het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Goed bezig leonietje!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ik blijf yoga leuk vinden. Ik kon gisteren ineens dit:

Afbeelding

Lang niet zo perfect natuurlijk, maar voor het eerst viel ik niet om ^^. Elke keer krijg ik weer van die succesmomentjes dat ik iets kan wat mijn lichaam eerst nooit deed. Ik zit er ook aan te denken om een keer een yoga + bondage comboles iets te bedenken want die twee hebben echt veel gemeen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Feline
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 aug 2009, 14:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Feline »

Gratz! Mooie pose ook. Ik vind het alleen zorgelijk dat die dame op het plaatje iig ellebogen en knie overstrekt gelockt lijkt te hebben. Ik loop nu bij de fysio omdat ik hetzelfde doe/deed (niet in deze pose dan) vanuit hypermobiliteit en onvoldoende sterke spieren, en daardoor dus constant blessures heb. Staan met overstrekte knieën maakt 'makkelijker' stabiel dan met knieën niet op slot staan, maar de spieren die nodig zijn om stabiel te kunnen staan zonder te locken, worden lui hierdoor.
Ik moet nu dus elke dag oefeningen doen (zoals 30s op 1 been staan met ogen dicht) om die spieren te trainen. Ook meteen goede oefening in zelfdiscipline, pffff :P ..
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ohja je hebt gelijk. Dat doe ik niet hoor, probeer ik juist altijd te vermijden!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: het beweeg-topic

Bericht door kitten »

2kg in 2 weken is ontzettend hard. Hoe harder je gaat, hoe makkelijker het er weer bij komt. Ideaal is zelfs niet meer dan een halve kilo per week, dus je gaat ontzettend hard hoor! Kan nog geen kwaad, da's vaak in het begin, maar het is denk ik een goed idee om je mentaal voor te bereiden op minder hard gaan. Zodat je daardoor niet ontmoedigd raakt, want het is wel beter op lange termijn.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Qua eten let ik er pas 2 weken op qua meer bewegen ben ik nu 4 weken bezig. Pas sinds ik op m'n eten let zijn de 2 kilo eraf. Dus voor m'n gevoel ben ik al 4 weken bezig voor die 2 kilo. Dus heel raar is die 2 kilo nu niet. En ik weet ook dat het niet te hard mag gaan. Maar dat wil ik wel want het liefst was ik morgen al 10 kg kwijt maar ik weet ook wel dat het onrealistisch is om meer te willen dan nu gaat. En dat dit prima is. Voor nu is het doel 4 kilo dan zit ik op het gewicht van vorig jaar en dan ga ik kijken hoe goed het lukt om weer een nieuw doel te stellen.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Weer een kilo kwijt! 3 kilo in totaal. Nog 1kilo te gaan voor m'n eerstedoel is bereikt. Dan een nieuw doel bedenken want ik ben nog niet klaar! Voor aankomende vrijdag heb ik een proefles fitness staan. Ik vind het fijn vooruitgang te zien. Het wandelen doe ik wel maar m'n stapppenteller krijg ik niet echt hoger dan 7500 stappen gemiddeld momenteel. Vorige week was ik niet tevreden met het resultaat maar achteraf gezien hielp m'n pms daarin ook gewoon niet. De fitness is echt een hele grote stap. Ik heb voor een pakket gekozen waarin ik 3 maanden extra begeleiding krijg omdat ik denk dat ik dan meer een stok achter de deur heb om te blijven gaan. Ik heb een collega die momenteel ook heel fanatiek bezig is met afvallen, sporten en gezond eten en daar heb ik heel veel aan. Samen sporten gaat niet omdat hij te ver weg woont om ff op en neer te gaan maar we houden elkaar wel heel erg op de hoogte van hoe het ermee staat! Het zorgt ervoor dat ik de motivatie kan houden op de momenten dat ik het gevoel heb dat het ff niet lukt. Maar momenteel ben ik dus wel tevreden!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Goed bezig leonietje ^^
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Gaat goed, leonietje!
Ben benieuwd hoe fitness gaat vrijdag :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Peter^ »

Ik volg bij het buurthuis hier om de hoek Yogalessen. Wel lichamelijk inspannend (ben niet zo lenig meer). Maar wat een ontspannen gevoel en leeg hoofd heb ik een uurtje later. Ik betaal 10 euro per keer.
Geniet van de positieve momenten.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ff geen updates meer gedaan maar ik ben nog steeds elke dag bewust bezig met wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Ik ben nu 4 kg afgevallen. Het ging even "mis" in disneyland je kan er wel altijd voor een gezonde keuze gaan maar kale sla met een vieze dressing is gewoon ook niet lekker. En vult ook niet echt. Dus toen ik terug kwam was ik 2 kg ofzo aangekomen. Dat was echt balen. Maar ondertussen is m'n eerste streefdoel van 4 kgbehaald. En ga ik voor de volgende 3,5kg. Ook het bewegen gaat goed. Ik wandel bijna elke dag een eind en dat gaat me steeds gemakkelijker af. Ik zit gemiddeld op 11200 stappen per dag deze maand. En vandaag deed ik zonder al te veel moeite 18000 stappen en had ik het gevoel dat ik lekker op mn gemak had gelopen. Gewoon voor de lekker ff naar buiten. Had me dat 4 maanden geleden verteld en ik had je keihard uitgelachen.
Ook ben ik nu echt lid van de sportschook. Ik vind het leuk maar ik vind het mentaal en fysiek wel zwaar. De meest simpele oefeningen lukken me niet omdat ik niet genoeg kracht in mn spieren heb of conditie heb om iets vol te kunnen houden. Terwijl mn hoofd echt heel graag wil. Dat is echt uitermate frustrerend. En ben ik boos op mezelf dat het niet lukt. Afgelopen dinsdag was dat ook zo en ik heb er nog steeds behoorlijk spierpijn van. Gelukkig trekt m'n collega me er dan wel door door te zeggen dat ik al best veel bereikt heb. En dat er al best veel verbeteringen zijn. En geeft me veel tips over eten. Dat is echt heel tof.
Dus al met al gaat het goed en ben ik best al wel trots op mezelf.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door lunaaa »

Goed bezig Leonietje! Ik heb deze week een fitbit gekocht, wil ook echt meer bewegen. Heb op dit moment als doel om 8000 stappen per dag te lopen. Gisteren kwam ik tot 7000, maar heb ik hem pas na de middag omgedaan, omdat ie toen pas binnenkwam. Ik zit nu ook op 7000 ongeveer, maar heb nog een paar uur. Het valt me wel tegen hoe veel je moet lopen voor dit aantal stappen. Maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

Daarnaast ga ik deze week weer rustig aan beginnen met hardlopen. Heel veel zin in!!
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Dat viel mij ook wel tegen inderdaad. Maar ff een kwartiertje gaan lopen als ik een half uur later weg moet en nog ff wat tijd te doden heb zijn al gauw 2000 stappen. Dus dan gaat het stiekem toch best hard. En ook s avonds nog ff een kwartiertje lopen is in m'n hoofd wel goed haalbaar.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb een yogaklas gedaan vandaag. Met, like, mensen erbij. Die ik niet ken enzo. En ik heb gewoon een uur yoga gedaan en ik ben dr nog. Ik ben echt amazed.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: het beweeg-topic

Bericht door juffie »

:lol:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie