het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

chell schreef:Ik heb me nog niet daadwerkelijk opgegeven voor een proefles hoor. Sowieso kan ik pas volgende week en ik moet nog wel een beetje meer moed verzamelen.
:static: Go Chell! You can do the thing! :static:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Mijn groep is erg gemixt; man, vrouw, oud, jong, dik, dun. Gemiddeld zijn we met zo'n 20 mensen. De docent is er erg goed in om te blijven zeggen dat iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt en dat lukt ook. Een collega gaat naar een super hippe hot yoga les en daar is het echt wel zien en gezien worden. Nou is hij een flamboyante homo dus helemaal zijn ding, maar daar zou ik erg snel klaar zijn.
Ik zou gewoon een paar verschillende plekken uitproberen en zien hoe de groep is.
Een mede cursist van mijn groep die zelf aan de dikke kant is, heeft net de lerarenopleiding afgerond en geeft een klas speciaal voor dikke mensen. Maar ja, dat is hier in Londen dus heb je niks aan...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

En net day 31 gedaan. Beetje apart want ze zegt niks dus je moet haar of goed in de gaten houden of je eigen ding doen. Ik heb een beetje van beiden gedaan en toen het eind melodietje begon werd ik zowaar een beetje emotioneel. Ik zag al een email met "what to do next" en misschien dat ik over een paar dagen wel de 30 days of yoga of bootcamp ga doen. Ik deed al af en toe losse lessen als ik zelf geen inspiratie had maar moet zeggen dat de structuur me erg goed bevallen is.

Hoever ben jij, Voleuse?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb dag 27 gedaan als laatst, dus ik ben dr ook bijna. Zat er ook aan te denken om de bootcamp hierna te proberen. De 30 days heb ik al eens gedaan en dat is echt een trapje makkelijker dan dit, meer op beginners gericht. Dus weet niet of je dat wil :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Ik vind het knap van jullie!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Nu we het over yoga hebben, hebben jullie advies over de soorten yoga. Ik wat gekeken naar de studios hier in het dorp en die geven er allemaal een bepaalde draai aan. Ik heb hier oa karate-yoga, hot-yoga en nog een paar soorten waarvan ik de naam niet kan onthouden. Welkom in de wondere wereld van de yoga. :biggrin:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik heb een tijdje in een groep gezeten waar een beetje van vanalles werd gedaan. Ene les meer poweryoga andere keer meer hatha /chakra yoga. Ik vond de hatha /chakra yoga altijd de fijnste lessen omdat het wat rustiger was en wat meer op de ontspanning gericht. En na een dag werken vond ik het fijn om in die bubbel te raken. En ik ben best wel emotioneel ingesteld en leerde daar ook wel wat meer om de stress van alle dag los te laten. Poweryoga voelde meer als sporten en vond ik fysiek wat zwaarder omdat je verschillende houdingen soms snel achter elkaar door blijft doen. Voor mijn conditie was poweryoga beter. En voor het meer rekken en strekken van spieren en wat langer in 1 houding zitten was de hatha/chakra yoga fijn. Hot yoga is echt in een extra verwarmde ruimte oefeningen doen maar daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ik zou zeggen dat je twee verschillende stromingen in yoga hebt. De ene is meer gefocussed op het sporten, sterker worden en fit zijn. Power yoga, ashtanga yoga, hot yoga/bikram zijn daar voorbeelden van. Dan heb je de meer zweverige meditatieve kant waarbij je wel leniger wordt maar niet echt fit. Ilengar, Yin yoga en kundalini yoga zijn daar voorbeelden van. Denk dat je tussen die twee kanten een keuze moet maken en welke stroming je dan precies wil maakt niet echt veel uit.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ja wat leonietje zegt dus :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Re: het beweeg-topic

Bericht door dbj »

Yoga, oef da's lang geleden dat ik daaraan meegedaan hebt. Was hatha yoga geloof ik waar ik destijds bij was. In mijn herinnering weliswaar een gezellige groep, maar vond de ruimte nogal kil/koel. Had beslist warmer mogen zijn wat mij betreft. Een succesverhaal was het voor mij trouwens niet, vond de houdingen lastig om te doen (als het me al lukte) en concentratie op ademhaling was ook moeilijk. Zal ongetwijfeld mee te maken hebben dat mijn houding en bewegingen nogal vaak als "houterig" benoemd werden. Was toen al blijkbaar niet soepel/lenig genoeg daarvoor. Prikkelarm was het er wel en ook de rust die eea uitstraalde was best positief te noemen. En dat was ver voordat duidelijk werd dat ik een aspie bleek te zijn.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Wat leonietje en Voleuse zeggen. De traditionele yoga is ooit voortgekomen uit de noodzaak van yogi's om langer te kunnen zitten in meditatie. Dus oefeningen om de spieren losser te maken en concentratie en focus te verhogen. Hatha yoga is daar een voorbeeld van. Power yoga en hot yoga zijn meer modernere versies. Overigens is ook niet elke hatha yoga les hetzelfde, ik raad echt aan om een paar verschillende lessen uit te proberen. Ik doe zelf chikri yoga, maar dat bestaat alleen in Engeland.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

@dbj: ik doe yoga met mijn kinderen in de klas (allemaal autistisch en zeer moeilijk lerend). Ze kunnen niet allemaal alle oefeningen maar ze worden er wel rustiger van. Er is ook onderzoek gedaan naar de effecten van yoga op autistische kinderen en die waren over het algemeen positief :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: het beweeg-topic

Bericht door JerryM »

Kinderen zijn nog op meerdere vlakken elastischer dan oude lullen als wij :)
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Ja, dat zeker!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Ik had het op werk over de klachten en de yoga tip. Zij collega A dat ik aan collega B moest vragen welke Youtube yoga ze deed om dat ze er zo enthousiast over is. Dat was dus dezelfde Adriene als van de 31 dagen challenge. :biggrin: Ik doe met een maand vertraging ook mee.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie