WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
faery

WS valt af!

Bericht door faery »

Deze ook maar even heropenen dan :)

Ik ga toch maar weer een serieuze afval-poging ondernemen, ik wil van mijn zwembandje af. De suiker in mijn koffie heb ik afgelopen week er al uit gegooid (raar trouwens, echt een moeilijke gewoonte om af te stappen. Niet vanwege de smaak, dat is geen enkel probleem, maar vanwege de handeling "suiker in koffie doen", da's zo gewoon, dat ik dat bijna automatisch doe), en ik ga maar weer eens proberen geen snoep meer in huis te halen. Ik heb wel gedroogde stukjes mango zonder toegevoegde suiker, wat me een mooie vervangen voor snoep lijkt (nog niet geprobeerd trouwens).

Zoals ik in het oude topic al zei, ga ik binnenkort ook een paar dagen sapvasten, al is dat meer voor de ervaring en het "cleansing"-effect dan het (meestal tijdelijke) gewichtsverlies. Waarschijnlijk doe ik dat vanaf 11 september en 3 tot 5 dagen (afhankelijk van hoe ik me voel en of ik moet werken), maar daar houd ik jullie wel van op de hoogte (moet dan toch ergens spammen dat ik honger heb :P).

En ook nog even en vraagje: stijldansen, hoe goed is dat als "sport" als je wilt afvallen? Ben van plan om dat weer op te gaan pakken namelijk (heb brons en zilver gehaald toen ik 11/12/13 was). Dat zou 1 keer per week training zijn, geloof ik.
linne{R}

Re: WS valt af!

Bericht door linne{R} »

Het lukt bij mij eindelijk... 7 kilo er af. Ik moet en zal weer in al m'n kleren passen EN alle leer en latex enzo. Ga ook nog braaf naar de sportschool onder begeleiding, maar vind het helemaal niks. Vanmiddag weer, maar ik zet door.
@ Feary: en zoetjes dan? of vind je dat vies? Stijldansen is bewegen en veel houdingsgedoe, dus altijd goed toch lijkt me?
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

ik geef het op.. nouja geef het op..

maar heb een maageverkleining ben in 1,5 jaar tijd 45 kilo afgevallen.. nu sta ik al 3 jaar stil op 113 kilo.. gaat niks af en niks aan.. ik sport *lees* 3 uur in de week.. wandel 60 min per dag met de hond.. ik fiets dagelijks veel.. en doe wii fit.. verder eet ik normaal gezond.. engoed gezond want heb ijzer, calcium en vit d te kort.. dus ik eet regelmatig... en tuurlijk snoep ik wel eens *moet kunnen vind ik als het maar niet TE* is..

vandaag naar de huisarts geweest... ben het zat.. wil van mijn buik enborsten af.. ik heb in 15 jaar dietesten versleten..tis goed nu.. ikheb geen zin meer om nog tig jaar te gaan wachten tot ik EINDELIJK 80 kilo weeg..

dus binnenkort ga ik naar de plastiche chirurg om te kijken wat voor mogelijkheden zij voor mij heeft..en of we toch een borstverkleining en een buikwandcorrectie kunnen doen (want heb nu de neiging om het zelf maar te doen ,, en serieus ik meen het) en het te gaan regelen met de verzekering.. dus duim voor mij pleaseeeeee
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik heb ook grootste plannen :) 15 er af en dan ben ik tevreden, het lastigste vind ik beweging, toen ik elke dag naar m'n werk liep was het een stuk makkelijker maar om er nu tijd voor vrij te maken is lastig. -of ik heb er geen zin in- tijdens de verhuizing weer iets aangekomen en nu al weer een week of 6 stabiel, maar echt gezond leef ik nou ook weer niet.

Moet daar toch eens aan gaan werken.
**Self Rescuing Princess**
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Wat goed linne! Hoeveel kilo moet je nog?
De smaak van koffie zonder suiker vind ik helemaal niet erg dus zoetjes hoeven voor mij niet, het is puur de gewoonte van de handeling "suiker in koffie doen" waar ik moeilijk van af lijk te komen :)

@pebbles: *duimt* Kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent!

@eireanne: is op dit moment naar je werk fietsen of lopen geen optie dan? Of anders de auto verderweg neerzetten zodat je ook een stuk moet lopen?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

ik vind 24 km net te ver voor de fiets -of nou ja, ERRUG te ver- En de enigste parkeerplekken zijn voor de deur. Maar ik vind er wel iets op.
**Self Rescuing Princess**
linne{R}

Re: WS valt af!

Bericht door linne{R} »

@ feary: wil er nog 10 af, maar dat zal me niet lukken voor 23 september. Zo veel mogelijk dus.
( dit i.v.m. mijn laatste buikoperatie waarvoor ik in zo optimaal mogelijke conditie moet zijn omdat er 90 cm. litteken weggehaald en vervangen gaat worden Bovendien ga ik dan vals spelen omdat er om het helemaal goed te maken ook liposuctie gedaan wordt, er is bij de laatste operaties bewust vet en extra vel blijven zitten om de ruimte te hebben om deze correctie goed te kunnen doen, dus dat vind mijn pl.chirurg noodzakelijk om het nu echt mooi af te maken. En als ik IETS ranzig vind .. alleen het geluid al brrrrrrrrrrrrr
Even voor de nieuwen hier, na 7 buikoperaties was mijn buik dusdanig misvormd dat deze ingrepen noodzakelijk waren/zijn om er weer normaal uit te zien en het is al mega opgeknapt! Ik ben dus geen pl. chirurgen freak of zo iets. Dat even ter verduidelijking.

En de suikerpot ver weg zetten feary? :lol: Ik ben zelf een zoetjes freak.. abnormaal gewoon. Kan ook een verslaving worden.

anne... succes meis... maar 15 kilo???????? Blijft er dan nog anne over???

En pebs.. succes! Je hebt haar naam nu en als je wil dat ik mee ga? En dat samen gaan sporten na mijn operatie doen we :P Als we het hier neerkalken hebben we nog meer een stok achter de deur haha
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Dan blijft er nog voldoende zachte anne over hoor :)

ik ben 1.68

hoogste gewicht: 113
toen afgevallen naar 88
nu 94

doel: 78/80
**Self Rescuing Princess**
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

linne schreef:
En pebs.. succes! Je hebt haar naam nu en als je wil dat ik mee ga? En dat samen gaan sporten na mijn operatie doen we :P Als we het hier neerkalken hebben we nog meer een stok achter de deur haha
grins doen we zeker.. en maak ff een afspraak met de pl chirurg van jou.. ben benieuwd wat ze voor mij kan betekenen.
en samen sporten is toch lekker en motiverend dan in je eentje


zal ik ook is ff neerkealken hoe het mij is gegaan

1994 60 kilo tot 2000 140..
in 2000 maagband tot 2002 40 kilo kwijt dus 100
2002 100
2005 154,5 *hoogste gewicht* lang leven maagbandje
maag verkleining (ook wel genoemd in mijn geval scopinaro)
2009 nu dus 113 kilo ongeveer vanaf 2006 stabiel op dit gewichtl
Laatst gewijzigd door pebbles op 17 aug 2009, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
linne{R}

Re: WS valt af!

Bericht door linne{R} »

@ anne: Heel eerlijk, dat is je niet aan te zien hoor! Echt nooit gedacht, vandaar mijn opmerking.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik ben nu ook uiterlijk wel tevreden, op 5 kilo na ofzo, maar gezondheidtechnish kan ik nog maar beter even doorgaan :)
**Self Rescuing Princess**
phedre

Re: WS valt af!

Bericht door phedre »

hier moet er ook wel weer wat af.. maar gaat pas lukken als het winter wordt denk ik

ik ga dan lopen langs dijk en zo uit behoefte om buiten te zijn... nu ben ik zo veel buiten at die behoefte er niet is.. en dus loop ik veel minder.. wel mijn dagelijkse boodschappen.. soms express dingen vergeten of bewust plannen die anderen winkel smiddags maar te doen, zodat ik nog een keer lopend de stad in moet.. maar echt stukken lopen langs dijk gebeurt nauwelijks nog... en dat is enige waar ik van afval lijkt het... uur per dag lopen..
sportschool heeft nog nooit effect gehad.. fietsenn op hometrainer doet helemaal noppes....maar kilo of 15 zou prettig zijn.. maar 5 om te beginnen al heel fijn:)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

Ik doe ook nog steeds mee :)

Voor mij is er echt een hoop veranderd. Ik ga zo ontzettend anders met eten om. Sommige dingen die ik echt niet kon laten staan, smaken me nog nauwelijks. Keuze tussen een magnum en waterijsje? Doe mij het waterijsje maar. Taart? Alleen als het iets met fruit of kwark is, alles met veel slagroom maakt me misselijk. Patat, frikandellen en kroketten? Heel af en toe. En dan de helft laten staan.

Waar ik blij van word? Fruit, fruit, fruit! Verder: lekker vers eten, gezonde dingen. Om te snacken: worteltjes, komkommer, tomaatjes. Frisdrank? Doe mij maar water.

En tja... dat werpt zijn vruchten af. Van maat 48 terug naar 46/44 en van de week zelfs stiekem een rokje maatje 42 (hoewel nog wat aan de strakke kant...).

En op de weegschaal? Vandaag een heerlijke 88 kilo. Ofwel: ik ben 15 kilo afgevallen!

:static: :static: :static: :static: :static: :static: :static: :static: :static: :static: :static:
phedre

Re: WS valt af!

Bericht door phedre »

jeetje chell!! gaaf!!
gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: WS valt af!

Bericht door Crownless »

Wauw. Go chell!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie