het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Super goed Voleuse! En hoe was het?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb nu echt SPIERPIJN holy shit :lol:
Maar ik was van tevoren bang dat ik het niet zou volhouden, en dat ik niet alles zou kunnen meedoen enzo maar dat viel allemaal erg mee. Dus ik denk wel dat ik nog een keer ga. Het is toch anders dan thuis een beetje yoga doen met een video. Ik ben blij dat ik dat eerst een tijd gedaan heb hoor, want nu wist ik een beetje wat ik kon verwachten maar je pusht jezelf toch wat harder in een klas vol mensen die het allemaal ook doen :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Klinkt eigenlijk heel goed en heel tof!
Ik ben ook zo iemand die pas naar de sportschool gaat als ik eerst zelf wat getraind heb en een beetje fit ben al hahahahaa. Suf eigenlijk, maar ja.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Goed bezig Voleuse! You go girl! -high five-

Laatst moest ik een stukje rennen en merkte ik dat ik mijn schenen niet voelde :static:
Dus nu zit ik moed te verzamelen om start to run op mijn telefoon te zetten en me af te vragen of mijn renschoenen nog goed zouden zijn...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: het beweeg-topic

Bericht door shareen_G »

Dat is goed nieuws Crownless!
Laat je schoenen even goed nakijken. Zou zonde zijn om weer klachten te krijgen doordat je schoenen niet meer goed zijn. De demping in de zolen kan slechter worden wanneer deze lange tijd niet gebruikt worden.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Ja, dat was ik me ook aan het bedenken. Tegelijkertijd, het heeft geen zin weer 70 euro uit te geven als het toch weer zeer gaat doen. Dus ik ga het een keer proberen op de oude schoenen. Want misschien beeldde ik het me in dat het geen zeer deed...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Peter^ »

Ik was gisteren op een bondage workshop. Daar werd verteld dat het bunny zijn een topsport is voor het lichaam.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Ok, ik heb weer wat nieuws bedacht. Ik besloot te gaan boulderen. Bouldering is een klimwand beklimmen zonder harnas. De muur is 4 meter hoog en er ligt een dikke stevige valmat onder.

En jongens, ik zuig in bouldering. Echt, ontzettend. Ik heb val-angst en hoogtevrees. Vandaag ging ik voor de tweede keer. De eerste keer haalde ik de bovenkant niet. Vandaag stond ik vast op de weg naar beneden, hyperventilerend en alles.

Gelukkig is iedereen lief, ik werd geholpen naar beneden te gaan. En kreeg eerder al tips. Zodra je zegt dat je hoogtevrees hebt, vinden ze je automatisch stoer.

Vandaag haalde ik de bovenkant van een route (ook al speelde ik vals, door een greep van een andere kleur te pakken). Volgende week wil ik twee routes halen. En misschien meer vertrouwen hebben in krijgen dat het ok is om twee meter naar beneden te springen? Ik heb me een paar keer laten vallen, maar de laatste keer voelde niet zo fijn aan mijn pols dus ik durfde ook niet meer te springen de laatste keer.

Maar goed, volgende week weer. Morgen heb ik gigantische spierpijn, terwijl ik niet het idee heb dat ik heb gesport. Go me!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: het beweeg-topic

Bericht door Pien »

Crownless schreef:
Gelukkig is iedereen lief, ik werd geholpen naar beneden te gaan. En kreeg eerder al tips. Zodra je zegt dat je hoogtevrees hebt, vinden ze je automatisch stoer.
En dat is ook stoer! Held. Go jij!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Wat super koel dat je het dan toch doet!! Kan me voorstellen dat dat best eng is, maar het klinkt ook wel heel gaaf.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: het beweeg-topic

Bericht door Jezebel »

Klinkt gaaf!
Mag ik vragen hoe je er, met valangst en hoogtevrees, bij komt om zo'n sport te gaan doen?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Goede vraag!

Een paar jaar geleden was ik op vakantie met Bryan. Onze huwelijksreis. We waren in Amerika, in Yellowstone Park. Yellowstone Park heeft best wel een ravijn in het midden, bij de rivier. Ik stond er op de rand. En was niet bang. Ik had bijna mijn therapie afgerond. Ik was getrouwd met de meest awesome man ooit, en ik stond in een machtig mooi natuurgebied, op de rand van een afgrond. En ik was zo zeker van mijn zaak. Ik vertrouwde mijn voeten, ik had niet de irrationele angst van "wat nou als ik ineens in een soort spasme van de rand spring?" Het was ok. Het was fijn.

Dat gevoel, dat wil ik terug. Ik weet dat er vlak daarna nog een periode is geweest dat ik niet bang op een keukentrapje stond.

Maar nu niet meer. Nu ben ik wel weer bang. En dat vind ik jammer.

En mezelf pushen om te gaan klimmen is een onderdeel van weer lekker in mijn vel zitten. Dus vandaar.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Woot! Go jij Crownless, beetje je angsten keihard onder ogen zien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Toffe uitleg crownless!

Mijn lijf is zoooooo stijf! Ik probeer elke dag met baby te wandelen maar toch te veel bank en bed met babykroelen.. en in bed lig ik ook stiller dan normaal met haar naast me. Lastig!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: het beweeg-topic

Bericht door Jezebel »

Zo klinkt het inderdaad als een veel logischer keuze dan zonder die achtergrondinformatie, haha!
Ik ben hier weer voorzichtig begonnen met hardlopen, met een nieuwe coach en muziek waar ik lekker op kan lopen :) Eens zien of ik het nu wel kan volhouden!

@Anne: slaapt ze helemaal altijd bij je in bed, en als je er zo'n stijf lijf van krijgt, is een co-slaap-bedje dat je aan je eigen bed kunt schuiven niet een fijn alternatief? Het lijkt mij dat je dan wat vrijer beweegt en minder last hebt van je spieren.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie