Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ja tampons zijn dus helemaal niet goed voor je vagina. Idd door de chemicaliën, maar ook droogt het je vagina uit en er kunnen makkelijk kleine stukjes achterblijven wat bijvoorbeeld een infectie kan veroorzaken. En cups hoef je dus maar één keer te kopen en kan je jaaaaaren blijven gebruiken, wat goed is voor het milieu en je portemonnee.

Qua gevoel ben ik er vandaag al meer aan gewend, inbrengen is nog wel moeilijk, maar heb het ook pas een paar keer gedaan natuurlijk.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Oh man, ik maakte me al een beetje zorgen over of 'ie wel goed zat. Maar goed dat ik vrij snel even ging checken. Wat een bloedbad. Omg zeg. Ben ook ineens echt mega ongesteld. Ik moet er wel om lachen maar het deed me wel denken aan een scène uit Dexter. Maar goed dat ik niet vies ben van m'n eigen bloed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Nu weet je dus meteen wanneer ie niet goed zit ;)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Haha ja heel duidelijk. Maar ik was zo blij dat ie überhaupt zat! :D
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heidi »

Haha de mannen lezen hier niet mee toch? :oops:
Ik vond die sponsjes dus al een bloedbad om eruit te halen :|
Dat lijkt me met die volle cups dus helemaal?
Voorderest klinkt het wel beter tov tampons...
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Sponsjes vind ik vooral fijn aan het einde van menstruatie. Toch seks kunnen hebben, geen geklooi met sauna.
Cups lijkt me vooral gedoe maar zoals ik het nu hoor...
Misschien toch een poging waard
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

In principe is een volle cup geen bloedbad, tenzij je al doorgelekt bent, dan soms wel. Of als je te nieuwsgierig bent, in de cup wilt kijken en hem dan uit je handen laat flikkeren.... (doe je ook maar 1x)

Je gaat zitten op de wc, pakt vast een stukje papier, verwijdert de cup (daarbij worden hooguit je duim en wijsvinger een beetje vies), kiept 'm meteen om en doet het papiertje erom. Even afspoelen als je een fonteintje hebt, anders schoonmaken met een nat doekje of gewoon afvegen met een wc-papiertje.

Al het bloed zit in de cup en je vagina heeft in het stukje waar je je vingers inbrengt hooguit nog wat restantbloed van eerder. Tenzij de cup dus al overgelopen is, maar dat gebeurt niet zo snel met een normale menstruatie (er gaat ergens tussen de 20 en 35ml in een cup en dat is echt best wel veel). Ik had regelmatig een bloedbad, omdat ik gewoon bijna leegbloedde en ook veel stolsels had. Dan is zo'n cup ook meteen vol natuurlijk en loopt over. Op heftige dagen zonder stolsels, moest ik wel regelmatig wisselen, maar werd het ook dan geen bloedbad. Ik voel dat hij vol is, dan krijg je een beetje het gevoel alsof je moet plassen, druk op je blaas. Hij is dan wel vol, maar nog niet overgelopen en dan is er ook niks aan de hand als je hem er met beleid uithaalt.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Toch eens op zoek dan.
Is seks een optie met een cup?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Nee, penetratie of vingeren zal niet gaan, daar is de cup te groot en te stevig voor.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Ik overweeg ook een cup zodra ik weer ongesteld ben. (al moet ik zeggen: niet ongesteld zijn bevalt me erg goed :D )
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Haha ja dat bloedbad lag helemaal aan mij hoor. Hij zat gewoon verkeerd, er zat een beetje een deuk in en chell had nog gezegd dat 'ie dan niet goed zat. Maar ik dacht: ach, hij voelt gewoon vast, dus zal wel goed zijn. Ik was zo blij dat ie uberhaupt zat dat ik het wel goed vond. En net daarvoor was ik nog niet zo erg ongesteld, dus ik dacht dat het goed zou gaan. Maar toen ineens werd ik mega ongesteld en hij zat dus écht niet goed (had ik maar moeten luisteren) en daarom was het er allemaal langs gelopen en weet ik veel wat er allemaal gebeurd was (natuurlijk wilde ik óók in die cup kijken) en er zat ineens gewoon overal bloed. Het is echt iets waar je mee moet oefenen en een maandverbandje als reserve in het begin kan echt geen kwaad weet ik nu :D
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Maar tessie is het dan niet zo dat je de verkeerde maat/soort hebt? Ik heb het nog steeds niet uitgeprobeerd, maar wel n verdiept en het hangt ook erg van je lichaamsbouw af, hoe gespannen je bekkenbodemspieren zijn en of je kinderen hebt etc. Het schjnt sowieso dat je er soms een aanta moet uitproberen voordat je de goeie hebt.

Hmm, volgens mij is dit een ontzettende open-deur opmerking haha. Wel grappig dat FF ook cups heeft nu.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Gebruik hem inmiddels al weer enkele jaren evenals wasbaar maandverband en ik vind het heel prettig werken. Veel fijner dan tampons en zo.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

@isara Er stond bij de Fun Cups dat als je boven de 30 bent en kinderen hebt, dat je dan maat B moet hebben. Ik ben 37 en heb 2 kinderen, dus neem aan dat ik wel echt die maat moet hebben. En het is gewoon moeilijk in het begin, schijnt er bij te horen. Moet gewoon meer oefenen denk ik.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Ik heb de mijne ook lang gebruikt, maar dat is alweer even geleden ivm zwangerschap. Ik kookte hem elke maand uit, maar hij ging toch stinken. :( Daarom kocht ik een nieuwe, maar die ligt nog nieuw in verpakking, want ik werd zwanger. Ik hoop de nieuwe niet lang nodig te hebben. :) Ik heb de nieuwe Mirena namelijk al in de kast liggen en daarvan werd ik voorheen niet meer ongesteld.

Maar op het stinken (en daardoor niet meer vertrouwen dat hij nog hygiënisch was) na, was ik wel tevreden over de cup!
Plaats reactie