De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Zarath schreef:Formatteren in een Linux formaat (ext3, ext4) gaat eigenlijk heel snel. Het eenvoudigste met gparted. Je verwijdert de aanwezige partities
Tot en met dit punt was het geen probleem. Maar een nieuwe partitie aanmaken begint met een stel opties.
"vrije ruimte links en rechts"; "uitlijnen aan" en "bestandsysteem". Kan ik dit gewoon laten zoals Gparted voorsteld?

Ik had gedacht via schijfbeheer te doen en dat kan ook, maar dan blijkt het vele uren te gaan duren.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

*huil*

Al een poosje ben ik aan het stoeien, nadat Outlook (ik denk dat dat de boosdoener is geweest) mappen heeft aangemaakt op het domein van de Heerschappij met mails van mij persoonlijk. WTH! Nu leek de host het opgelost te hebben. Het voelde vreselijk houtjetouwtje, maar bij toeval ontdekte ik daarnet dat het dat ook echt is. Een mail van een potentiële klant in de ONGEWENSTE MAILS van de Heerschappij!!! Zo, zo ontzettend fout!!

Host geeft niet thuis. Moet niet kunnen. Zo moet u niet inloggen mevrouw. Ja, leuk, maar als ik zo niet inlog, krijg ik die mail nog steeds niet via het juiste domein he!!!

Afijn. Verslagen. Paniek van die ene mail - het lijkt de enige en hij is van gisteren, wat dat betreft valt de schade mee - slaat om in wanhoop. De enige oplossing die ik zie is ALLES verhuizen. 12 domeinen. 12 websites. 12 keer mail opnieuw instellen. Schone lei opnieuw beginnen. Zo fucking veel werk... Alle foto's, al het uitzoekwerk...

:nopompom: :crash: :( :( :(
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Voleuse »

Ohhhh nooooo :(
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Is er echt geen andere oplossing voor dit probleem?
Want ALLES verhuizen is wel heel erg ingrijpend, zoals je zelf al schrijft.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

Ah dat is uitermate ruk kitten! Een zakelijke mail in de spam van de Heerschappij... Daar is met het touwtjes knopen iets goed misgegaan
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Ja, daarom zie ik nu geen andere oplossing dan verhuizen. Dit probleem bestaat al langer en ze krijgen het niet gefixt. :(
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

Misschien eerst alleen de domeins (domeinen?) verhuizen waar de issues in zitten? Ik weet niet of er ook een paar zijn die het wel zonder problemen doen?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Peter^ »

Is het mogelijk om op de email van de Heerschappij een filter te bouwen, waarbij emails van jouw sites weer naar jou / of een tijdelijk emailadres van jou worden gestuurd?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Nou, het gaat lekker hier. Ineens maakt de pc alle USB sticks stuk. Hij kan ze niet formatteren ("kan het formatteren niet voltooien") en als ze 3 minuten eerder op een andere pc nog wel werkten, werken ze na deze melding ook daar niet meer en laten zich ook daar niet meer formatteren... Verschillende merken sticks, verschillende USB poorten, maakt allemaal niks uit. Zo af en toe roept hij bij een poging dat het formatteren voltooid is, om daarna, als je de stick opent, te zeggen "je moet deze eerst formatteren, trololo!"

Wat allemaal heel fijn is, want ik moet morgen naar een klant om (o.a.) op USB foto's af te gaan geven...

Nu via mijn externe harde schijf en een hele oude laptop een nog werkende USB voorbereiden voor morgen en op deze pc maar eens een virusscanner starten... :(
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Yowch! Dat is wel heel brak.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Printer print wel documenten, maar geen afbeeldingen. :nopompom: Waar vind ik het nummer van de Gremlins bestrijdingsdienst?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Als je hem vindt, post hem hier. Volgens mij lijdt heel 2016 aan Gremlins... Succes, kitten! Is zo balen, dat soort technische pech!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Daantje »

Het script voor 2016 is gewoon geschreven door George RR Martin.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Gisteren gekeken naar "Terms and conditions may apply".
Het gaat over dat je accoord gaat met de gebruikersbepalingen van betreffende website en wat ze met jouw gegevens mogen doen. De eerste vraag is of er mensen zijn die deze bepalingen ook daadwerkelijk lezen en begrijpen waarmee je accoord gaat. Alleen al met het lezen ben al dagen bezig....
Kortom: je hebt geen privacy op het internet en de bedrijven mogen alle gegevens van jou gebruiken en doorverkopen.

De uitzending is hier te bekijken.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Daantje »

Een woord: Humancentipad
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie