Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Pien schreef:Humeur en aanverwante zaken is juist het probleem. Bloedverlies is niet schokkender dan anders.
Nouja, misschien is de koperspiraal dan wel iets.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door leonietje »

Mijn app heet kalender en is rood met bloemetjes en in het Nederlands. Ik ben nu 1 jaar en 9 maanden anticonceptieloos en dat bevalt goed. Ik voel me er buiten mn menstruatie veel beter door. Minder grote stemmingswisselingen. En ik snap mezelf ook beter. Zie ook hoe ik reageer en kan daar beter mee omgaan. Ik heb nog maar eens in de 4 a 5 maanden een keer migraine en meestal is het dan ook echt verklaarbaar door bijkomende stress. Ik heb wel het gevoel dat de buikkrampen erger zijn geworden. Ik ben niet 4 dagen maar 6 a 7 dagen ongesteld en ik heb elke maand enorm pijnlijke borsten terwijl ik daar helemaal nooit last van had met de pil. Ook blijk ik een paar dagen voor ik ongesteld ben een soort nesteldrang te hebben. Ik krijg in die dagen echt heel erg veel klusjes gedaan heb boel veel energie om daarna echt compleet in te storten. Ergens wil ik absoluut niet meer aan de pil want ik heb mn emoties nu veel beter onder controle en niet meer maandelijks migraine. Maar de andere kwaaltjes zou ik ook best wel kwijt willen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ja bij mij lijkt het inderdaad ook een beetje een trade-off te zijn, of aan de pil en migraine maar weinig last van mijn menstruatie, of van de pil af (ik heb nu een koperspiraal) en een heftige menstruatieweek maar verder geen last (en dan kies ik toch het laatste).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door skaoot »

Ik gebruik ook clue, werkt prima. Je kan geloof ik ook eigen tags aanmaken.
Merk met koperspiraal wel dat het heftiger is dan met pil en ook dat ik cyclus meer begin te merken. Ook de chocolapizzaijsALLES oh ja het is weer zover :P Hoop wel dat het nu wel een beetje regelmatig wordt eindelijk (heb m... 2 jaar?).
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door perman »

Voleuse schreef:Een spiraal laten zetten met verdoving is ook echt veeeeel fijner (ofja, ik heb het nog nooit zonder verdoving gedaan dus maar op een beetje napijn na was het prima te doen). Schijnt wel iets te zijn waar je actief moet eisen bij sommige huisartsen maar ik snap persoonlijk niet waarom dat niet standaard is.
Wat voor verdoving is dit?
Mevrouw perman is nl .ook aan de Mirena en is die is zo langzamerhand aan vervanging toe, maar de ervaring van het plaatsen is een mega drempel.
Uiteindelijk is ze wel tevreden, maar de plaatsing was hel en de napijn was zeker de eerste dagen ook niet mals.
.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door pluis »

> de plaatsing was hel en de napijn was zeker de eerste dagen ook niet mals.

Toen ik voor de tweede keer een Mirena liet plaatsen was het plaatsen nog steeds naar, maar had ik veel minder heftig en veel minder lang napijn. Dat kan dus ook nog schelen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Geen idee, ik kreeg gewoon een spuit :). Was daar standaardprocedure (ik heb hem bij een organisatie laten plaatsen die ook abortussen deed, bestaat ondertussen niet meer). Ik kwam er later pas achter dat dat niet overal gebeurt maar ik heb zoiets van het bestaat en het helpt heel erg dus ik zou er gewoon bij de huisarts even op aandringen. Ik weet niet waarom ze erop staan dat vrouwen dit doorstaan zonder verdoving maar persoonlijk vind ik het idioot.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Maar.... waar gaat die spuit dan in? En is dat op zich niet al heel naar en pijnlijk? Ik durf echt geen spiraaltje te laten plaatsen. Ik ben echt een bangerd met zulke dingen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ja in je vagina natuurlijk :P. Volgensmij verdoven ze de baarmoedermond maar dat weet ik niet zeker, ik heb dr niet naar gevraagd. En dat deed inderdaad wel pijn, maar het was een beetje zoals bij de tandarts, het spuitje doet even pijn maar daarna voel je niets meer. Eigenlijk vond ik de eendenbek nog het meest vervelend van het hele gebeuren en als ik dan verhalen van anderen hoor dn valt dat echt heeel erg mee.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ja daar was ik al bang voor... brrr... Een spuit in je baarmoedermond lijkt me gewoon ook echt helemaal niks nee.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Ik was vandaag bij de verloskundige voor de laatste nacontrole....

En toen had hij het daadwerkelijk over mijn onderkantje. Ik heb hem verbeterd en gezegd dat het met mijn vagina prima gaat :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Onderkantje? Wow!
Wat ik trouwens ook raar vind, is dat bijna iedereen eigenlijk het woord vagina gebruikt als ze het over vulva hebben.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Onderkantje! Lol. Ik zou persoonlijk verbeterd hebben naar onderkant...

Maar inderdaad, ik noem het ook graag bij de naam.

Maar onderkantje hoor ik heel vaak hier als het om bevallen gaat. Ook raar... vagina wordt ineens 'geboortekanaal' zodra je zwanger bent. Alsof het ineens een heel ander lichaamsdeel is
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door lunaaa »

Onderkantje heb ik tijdens m'n hele zwangerschap, bevalling en kraamtijd gelukkig nooit gehoord.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door perman »

pluis schreef:Toen ik voor de tweede keer een Mirena liet plaatsen was het plaatsen nog steeds naar, maar had ik veel minder heftig en veel minder lang napijn. Dat kan dus ook nog schelen.
Dat hoor je ook wel over vrouwen die ooit een bevalling gehad hebben, maar dit was na twee kinderen...
We zullen in ieder geval eens navragen wat de mogelijkheden zijn.
.
Plaats reactie