De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

Gooi alles erin! Dan weet hij ook of het haalbaar is om te maken of niet. Dus lange termijn lijst, korte termijn lijst. Sterretjes voor prioriteiten of prioriteit rood/oranje/groen of 1 t/m 4? Wat is prettig werken? En liever ballonnetjes, unicorns, kittens of puppies? Draakjes? :D
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door eireann »

Categorieën! (Zelf te benoemen of verschillende kleurtjes : boodschappen, voor baby, thuis)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Yara »

Het kunnen delen van een to do lijst met partner vind ik ook fijn (hoewel ik ben vast niet van wunderlist af krijg in ruil voor ballonnen en vuurwerk, een plan versie mogelijkheid voegt in dat opzicht wat toe).
Verder de dingen die anderen al noemen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Yara »

Oh en ik zou in plaats van lange of korte termijn liever dan ingeven, af voor datum x. Wel optioneel overigens graag.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door tessie »

Ik vind het juist fijn zoals die octopus tasks werkt. Gewoon een lijst voor vandaag en een lijst voor morgen/later. Waarbij je dus eenvoudig dingen naar de volgende lijst kan doorschuiven. Lekker simpel en overzichtelijk.

Zou het handig vinden als je idd per item zelf een kleurtje kan aangeven. Dan ziet het er én leuker uit en kan je zelf categorieen hebben dus eigenlijk.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

En een lijst "klaar", omdat het fijn is te zien hoeveel je al gedaan hebt. En die moet je natuurlijk wel leeg kunnen gooien, maar mijn huidige lijst kan ze alleen eruit gooien en dat geeft toch minder voldoening.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Jezebel »

Wat kitten zegt: dingen die gedaan zijn mogen met een streep erdoor naar onder verplaatsen, maar niet meteen verwijderd.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door juffie »

syncen met je agenda als je ze op een bepaalde dag zet, en niet laten verdwijnen uit de agenda als het nog niet is gedaan. Mogelijkheid om datum aan de afgevinkte bullet te kunnen koppelen
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door tessie »

Als iemand dit zelf even gaat zitten maken zijn ingewikkelde dingen als syncen met agenda mss ook niet zo haalbaar?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

Op zich is die vriend van mij wel een goeie programmeur, maar het gaat er inderdaad om hoeveel tijd hij er in moet steken. Maar daarom is het handig om te weten welke functies echt essentieel zijn, welke gebruik je ook echt. Als je 'm niet zou gebruiken zonder agenda-koppeling, dan is het zonde van de unicorns om hem te maken dus dat is dan goed om te weten. Als agenda-koppeling voor hem te veel werk is, dan is het ook helaas pindakaas. Maar hij vind het wel een leuk idee, dus we zijn even aan het kijken of het haalbaar is.

Even een vraagje aan de mensen met wat geavanceerdere agenda-wensen: is dat voor jou een must? Zou je hem niet gebruiken zonder? Zou je hem met wel gebruiken, of heb je eigenlijk hele specifieke agenda-dingen nodig, waardoor je waarschijnlijk niet snel gaat overschakelen naar een andere app dan degene die je al gebruikt? Dan weet ik even hoe zwaar ik agenda opties moet laten meewegen als ik hem de volgende keer spreek. :)

Om 'm in de app store te zetten zodat je 'm kunt downloaden moet je ook wat kosten maken. Niet heel absurd veel, maar wel geld. Zouden jullie ads storend vinden? Of er 0,79 cent voor over hebben? Ander idee? Ook hier weer, alle antwoorden zijn goed, helpt hem en mij om af te wegen of we het ook echt moeten doen. :)

De basis dingen die ik zie zijn:
- unicorns & glitter
- lange termijn lijst, korte termijn lijst
- afgestreepte items laten staan en/of een lijst met dingen die af zijn

Extra's die leuk zouden zijn:
- kleurtjes / categorieën
- prioriteiten

De agenda & syncing vragen:
- Due date / deadline
- Weergeven in agenda
- delen met anderen ( @Yara moet die ander het alleen kunnen zien, of bedoel je ook dingen toevoegen voor een ander of afvinken bij een ander?)

Zeg het maar als ik iets vergeten ben of verkeerd overgeschreven heb. Volgend weekend spreek ik hem weer, dus dan gaan kunnen we misschien al gaan kijken of we dit echt gaan maken. :) (OMG, unicorns! Waarom bestaat deze app eigenlijk nog niet?! :D)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door tessie »

Ik wil zelf geen koppeling naar mijn agenda. Als ik iets in mijn agenda wil hebben, dan zet ik het er zelf wel in.

Ik wil een overzichtelijke lijst van vandaag doen / later doen. En ik vind het ook belangrijk dat afgestreepte dingen even blijven staan (mss 12 uur of die dag ofzo?)
Voor mij is het verder belangrijk dat het er super leuk en kleurig uit ziet, en dat je dus een visuele beloning krijgt bij 1 item afstrepen en een grotere beloning bij de hele lijst die af is.

Delen met anderen zou ik tof vinden, maar geen must.
Een data/deadline is voor mij ook geen must. Zou handig zijn als je dat optioneel zou kunnen toevoegen.

Reclame vind ik niet erg als het redelijk subtiel is, graag wel met betaal optie voor zonder reclame. Als het een leuke app is, zou ik er zeker voor betalen. Alles tot 5 euro vind ik acceptabel, maar dan moet het dus wel een app zijn die ik echt leuk en handig vind. (Reclamefilmpjes tussendoor bijvoorbeeld, dus dat je niet je lijst kan zien/aanpassen zonder eerst een filmpje te kijken van een halve minuut ofzo, dat zou ik écht niet willen.)

En idd, ik vind het raar dat zo'n app (of heel veel van zulke apps) nog niet bestaan. Unicorns zijn toch al best een tijdje echt wel hip. En wie wil er nou geen to do list waar je blij van word ipv depressief.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

Ik vind een vandaag-lijstje inderdaad handig. Wat ik mis in mijn huidige todolijstapp is een makkelijke manier om een vandaag-lijstje samen te stellen uit de gewone todolijst en dingen van vandaag terug op de grote hoop gooien. Dat moet in mijn huidige app met slepen en dat werkt gewoon niet altijd.

Connectie met agenda zou ik niet gebruiken. Ik vind reclame niet storend. Als ik een app en periode naar tevredenheid heb gebruikt, dan betaal ik vaak om de ads te verwijderen, zelfs als dat geen extra functionaliteit oplevert. Gewoon als een soort dank je. Onder een euro doe ik dat al snel. Meer dan 5 euro, dan minder snel, maar na bijvoorbeeld een jaar van tevreden gebruik, dan alsnog.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

Dank, dames! Super helder, daar kan ik wel wat mee. Meer input nog altijd welkom en ik laat jullie weten of we ons eraan gaan wagen. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

We gaan het doen! Ik ga de structuur uitwerken, hij kan het programeerwerk doen en hij en ik zijn allebei aan het rondvragen voor iemand die het graphic design kan en wil doen. Dat is ook het grootste voorbehoud: als we in onze beider vriendenkringen geen enthousiaste (of errrrrug betaalbare) tekenaar/animator kunnen vinden, dan wordt het lastig. Of als we onderweg nog dingen tegen zouden komen die te duur of te moeilijk zijn. Maar we schatten het allebei als haalbaar in, dus we gaan er mee de slag en de basics zouden zeker wel haalbaar moeten zijn! :)

Wat ik van jullie nog nodig heb is wat voorbeelden van kleuren en stijl die je mooi vindt en eventueel welke gebruiksgemak dingetjes je handig vindt in de interface. Ik heb Octopus Tasks gedownload op Zarath's telefoon en er al even mee zitten spelen en die is idd wel lekker simpel en makkelijk in het gebruik (maar met te weinig unicornis! :D).

Ik neem aan dat de meesten van jullie op Android zitten? Dat is ook waar die vriend van me het meeste programmeer-ervaring mee heeft, dus dat is ook wat we het makkelijk het eerste kunnen bouwen. Kan ik het alleen niet testen op mijn eigen foon. :D

Voor strakjes zoek ik ook een test-panel om feedback te geven op verschillende punten in het project, zodat het ook echt wordt wat jullie leuk zouden vinden. Ik weet niet wat handig is daarvoor, een WhatsApp groep? Misschien is dat ook het handigste voor stijlvoorbeeldjes en gebruiksgemak dingetjes nu? Makkelijker om alles bij elkaar te hebben later, en dan vervuilen we dit topic er niet teveel mee. :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door pluis »

Ik heb een Android telefoon en heb wel eerder apps getest, dus als beta tester kan ik wel meedoen.

Ik kan evt, ook meehelpen met het schrijven (en redigeren) van documentatie. Zou een leuk portfolioprojectje zijn.

Wordt het open source?

Feature request: een setting of skin met een donkere achtergrond en lichte tekst ipv andersom. Al dan niet met goth-eenhoorns, dat doet er niet toe, maar hele lichte apps vind ik vaak verblindend fel.
Plaats reactie