Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Zijn er mensen met ervaring met menstruatiecups? Ik ben de nieuwe FunFactory Fun Cups (oh wat een fun :nopompom: ) aan het testen, vandaag voor het eerst, maar ik vind het echt vet moeilijk. Had eigenlijk ook niet anders verwacht hoor, maar toch.

Iemand nog tips? Ik vind het vouwen al lastig, dat ding wil echt heel graag terug ploppen, en om hem dan zo gevouwen in te brengen is al een uitdaging op zich. Na een paar keer zat 'ie dan wel, maar ik ben er echt helemaal niet zeker van of 'ie uberhaupt goed zit. Ik dacht verwacht dat hij dieper terecht zou komen ofzo, maar blijkbaar ben ik zelf ondieper dan ik dacht, ofzo :confused: En ik voel 'm ook echt zitten, wat ik eigenlijk niet verwacht had, maar wat aan de andere kant ook wel logisch is, want het is een vrij groot ding wat je ineens in je vagina hebt zitten.

Ik ben nu een heel klein beetje ongesteld, dus ik ben niet bang voor enorm lekken ofzo (heb gewoon een inlegkruisje er nog bij) maar de onzekerheid of ik het niet helemaal verkeerd doe is wel vrij aanwezig. Iemand tips?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Ik gebruik altijd een menstruatiecup. Het inrbengen is even wennen en bij mij plopt ie soms nog steeds niet, het helpt wel als je je spieren een beetje mee laat helpen door te "duwen" bij het inbrengen en dan te ontspannen als hij erin zit. En soms plopt ie ook pas als ik opsta.

Na verloop van tijd kruipt ie iets omhoog, bij mij lijkt ie soms ook wat laag te zitten. Als hij echt te laag zit, doe ik 'm opnieuw.

Ik heb die Fun Factory dingen even bekeken maar die zien er wel apart uit. Mijne is meer een soort eierdopje, gewoon symmetrisch dus.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Oh en er zijn verschillende vouwmethodes. Gewoon soort van dubbel (dus een soort C) of bijvoorbeeld alleen de bovenkant induwen. Als je Googled op menstrual cup folding methods vind je plaatjes. Bij mij werkt soms de ene methode ineens beter dan de andere.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ja hij is dus niet recht, dus een C vouwen vind ik echt al lastig, om die zijkanten dan wel een beetje gelijk te krijgen :') In het boekje staan 2 vouwmethodes maar die 2e snap ik dus al niet echt. Even googlen dan idd op vouwmethodes.

Maar jij zegt dat ie bij jou dus niet uitplopt. Maar bij deze staat dus dat ie moet uitploppen en dan moet je 'm nog draaien zodat 'ie vast zuigt en dan moet je nog met je vinger langs de rand ofzo. Hoeft dat bij die van jou dan niet?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Draaien hoeft niet, ik voel idd ook wel met m'n vinger langs de rand. Hij moet wel ploppen, maar ik weet inmiddels door ervaring dat als ie op een bepaalde manier niet helemaal plopt dat hij dat wel doet als ik opsta of even beweeg.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Ik heb er ook een gehad, weet niet meer welk merk (moon cup, geloof ik). Inbrengen ging wel, uithalen bleef ik vervelend vinden. Maar de even met je heupen wiegelen truc na het inbrengen deed het wel. Ik heb nooit met mijn vinger langs de rand gevoeld.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Oh, en het gaat veeeeeel makkelijker als je flink ongesteld bent. Want minder wrijving. Is veel makkelijker, vooral de eerste keer.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ik snap eigenlijk niet eens waarom je met je vinger langs de rand zou moeten voelen... :confused:

Waarom vond je het uithalen vervelend, Ravelijne?
En voor minder wrijving kan je toch ook gewoon wat glijmiddel gebruiken?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Als je met je vinger even rond voelt, kun je voelen of hij dus volledig is uitgeplopt. Als er nog een deuk inzit bestaat de kans dat hij niet vacuüm zit.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Oohh, ja dat klinkt wel logisch :D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Geen idee, dat was gewoon waar het voor mij een tikkie vervelend voelde. Ik heb er nooit glijmiddel bijgepakt, had het idee in mijn hoofd dat dat zou kunnen lekken (geen idee of dat zo is). Maar ik gooide de tip er maar even in omdat je het noemde en het dus verschil kan maken. :)
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heidi »

Ik had daar serieus nog nooit van gehoord haha
Waarom gebruiken jullie de cups? Het klinkt niet echt makkelijk, maar het is fijner dan tampons?
Ik was vorige week in een parenclub en gebruikte toen sponsjes (merk Beppy), dat werkte gelukkig prima. Was een beetje bang dat het zou doorlekken, maar dat gebeurde gelukkig niet :)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Ik vind een cup fijn omdat het minder snel irriteert dan een tampon en je geen rare chemicaliën in je vagina stopt. Je schijnt ook minder snel schimmelinfecties te krijgen, maar die heb ik al nooit.

Ik lek minder snel door, want ik voel dat hij vol is. Als je "normaal" ongesteld bent (en geen menstrunami hebt zoals ik had), kun je hem heel lang inhouden zonder je ergens druk over te maken (je mag ze 12 uur dragen en er is geen risico op toxic shock syndrome).

Het bespaart je geld want een cup kost maar tussen de 15 en 30 euro, dus dat heb je er zo uit.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Oh en qua inbrengen op lichtere dagen: gewoon een beetje water helpt al! Dan glijdt ie ook al iets makkelijker. Ik zou ook niet zo snel glijmiddel nemen denk ik, want dat voelt alsof ie dan idd misschien gaat glibberen en niet vacuüm gaat. Maar misschien is dat wel complete onzin :D
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Jezebel »

Ik hem er eentje met gaatjes langs de bovenrand, dus die wordt geloof ik helemaal niet vacuum? Zover heb ik me er eigenlijk ook niet in verdiept :) maar ik vind het een stuk prettiger dan tampons. Vooral aan het begin en eind, met maar weinig bloedverlies, dan irriteert een cup veel minder dan tampons + je hoeft er niet zo vaak aan te denken.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie