Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

even ander dingetje tussendoor: heb al jaar of 7 (?) geen baarmoeder meer, maar moest vorige week toch voor uitstrijkje. Mijn vorige huisarts vond t noodzakelijk om mee te doen aan bevolkingsonderzoek, huidige huisarts( praktijkondersteuner) vond t niet nodig. Maar toch gedaan, lig ik daar op de tafel met mn benen wijd, roept ze doodleuk: Ik zie toch n baarmoeder hoor!
Eh... ben toch echt geopereerd destijds, nooit meer ongesteld na die tijd, baarmoeder is er toch echt uit hoor. Blijkt dat zij niet op de hoogte was van techniek waarbij baarmoederhals blijft zitten. En dat die baarmoederhals er nog zit, is ook de reden waarom vorige huisarts wil dat ik mee blijf doen aan bevolkingsonderzoek.


iedereen heel veel succes met de keuzes van anticonceptie!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Toch wel handig om te weten! Waarom zouden ze die laten zitten?
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

om zo weinig mogelijk weg te halen denk ik?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Voordelen van het verwijderen van de baarmoederhals: er kan geen baarmoederhalskanker meer ontstaan en u hoeft dus geen uitstrijkjes meer te laten maken.
Nadelen van het verwijderen van de baarmoederhals: er is een kleine kans op beschadiging van de ureter (de urineleider van de nier die naar de blaas loopt, vlak naast de baarmoederhals).
Mogelijk voordeel van het laten zitten van de baarmoederhals: de operatie kan misschien iets korter duren.
Mogelijk nadeel van het laten zitten van de baarmoederhals: er bestaat een kans van ongeveer tien procent dat, op het moment waarop de menstruatie zou plaatsvinden, (licht) bloedverlies blijft optreden, omdat er nog baarmoederslijmvlies in de baarmoederhals is achtergebleven.

Gevonden op http://www.icgynaecologie.nl/dossiers/b ... er/#gevolg
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

kan er nu niks meer aan veranderen, gyn was destijds voorstander van niet meer weghalen dan nodig is en ik heb nergens last van. Zelfs geen hpv-virus bleek uit uitstrijkje.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Leuk joh, vrouw zijn.

Mijn menstruaties zijn al heel lang heel heftig, maar ik had daarnaast een nogal lange cyclus. Inmiddels is m'n cyclus een stuk korter geworden en de menstruaties nog heftiger (mogelijk endometriose of myomen, m'n moeder heeft ook beiden gehad). Ben maar eens naar de huisarts gegaan dus, met name omdat ik me na mijn laatste menstruatie wel héél slap voel. Afgesproken voorlopig even aan de pil te gaan, voor rust voor mezelf en mijn lijf. En voor de zekerheid ook maar even bloedprikken. Gisteren gedaan en ik moest dan bellen voor de uitslag. Vanmorgen belde de huisarts zelf. Mijn HB is 4.3! Flinke bloedarmoede dus. En ik maar denken dat ik me de afgelopen maanden aanstelde, dat ik gewoon een belabberde conditie had, maar waarschijnlijk hing ik toen ook al op het randje. Straks ijzerpillen halen. Hopelijk slaan die snel aan. Ik ben nu al dood als ik 1 trap oploop (en de twee naar mijn huis boven haal ik niet zonder stoppen).
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Bah Chell. Wat ongelooflijk vervelend. Wel slim dat je aan de pil bent gegaan ivm mogelijk endometriose.
Myomen, kunnen die zulke klachten geven? Mij is verteld dat het absoluut geen kwaad kan of effect heeft op mijn lichaam (schrikt zelf nu....)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

De meeste vrouwen hebben er geen last van, maar het kan voorkomen dat ze wel klachten geven (zoals dus hevig bloedverlies). Er is normaal gezien geen reden om ze weg te halen of om je zorgen te maken. Bij mijn moeder hebben ze ooit wel iets weggehaald, toen had ze een periode minder klachten. Maar uiteindelijk komen ze ook weer terug.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Oh balen chell, ijzertekort kan je je echt zooo slecht van gaan voelen. Maarja als je al dat bloed verliest dan krijg je dat al snel.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Wat ellendig, chell!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Heb je er ook veel pijn van?
Ik kan je iets vertellen over mijn acupuncturist die zeer veel weet van endometriose etc en hier net een (voedings)boek over heeft geschreven, maar ik weet niet of je dat soort adviezen wil, dus ik vraag het even.
Deleted User 178

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Deleted User 178 »

Vervelend Chell!

Myomen kunnen zeker wel klachten geven. Ik heb bijna een jaar continue licht bloedverlies gehad. Ondanks spiraaltje. Plus vrijwel altijd buikpijn. Uiteindelijk dan ook mijn hele baarmoeder laten verwijderen. Ging in mijn geval om een heel groot myoom. Huisarts deed er eerst nogal gemakkelijk over, kon geen kwaad enzo.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ik ga trouwens altijd aan de drop en zoethoutthee als mijn ijzer laag is. Lost het probleem niet op maar je hebt tenminste een wat hogere bloeddruk
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Buikpijn valt mee, hoewel ik laatst wel een paar uur hevige buikpijn had. Normaal vooral zo'n zeurend gevoel, vooral als het bloedverlies heftig is.

Voor nu kies ik vooral eerst even voor opknappen en (hopelijk) wat rust door de pil.

Opknappen schiet nog niet zo op, want ik ben nu al de hele dag misselijk van die ijzerpillen :(
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Balen dat je daar ook nog misselijk van wordt! :(
Plaats reactie