WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: WS valt af!

Bericht door JerryM »

Rond 3/4u helpt bij mij een energie-drankje. kom ik over het dode punt heen. Dan maar met suiker.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ja vanavond vroeg naar bed!

suiker helpt mij ook heel goed, maar ik blijf heel snel in de suiker-cirkel hangen en das afval technisch dan weer niet zo handig. Want dan wil ik Chocola! en Koekjes. En koekjes MET Chocola! Bokkepootjes! en M&M's!
**Self Rescuing Princess**
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: WS valt af!

Bericht door leonietje »

Go Anne je kan het!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Het is maar één dag. Het is niet erg om één dag eens moe te zijn. Zonde om je suiker-gebruik voor aan te passen. Vanavond lekker vroeg naar bed, morgen nieuwe dag. :) Hoe gaat het afvallen verder?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik sta een beetje stil, afgelopen 2 weken wel geteld, maar niet heel streng geweest. Deze week alles weer schrijven en goed binnen de punten blijven. Dan zal ik er zondag wel weer wat van af zien. Nog steeds -20 dus. Heel raar, had nooit gedacht dat ik dat nog een keer zou kunnen, was ook niet gepland zoveel (Hoopte of 5 of 10), maar nu 'wil' ik er nog 10/15 af en nu vind ik het ineens zwaarder omdat het doel zo groot is ofzo?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: WS valt af!

Bericht door Voleuse »

Wel super fijn om te merken dat je met iets minder streng zijn niet ineens weer aankomt :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ja dat zeker!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Dus, ik pas gewoon niet meer fatsoenlijk in mijn korsetten (en wel meer kleding die niet zo mooi meer zit) omdat ik het nodige ben aangekomen afgelopen tijd. Ik hang nu net onder de 90 kg en de trendlijn in mijn Google Fit loopt nog steeds omhoog. Ik ben al begonnen met wat laaghangend fruit te plukken: geen suiker meer in mijn koffie, bewuster omgaan met snoepen, mijn maaltijdporties wat verkleinen (en niet meer die laatste 3 happen eten als ik al vol zit). Het ziet er naar uit dat ik er nog een tandje bij moet zetten in mijn eetgedrag en toch echt meer gaan bewegen. Er hoeft niet veel af, kilo of 5 is wel genoeg, en dan voornamelijk rondom mijn buik.

Ik dank hardop na wat ik dan ga doen. Ik had van de zomer het plan opgevat om te gaan rollerderbyen. Maar dat is met werk en reisafstand niet praktisch (+vrij kostbare instap). Hardlopen ben ik mee gestopt omdat ik last kreeg van mijn knieën. Toch maar naar een sportschool of zwemmen?

Nadeel: als ik zoveel (en op de plek) afval als dat ik graag zou zien, dan is mijn jarretelgordel straks te groot.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Helaas mag je meestal niet kiezen op welke plek je afvalt.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

I know. Maar aangezien alle vet naar mijn buik kruipt hoop ik dat het daar ook wat verdwijnt. Mijn borsten kunnen niet veel kleiner, dat is met een onsje wel gedaan. :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Buikvet heeft veel te maken met bloedsuikerwaarde: hogere bloedsuiker (dus een graadje meer richting metabolisch syndroom & diabetes) doet meer rond je middel (appelfiguur). Lagere bloedsuikerwaarde betekend minder overgewicht, maar als je dan toch aankomt dan meer rond billen/heupen (peerfiguur).
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Kan ik op basis daarvan zeggen dat minder koolhydraten zou helpen voor een wat minder ronde buik?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Daar lijken alle studies wel op te wijzen. Kleinere porties zetmeelrijke dingen, grotere porties groente en toegevoegde suiker vermijden scheelt meestal al een hoop. Oh, en zoetstoffen sturen je bloedsuiker ook in de war, dus zoetjes en cola zero helpen minder bij afvallen dan in eerste instantie werd gedacht.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Zoetstoffen vermijd ik toch al, ik vind die bijsmaak gewoon vies. Als ik frisdrank drink, en dat is weinig, dan gewoon met suiker.

Een nader ontbijt lijkt me een goed begin. Ik ontbijt nu standaard met Brinta, da's dus een flinke berg koolhydraten in de ochtend.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

*stoft topic af* Opnieuw niet om af te vallen, maar voor gezondheid: kennelijk is het voorjaar voor mij tijd om mijn voedingsgewoonten een beetje te hercalibreren. Vorig jaar heb ik veel geleerd van de maand Whole30. Sulfiet vermijd ik zoveel mogelijk, zuivel blijkt niet zo'n probleem. Rijst is wel glutenvrij, maar ik voel me toch fitter als ik alle granen laat staan. Dat en nog wat dingetjes is mijn nieuwe vaste patroon, maar daarnaast was ik wel soepel met desserts en chocola en als ik buiten de deur at. Maar...

Helaas merkte ik dat de PCOS symptomen terug erin begonnen te sluipen. Meer haaruitval, cyclus begon weer steeds langer te worden en dat soort dingen. Ik denk dat ik iets te vaak snoepte en misschien ook meer xeon-oestrogenen binnenkrijg (via plastic verpakkingen en zelfs kassabonnetjes). Tijd om er weer even wat aan te doen. Sinds een anderhalve week of zo ben ik weer even streng low carb gaan eten (strenger dan op W30, waar ik wel aardappelen en zo at). Tot nu toe bevalt het goed, suiker cravings en crashes zijn weg. Voor het eerst schrijf ik alles wat ik eet op, wat wel een beetje obsessief voelt, maar het is wel handig om even te checken waar ik zit qua eten. Super low carb valt me tot nu toe mee. Het is wel een beetje plannen, maar ook weer niet zo heel ingewikkeld. Nu al minder acne, minder haar in mijn borstel en verder lijkt het qua hormonen wel iets stabieler. Dus yay!
Plaats reactie