Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Ik denk dat ik daar wel voor naar de huisarts zou gaan. Zeker als het onverklaarbaar is
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

het zou een schimmel kunnen zijn. Dat kan ook wondjes veroorzaken. Heb je verder jeuk of een andere geur?

Op zich heb ik zeer zeer zeer zelden schaafwondjes op mijn schaamlippen, laat staan ertussen. Dus ik zou toch even naar de huisarts gaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb het ook echt nooit nee (en ik dacht meteen soa, maar in hoeverre dat een optie is weet ik niet). Ik zou wel even gaan ja.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

als ik (smet)plekken heb in dat gebied, wil ik het nog wel eens drogen met n fohn en dan beetje vaseline ofzo op smeren. Vaak gaat het daarmee ook wel weg. Maar ontstaat het vaak, lijkt t me wel zaak om even langs de dokter te gaan.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Daantje »

De wondjes zitten wel gewoon aan de buitenkant. Daarom mijn eerste gedachte dat het door schurende kleding komt. Verder geen geur of jeuk, puur dat schreinende pijn. Ik ga de komende dagen in elk geval extra lief zijn voor die huid. En anders toch maar even naar de huisarts.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Lastig te zeggen, ik heb wel eens plekjes aan de binnenkant maar eigenlijk nooit aan de buitenkant. Het kan schurende kleding zijn geweest natuurlijk of misschien broeierig ondergoed. Ik weet ook niet precies waar jouw schaamlippen van zijn gemaakt (dit klinkt raar) en of dat misschien extra gevoelige huid is o.i.d.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door JerryM »

sudo creme werkt misschien ook wel lekker. veilig iig.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ja, ik zou er ook idd een dun laagje sudo creme opsmeren. Als ik ergens een wondje heb, en ik smeer dat er op, heb ik er minder last van en is het veel sneller weg.
Als het dan niet snel over is, zou ik wel even naar de dokter. Want wondjes op schaamlippen is normaal gesproken niet iets wat gewoon gebeurd door fietsen of wandelen of kleding ofzo.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Oke ik ben nu best wel fan geworden van de Clue app! Hij heeft gewoon echt precies mijn menstruatie goed voorspelt, terwijl het nog niet eens regelmatig is. Ik ben onder de indruk.
Ik had een cyclus van 38 dagen nu, vorige keer 47. En nu dus weer m'n menstruatiecup aan het testen, daar keek ik gewoon naar uit. Het is best wel raar, toen ik aan de pil was, werd ik bijna nooit ongesteld omdat ik 'm gewoon minimaal een half jaar doorslikte, en dan keek ik er altijd enorm tegenop om ongesteld te worden. Maar nu ik niet meer aan de pil ben, vind ik het ook niet meer zo heel erg om ongesteld te zijn. Zeker met die menstruatiecup, en als ik die niet gebruik zo'n Beppy, vind ik het echt niet zo lastig. Mss ook omdat je die dingen allebei gewoon lang in kan houden en je ze verder ook niet voelt zitten ofzo. En ik heb nu ook minder last van buikpijn. Dus yay!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Wat is nou een fijne cup om aan te schaffen?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Daar is dus niet één antwoord op, omdat het heel persoonlijk is. Ik heb de cup die ik nu test gekregen van Cute Cotton en zij hebben mij allerlei vragen gesteld en daar kwam dan deze cup uit.
Je kan ze gewoon mailen of bellen voor advies.

De cup van FunFactory vond ik dus helemaal niks, terwijl isara die juist heel fijn vond. Ik heb nu 'de groene cup' en die bevalt me echt heel goed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Er is ergens een overzicht site ook met hele handige info. Ik weet dat ik die link ergens ooit gepost heb, maar ik weet niet of dat hier was.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

@Tessie: en de beppy, hoe is dat? Ik hoor dat het heel lastig in te brengen is en daarna ook weer lastig eruit te halen? Wat is jouw ervaring?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ik heb er een hele review over geschreven: https://www.tesstesst.nl/hygiene/beppy-tampons/
Ik hou van Beppy's. Maar ik denk dat een menstruatiecup beter is voor je vagina. Nu doe ik dus gewoon de cup en als ik seks ga hebben of als ik naar een feestje ga, of sauna oid, dan gebruik ik een beppy.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

Dank je wel! Ik heb ooit al eens beppys gekocht maar nooit nodig gehad. Zo handig dat jij zoveel weet of er zelfs al over geschreven hebt!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie