Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Ik heb door mijn functieniveau een lager leasebudget, daarom zit ik ook vast aan een paar vooraf vastgesteldeauto's (je mag zelf een kleur kiezen, dat is het wel). Als ik hogerop klim dan wordt electrisch wel financieel wel leuk, mits thuis laden praktisch is.

Dat laatste is nu lastig omdat in mijn straat al een tekort heeft aan parkeerplekken. Je kan er dus niet vanuit gaan dat een laadplek niet is ingenomen door een benzineauto. Met het bereik van elektrische auto's en de tijd die het kost om ze op te laden is het eigenlijk alleen interessant om te doen als je thuis een parkeerplek op eigen grond hebt zodat je zeker kan zijn van kunnen laden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Ik weet ook van mensen die een garagebox om de hoek met stopcontact huren. Tien minuutjes op de fiets vonden ze acceptabel (ook ivm met niet meer hoeven zoeken naar parkeerplaats). Dus dat is als je een beter leasebudget hebt misschien ook nog een optie, tegenover verhuizen. :)
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Toran »

Het gaat ook om de bijtelling van het bedrag boven de 50.000, dus over alles daaronder is 4%.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Dan nog is elektrisch rijden duurder. Ik heb even snel de opties naast elkaar gelegd: elektrisch rijden kost me, in mijn geval dus, een slordige € 600 per jaar meer dan benzine Dat geld spaar ik liever op voor minder uren werken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Damn, jammer. Wel dubbel nuttig dat er in iedere geval dat belastingvoordeel is, dan. Dat is dan ooknwel nodig. En voor bijvoorbeeld mensen met zonnepanelen op het dak is het al snel iets goedkoper dan.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door chell »

Dat elektrische rijden wordt denk ik pas over een aantal jaar écht interessant. Het bereik van de auto's begint nu ook pas de kant op te gaan dat je ook daadwerkelijk iets aan je auto hebt. En met de komst van steeds meer van die snelllaadpunten kun je je bereik wel vergroten nu, maar laden duurt wel een half uur.

Alleen nu wordt het opladen al een probleem. Ruzies in straten,te weinig laadpalen én de dreiging van hoge pieken in stroomverbruik (omdat iedereen om 18u zijn auto inprikt) waardoor er milieuonvriendelijke capaciteit moet worden bijgeschakeld. Dus is men nu als een razende daar oplossingen voor aan het verzinnen.
Deleted User 1996

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Deleted User 1996 »

Ja, dat klopt over die ruzies in straten. Dat parkeerplekken met laadpalen voor elektrische auto's vaak leeg blijven terwijl er sowieso al te weinig parkeerplekken zijn. Hier in mijn stadsdeel juist het omgekeerde. Buurman kocht een hybride auto en vroeg aan de gemeente om een laadpaal in de straat zodat hij zijn auto kan opladen. Die laadpaal is geplaatst, voor twee parkeerplekken zelfs, en amper een maand na plaatsing verkoopt mijn buurman zijn auto weer. Hij gebruikt 'm te weinig en daarom werd de auto te duur.
En die twee parkeerplekken blijven sindsdien doorlopend ongebruikt...
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Bitemarks »

Met de laatste generatie elektrische auto's kun je prima lange afstanden rijden. Een dagje laden overslaan is bij gemiddeld gebruik dan ook geen probleem. De aanschafprijs begint ook normaler te worden, als je niet per sé een tesla wil rijden.

Die laadpalen is wel een dingetje en per gemeente anders geregeld. Als je een eigen oprit hebt, kun je ook een batterij aan je muur hangen, die je overdag met zonne energie oplaadt. Op die manier kun je prima goedkoop laden, zonder dat je het net overbelast. Tessa is begonnen met die dingen en andere merken volgen hun voorbeeld.

De ontwikkeling gaat zo snel, dat ik verwacht dat je binnen 5 tot 10 jaar makkelijker kan laden dan kan tanken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Overgangsperioden zijn superonhandig. Ik denk ook dat Bites zijn verwachting niet ver uit de buurt gaat zitten. Zeker met snellaadpalen zal het wel een service worden: jij parkeert je auto bij de baas, en de concierge rouleert de geparkeerde auto's zodat iedereen met een volle batterij naar huis gaat, zonder dat er net zo veel palen als auto's hoeven te zijn. Idem als je gaat shoppen en je auto op een p&r zet, etc.
chell schreef:én de dreiging van hoge pieken in stroomverbruik (omdat iedereen om 18u zijn auto inprikt)
De Nissan Leaf kun je net als je wasmachine met een timer uitstellen tot de daluren. Zeg je ook al, van die oplossingen, maar deze vond ik bijzonder cute. :)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door chell »

Ze willen dit dus ook in de palen in gaan bouwen. Maar goed, dan is er nog steeds het probleem dat mensen zo'n paal eeuwen bezet houden. Uiteindelijk zullen er gewoon overal palen komen, maar daarom zei ik ook dat het nog een paar jaar zal duren voor het echt aantrekkelijk wordt allemaal.

Wij hebben bijvoorbeeld in onze parkeergarage ook geen laadpalen en die worden er momenteel ook niet geplaatst.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Bitemarks »

Ik zou nu waarschijnlijk voor elektrisch kiezen, maar ben in dit draadje te on topic om me met leaseauto's bezig te houden. Eerst maar eens een baan vinden die een beetje past.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Het zal niet lang meer zijn voor elektrisch rijden echt populair gaat worden, maar we zitten nog echt in een overgangsperiode. De laadinfrastructuur moet verbeterd, bijvoorbeeld met intelligent laden (auto's/laadpalen die onderling en met het net communiceren wie wanneer stroom krijgt) en dingen als zonne-energie lokaal opslaan. Al moet voor dat laatste nog wel een slag geslagen worden in accutechniek, een powerwall is financiëel nog niet rendabel.

Toen ik er vanmorgen nog eens over nadacht besefte ik me dat € 50 euro per maand nog best te overzien is als ik daarmee wat bijdraag aan het milieu. Eigenlijk is mijn grootste obstakel driehoog in een portiekflat wonen in een straat waar al een tekort aan parkeerruimte is. Ik vind het geen fijn gevoel afhankelijk te zijn van vrije laadplekken bij werkgevers en heb geen zin om bovenop mijn reistijd 2 of 3 keer per week een uur bij een laadstation te staan. Als thuisladen makkelijk realiseerbaar zou zijn, dan was ik waarschijnlijk nog wel voor elektrisch gegaan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

@Daantje Ik snap dat het wel werkbaar moet zijn, ja. Ander voordeel wat mijn ex enorm merkte toen hij een hybride ging rijden was trouwens dat hij zoveel uitgeruster thuiskwam na een lange dat en heen en terug bijna altijd file. De auto is stiller en daarom was hij veel minder moe bij thuiskomst. Dat is misschien ook het rendement waard, tegen de tijd dat het laden niet meer zo'n vraagstuk is. :)

Is ook een ding van elektrische auto's, in Japan is het geloof ik al verplicht voor de hele stille auto's om iets van een geluid aan de buitenkant te genereren zodat voetgangers je nog horen aankomen. Maar dat is niet hetzelfde als zelf in het motorgeluid te zitten aan de binnenkant. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

HE vervelend bitemarks! Succes met de zoektocht, ben je al weg bij huidige of niet naar je zin?

#ontopic ;)
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 1996

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Deleted User 1996 »

Als ik de nieuwsberichten mag geloven, liggen de banen voor het oprapen.
Er zou werkelijk in alle bereoepsgroepen een ernstig tekort zijn aan vakbekwaam personeel.

Echter, de werkloosheidscijfers zeggen iets anders, er zou nu voor iedere werkloze een baan zijn... Kwestie van omscholen en willen verhuizen naar de regio waar de banen zijn. Verhuizen is wel een uitdaging, want er is geen betaalbare woning te vinden als je niet heel veel tijd hebt.
Plaats reactie