De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Ik heb een simpele vraag over de accu van notebooks. Van Google wordt ik niet wijzer.

Mijn notebook gebruik ik gewoon op netstroom met uitgenomen accu. Ik dacht dat dit de juiste wijze is om de accu lang te laten meegaan. Onlangs vernam ik dat dit helemaal niet nodig is, laat de accu gewoon in de notebook want dat zou geen kwaad kunnen. Dan ga ik denken aan de verhalen die voorbij zijn gekomen over spontaan in brand geraakte telefoons die aan de oplader zaten terwijl de accu vol is. Dat kan dus ook gebeuren met de notebookaccu, denk ik dan.
Dus aan meneer Google gevraagd en dan kom ik allerhande info tegen waarin totaal geen duidelijkheid te vinden is.
Doe ik het goed of niet? Of maakt het geen verschil in levensduur en eventuele andere gevolgen als ik de accu in mijn notebook laat zitten. Ook als de accu vol is en de notebook op netstroom blijft aangesloten.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

Maakt niet uit, alleen als je ding vaak heet wordt zou ik de batterij er uit halen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Mack »

Even een belangrijk artikel: Verander je wachtwoorden

:crash:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Mijn meest gebruikte email adressen komen gelukkig niet voor op https://haveibeenpwned.com/. :)
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Bitemarks »

Een van mij wel, met een site waar ik nog nooit van gehoord had. Vraag me af hoe betrouwbaar de lijst echt is, maar toch goed om even te checken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Iemand nog tips hoe je easter eggs in een website kunt vinden? Mijn opleiding geeft een jaartraining weg met een easter egg op de vernieuwde website, maar man, ik vind echt niks. :(

Training is trouwens ter waarde van meer dan € 1000,- dus ben best wel gemotiveerd op zoek!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

GEVONDEN!!! Dus nu kan ik meedoen aan de verloting. Is nog niet zeker dat ik de prijs ook heb gewonnen, dus. Maar ik kan tenminste meedoen! :D
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door thaliya »

Gelukkig maar want ik heb echt geen flauw idee waar je het over had. Duimen voor een verloting kan ik wel :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Easter egg = verborgen grapje of extraatje. Duimen wordt gewaardeerd! :):):)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door tessie »

Is er toevallig iemand die de vernieuwde we-transfer app wel snapt? Ik snap er echt helemaal niks van en ik word er echt zo gefrustreerd door, want ik gebruik het heel vaak!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Had iemand anders niet ook ooit het probleem dat ze op Fetlife alleen nog mobiel konden inloggen, maar niet meer op de PC? Zo ja, weet iemand nog wat de oplossing was?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Daantje »

Omdat ik toch al een toetsenbord moest bestellen voor mijn laptop heb ik gelijk een nieuwe accu gekocht, die gaf ook al een tijd geen purrie meer. Nu kom ik er achter dat mijn voeding volgens mij ook overleden is. Zodra ik die inplug schakelt laptop na een seconde of 20 over naar de accu en dat houdt 'ie vol tot het accuniveau onder de 30% zakt, dan lust ie pas weer netstroom. Ik vermoed dat die voeding niet meer de stroom levert die hij zou moeten leveren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Daantje »

Schiet mij maar lek. Bestel ik een nieuwe voeding, pakketje opgehaald bij pakketpunt. Probeer ik het nog één keer met de oude voeding en nieuwe accu en werkt alles al de hele avond perfect. :confused:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

PLEX mediastreamer is tot dusver helemaal geweldig! Het enige nadeel dat ik zie is dat de server altijd aan moet staan, maar dan heb ik al mn muziek altijd bij me, kan ik alles makkelijk streamen wat ik wil!

Op mn 3e generatie appletv werkt het niet, dus die heb verkocht voor 40 euro en er een chromecast voor in de plaats gekocht :) WOEI ik heb een blij!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Zo'n handig trucje-wat-ik-nog-niet-kende geleerd vandaag! De tekst van een link selecteren zonder per ongeluk op de link te klikken is onhandig, soms. Op de mac hoef je alleen de alt-toets ingedrukt te houden en dan kun je gewoon selecteren, zonder dat je telkens per ongeluk de link volgt. Klein dingetje, handig om te weten.
Plaats reactie