het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
chats

Re: het beweeg-topic

Bericht door chats »

Hier geen yoga, maar rennen.
Ik heb net deelgenomen aan een Urban Trail. Was best een leuke ervaring om door gebouwen te rennen. Ik ben op plekken geweest waar ik anders nooit kom. Leuk begin van de dag.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Succes Daantje! Ik heb m net een paar dagen geleden afgemaakt. En ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat ik hierna wil gaan doen. Ik merk met knopen echt veel verschil, ik hou dingen langer vol en ik trek posities die ik eerst niet goed trok dus dat geeft me wel veel motivatie om ermee door te gaan :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Hoeveel tijd/energie kost een zo'n les?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Adriene is ongeveer een half uur per les, soms minder, soms meer. Ik vind het moeilijk om aan te geven hoeveel energie het kost want mij geeft het juist energie.

Daantje, succes!

Ik volg nu de februari quickies van Adriene
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

De quickies zijn echt maar 5-10 minuten. Ik vind het ook niet energie kosten maar eerder energie opleveren maar goed, yoga blijkt ook echt *mijn ding*. Mensen zeggen ook dat fitnessen energie oplevert maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt :P. Ik zou het gewoon een keer proberen om te kijken of het je aanspreekt. Ik ben zelf verrast dat ik hier zo voor te motiveren ben maar YMMV
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Net de eerste van de 31 dagen challenge gedaan. Beetje onwennig, ik ken de terminologie in het geheel niet. Maar te doen voor beginner.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Nee dat had ik ook eerst idd. Maar dat went vanzelf. In ieder geval goed dat je ermee begonnen bent :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Hoe gaat het met de yoga, Daantje?
Er is een maart kalender met iedere dag een oefening, denk dat ik die ga volgen. Misschien dat ik het op school ga doen (we doen sowieso elke dag een half uur yoga in klas) want het zijn wat ik zo snel zag kortere routines. De playlist is te vinden op YouTube als je zoekt op Sarah Bowman Balanced. De video's zelf zijn allemaal van Adriene.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Ik ben in de tweede les afgehaakt. Die 31 dagen challenge is me te hoog gegrepen. Wil nog opnieuw proberen, maar dan iets makkelijkers.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Spierpijn vandaag, onderin mijn rug. Gisteren naar het ziekenhuis gelopen, dat is voor mij de hei oversteken. Prima gelegenheid voor een wandeling. Maar de 12 km zandpaden voel ik nu wel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: het beweeg-topic

Bericht door JerryM »

Gisteren even op en neer naar Den Bosch gefietst met een warmshowers gast. kan wel merken dat ik weinig heb gefietst buiten het seizoen om.

Van hier naar Den Bosch is eigenlijk prima te doen, een ruim uurtje. En de korte route naar Eindhoven is nog een uurtje verder. Ik kom een keertje langsfietsen met mooi weer, Crownless :) Trein terug, tenzij de wind in de rug hard is :p
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik ben sinds 1 april bezig om mn stappenteller omhoog te krijgen. Ik zit gewoon niet lekker in m'n vel qua fitheid. Ik zit nu op mn zwaarste gewicht wat ik ooit gewogen heb en ik kom al een half jaar elke 3 weken bij de fysio. Ik ben het beu. Nu alle werk dingen om me heen weer in rustig vaarwater komen, en het weer langer licht is en het buiten wat warmer begint te worden. Werd het hoog tijd dat ik eens wat aan eigen ontwikkeling ga doen. Mijn stappenteller stond gemiddeld per maand op 6500 stappen per dag. Die wil ik naar 10000 stappen per dag hebben. En ik sta deze maand op bijna 9000 stappen per dag. En dat terwijl ik 2 weken geleden m'n enkel heb verstuikt. (fysio vandaag ook naar laten kijken en ik mag niet teveel over pijngrens gaan verder is bewegen goed) dus ik ben eigenlijk al wel trots op mezelf. Ik hoop dat ik volgende maand de 10000 wel haal en dat ik het vol kan houden.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: het beweeg-topic

Bericht door Nijntje »

Goed bezig Leonietje!

Ik moet de sportschool nog opzeggen, want kom er al maanden niet meer. Sinds ik verhuisd ben heb ik niet meer de juiste knop kunnen vinden. Wel geprobeerd, maar het lukt niet. Nu is het weggegooid geld iedere maand....
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

(Ja of je moet een keer gaan Nijntje! ;) )

Goed bezig leonietje!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

9000 stappen per dag gehaald in april. Ook op m'n eten aan het letten sinds 2 weken en nu 2 kg kwijt in 2. Het gaat me eigenlijk niet hard genoeg en kost me echt veel moeite maar ik weet ook wel dat het best netjes is. Mijn enkel doet nog steeds zeer van de verstuiking want vorige week ben ik er opnieuw doorheen gegaan. Fysio zegt dat bewegen goed is maar ik mag niet over m'n pijngrens heen gaan. Dat maakt het extra bewegen wel eens lastig omdat ik dan echt moet kiezen tussen extra bewegen of ontlasten. Maar ik ga deze maand ook weer voor meer dan 9000 stappen per dag. Ik wil in ieder geval een nieuw persoonlijk record.
Plaats reactie