Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Jezebel »

Spannend Shareen! Ik duim voor je dat dit wat wordt!

@Daantje ik hoop zo dat ze het goed oppakken en dat je nog een paar leuke laatste weken daar hebt! Succes met vertellen!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door shareen_G »

Ze willen ook een referentie van mijn huidige werkgever en die weet nog niet dat ik aan het solliciteren ben. :confused2:
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door JerryM »

Ff bellen om dat te zeggen, lijkt mij geen vereiste.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door shareen_G »

Heb ik ook direct gezegd, maar ze willen het toch heel graag wel hebben.
Voor nu afgesproken om het tweede gesprek eerst af te wachten.
Waar een wil is, is een weg
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door leonietje »

Ik ben ook al een poosje aan het rondkijken maar weet nog niet zo goed wat ik wil. Vandaag kwam ik een vacature tegen die me aansprak en ik ben m'n cv meteen even gaan langsbrengen. En dat werd meteen een gesprek. Ze willen eigenlijk iemand met branche specieke opleiding maar als ze die niet kunnen vinden dan is iemand met veel ervaring in de detailhandel ook goed! Kei leuk gesprek gehad!
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Jezebel »

Dat klinkt goed Leonietje!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Crownless »

Inmiddels heb ik een vrijwilligers baantje. Een dagdeel per week, maar wel relevant en fijn!

Ik zit niet lekker in mijn vel, dus een betaalde baan vind ik fucking eng nu. Plus, ik heb weer te horen gekregen dat ik te weinig ervaring heb om als psycholoog aan de slag te gaan (en dat mijn studie die ik in 2010 heb afgerond, al verouderd is. Heel fijn, maar dan niet). Terwijl ik ook net een certificaat voor ervaringswerker heb gehaald.

Ik vind het lastig. Vooral ook het "wat wil ik?"

En ik word zo boos van de bezuinigingen binnen de geestelijke gezondheidszorg. Ik heb op stages genoeg gezien van hulpverleners die echt competent zijn en echt het beste met hun cliënten voor hebben, en gewoon niet tot uiting kan komen omdat ze te weinig collega's hebben en veel tijd kwijt zijn met registreren en hoge prestatie druk (je moet wel vooruitgang boeken, anders betaalt de zorgverzekering niet). Het is best fucked-up.

Maar goed. Ik ben moeder nu. En ik ben veel energie kwijt om niet toe te geven aan zelf-negativiteit. Dat vrijwilligers werk gaat wel enorm helpen om iets te doen met volwassen. Want zorgen voor een baby is op zich ook best wel een baan. Die ik schijnbaar goed doe, want Knul is een blij ei die de wereld ontzettend fascinerend vindt en altijd lacht als hij mij voor het eerst weer ziet. Als hij wakker is geworden. Als hij opkijkt van het spelen. Als hij even bij iemand anders was. Heh, Knul vindt mij onconditioneel awesome. Kan ik nog van leren.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Voleuse »

Werk zoeken in de psychologie is ook echt heel erg moeilijk in het huidige klimaat (ligt echt niet aan jou). En komen hordes vers afgestudeerde studenten van de universiteit elk jaar, en nergens is er geld. Als het iets is waar je toch wel iets mee wil doen kun je misschien op zoek gaan naar een werkervaringsplaats? Dat is onbetaald en dus een beetje schandalig maar ik vond het wel echt heel leuk om te doen. Soort vrijwilligerswerk maar dan in je vakgebied.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door leonietje »

Vanmiddag ff bij ander bedrijf binnen gelopen en kreeg vanavond al een telefoontje of ik woensdag op gesprek wil komen. Dus dat ga ik doen.
Bij het bedrijf van vorige week ook nog ff binnen gelopen maar die zoeken nu iemand met ervaring en als hun basis stabiel is (nieuwe vestiging) dan kan er misschien ook iemand bij met minder ervaring. Maar dat is dus voor de langere termijn. Mijn profiel was zeker wel intetessant genoeg om voorlopig te bewaren dus dat is wel fijn om te weten.
Bij mn huidige werkgever is het momenteel de trend om weg te gaan. Ik hoor elke dag mensen die iets nieuws hebben gevonden. Ik heb kei leuke collega's maar de werkgever zorgt gewoon niet goed voor de mensen wat best jammer is. Maarja dat is het beleid wat ze blijkbaar willen..

1 januari een nieuwe baan zou tof zijn. Dus ik zoek nog ff door :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Lekker bezig Leonietje.

Ik zit met een First World dilemma: ik krijg van mijn nieuwe werkgever een mobiel abonnement. Ik wil mijn oude telefoonnummer niet kwijt. Nu twijfel ik of ik mijn huidige abonnement er voor privé naast houdt of nummerbehoud aan ga vragen. Optie 2 is makkelijk alles in 1 en financieel het voordeligste. Optie 1 houdt zakelijk en privé gescheiden en ik zou voor het gemak een dual-sim toestel kunnen nemen. Hebben jullie ervaring, of voors-en-tegens? Ik weet het niet zo goed dit is nieuw voor me nu ik een echte baan heb.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door chell »

Ik heb twee telefoons en twee nummers. Ik vind het heel fijn om werk en privé gescheiden te kunnen houden, zodat ik privé zoveel kan verbruiken als ik zelf wil (bijv. ook in het buitenland) en mijn werk kan "uitzetten" op vrije dagen/in het weekend. Er zijn wel wat collega's die ook m'n privénummer hebben, maar ze weten dat ze me daar echt niet zomaar op mogen bellen.

Bij een volgend toestel zou ik wellicht nog wel een dual-sim overwegen, maar ik vind het ook wel fijn dat ik bv. 's avonds die werktelefoon gewoon in een hoek gooi en niet nog dat ene mailtje ga zitten beantwoorden.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door JerryM »

werk uit kunnen zetten is belangrijk. zeker als je daar nu al moeite mee hebt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Ik kan mijn werk best goed uitzetten tegenwoordig. Andersom vinden ze dat ik een permanente bereikbaarheidsdienst heb. Maar werk echt kunnen uitzetten is wel fijn en een eenvoudig sim-only abonnement is niet duur.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

HOERA! Mijn contract wordt niet verlengd! HOEZEE!

Het was superfijn dat het tijdens mijn verlof wel verlengd is zodat ik ontspannen van mn verlof kon genieten, maar het is echt super niet erg dat het nu klaar is. Dit is mijn laatste week; tot 1 januari nog vakantie en dan op zoek naar iets nieuws.

Het eisenpakket:

Of Inhoudelijk echt passend (en evt verder van huis)
Of Dicht bij huis (en evt inhoudelijk wat minder interessant.

Ik hoop op Inhoudelijk echt passend om de hoek :D
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Wat voor werkinhoud zoek je Anne?

Ik ben er inmiddels van doordrongen dat ik in de detachering zit. Pitches doen, CV schrijven, en personal branding zijn een rode draad. Ik ben er nog goed in aan het worden ook. :biggrin:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie