Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Ah ok. Dank je. Mooi toch, hoe plantjes dingen kunnen doen.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Wacht ff, hoe werkt dat dan? Een paar keer per dag deppen met olijfolie, of in een badje gaan hangen (just kidding)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

idd gewoon deppen met een wattenschijfje/bolletje en/of spoelen met een vaginale douche (van die knijpflesjes die je bij drogist kunt krijgen)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Hangt er misschien vanaf waar de infectie vooral zit, maar inwendig aanbrengen met vingers of bij sex (met willekeurig welk soort penetratie-object) werkte voor mij goed. Yoghurt idd met vingers of zo en later eventueel met koel/lauw water wegspoelen (bijvoorbeeld met zo'n (lege, schone) lactacyd fles.
SanderEKD

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door SanderEKD »

Kan onderschrijven dat yoghurt effectief is.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Voor degenen die wasbaar maandverband gebruiken: welke materialen vind je fijn? Ik wil in de vakantie zelf wat gaan maken om te kijken of het ook wat voor mij is, en om de naaimachine wat beter te leren kennen voor ik aan kleding durf te beginnen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Yara »

Gewoon katoen of badstof. Dankzij mirena bloed ik absoluut heel licht, maar een laagje pul kan wel prettig zijn als extra bescherming.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

De mijne zijn van een stevige katoen-flanel en dat zit heel lekker. Ik heb er eentje van bourette-zijde (gekregen als sample) maar ik merk het verschil bij het dragen niet zo.

Tip: ik denk dat het voor een eerste naaiproject ingewikkelder kan zijn dan je denkt. het is maar een klein dingetje, maar juist herbruikbaar maandverband blijft minder goed zitten of zit niet lekker als het een beetje onregelmatig is afgewerkt. Dus mocht het niet lekker blijken te werken, zie het als nuttige oefening. Er zijn veel simpele kleding-patronen (en zeker voor babies en kinderen!) die enorrrrrrm vergevend zijn op de afwerking. Of waar je als het niet lukt nog iets anders uit de stof kunt halen. Als je wat geoefend hebt op losse stukjes, zou ik snel naar een makkelijk beginners patroon opstappen. Kleine dingen waar de afwerking telt vind ik als ervaren naaister nog steeds minder vergevend dan iets groters waar je nog eens een foutje in kunt verbloemen. ;)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Ik vind de verbandjes van Imse Vimse het fijnste. En qua model vind ik Momiji het fijnste. Ik zou zó graag hun superlange nightmodel in Imse Vimse materialen willen!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Dus jullie kiezen beiden voor biologisch katoen flanel. En Chello kiest qua vorm voor hele brede vleugels?
Het laagje pul van de Imse Vimse, in een beschrijving vind ik "in het midden". Betekent dat, dat het niet aan de buitenkant zit -zoals bij wasbare luiers-, maar dat er nog een laag stof omheen zit, tegen het schuiven? Of dat er geen pul in de vleugels zit?
Ravelijne, ik heb geoefend door inleggers te maken voor in de luiers van KleineBart met twee lagen badstof en een laag hele dikke molton. Dat zijn in principe grote maandverbanden zonder vleugels, alleen door de dikte lastig binnenstebuiten te halen en niet op de normale manier onder het voetje van je machine te krijgen. Ik hoop dat het deze keer makkelijker gaat.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Ik kies qua vorm vooral voor heel lang. Doorsnee verbandjes zijn qua lengte niet geschikt voor mijn hoeveelheden bloedverlies. Hoe dat precies met die pul zit weet ik niet eigenlijk.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat ik langzaamaan mijn collectie een beetje ga uitbreiden (ik gebruik nu nog wasbaar en wegwerp naast elkaar). Mijn wasbaar is een model van 20 jaar oud wat toen nog 'Vivas doekjes' heette zonder PUL en zonder vleugels of drukknoopjes. Ik zie een beetje tegen drukknoopjes op, maar ik neem aan dat als dat in de praktijk akelig was, dat ze het dan niet (bijna) allemaal zouden hebben. Welke modellen vinden jullie het fijnst? Of is er ergens een handige gids met tips hoe te kiezen? Ik weet nog niet of ik ga kopen of maken, maar welk model is sowieso wat ik het eerste moet bedenken.

Vivas heet trouwens tegenwoordig Kulmine, en ze hebben ook dit model met een 'brug' in plaats van vleugels-met-drukknoop. Ziet er ook wel interessant uit.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Ik ben al 6 dagen overtijd. Op een cyclus die door de app geschat wordt als 31 dagen. (voor de laatste IVF was mijn gemiddelde 24/25 dagen). Na de IVF in januari ben ik ongesteld geworden, goed gebloed. In februari ongesteld geworden, zoals normaal, vrij licht. In februari voelde ik me wel ziek op de manier die ik alleen van zwangerschap herken. Dus in januari (na de ivf) en in februari (omdat ik me niet lekker voelde) getest en niet zwanger.

Het zou kunnen dat mn cyclus er mee is gestopt omdat de borstvoeding weer loopt, maar die loopt al vanaf september weer.

Ik vind het maar raar. (en droom dat ik babies voel in mn buik)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Even naar de huisarts? Misschien is je lichaam van slag van de IVF, misschien nuttig om even te checken of daar iets mee moet. Oh, en knuffels, want lijkt me heel raar voelen, emotioneel.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Ja, dat voelt heel naar. Knuffels Anne. Ik weet van mezelf dat ik me ook een tijdje zwanger voelde na flink wat maanden na mijn laatste bevalling. Ik heb het toen maar op hormonen gegooid die zich weer even onder controle moesten krijgen.
Ik hoop dat het snel beter gaat
Plaats reactie