont. Voor de derde keer proberen ze dezelfde verzekerde zorg op ons te verhalen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

Oh man, ik moet echt een zwarte lijst gaan maken ofzo.... :S
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Mack »

:| Out of the blue ... phone stuk.

Nou nog wat reanimatie pogingen en tegelijk kijken naar een refurbished exemplaar ... :evil:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Yara »

Ah balen!

Kan mijn kind eens ziek worden als ik geen speelplannen heb? Vorige keer R, nu net C ziek opgehaald van de opvang en morgen plannen met nouska. We spelen all zelden meer, maar zo lukt dat ook niet. Ik hoop zo dat hij morgen wel naar de opvang kan. :( (en sowieso dat hij beter is want zieke kinderen zijn naar)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Beterschap voor de kleine!
En Mack, ik hoop dat je de telefoon aan de praat krijgt
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Succes met reanimatiepogingen, Mack! Ik hoop dat het iets simpels blijkt.

Beterschap voor arme, kleine C. En ik hoop dat je speelplannen gewoon door kunnen gaan. Extra balen als er een paar keer achter elkaar iets tussenkomt.
Plaats reactie