Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Oh ik heb gereageerd op een verwijderde post :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Lol ik ging in dit topic posten over moeite met scherpstellen maar kennelijk is die vraag al beantwoord. Hoe is dat bij jou afgelopen Daantje?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Ik heb inmiddels een nieuwe bril. Het was toch al tijd voor een nieuwe en ik vroeg de opticien extra te checken op de noodzaak voor een aparte computerbril. Diens antwoord: "je huidige is gewoon te sterk vervang die eerst maar eens." Inmiddels zit ik op de -3 en -1, terwijl dat ooit -6,5 en -3 is geweest. Nu ik ook regelmatig van mijn scherm wegkijken, even de verte in naar buiten staren scheelt dat wel. Toch heb ik soms het idee dat mijn ogen met de dag verschillen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door JJV »

Of t licht.

Wat ik soms moeiteloos kan lezen is op andere momenten zelfs met bril niet te doen
~\v/~
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Het past niet helemaal in dit topic, maar ik kon ook even geen ander topic vinden waar het in zou passen. Ik heb dus sinds een tijdje eczeem onder mijn voet. Ik denk blaasjeseczeem en waarschijnlijk komt het door een allergie voor de B12 die ik gebruik (waar ik vanaf morgen een ander merk voor in de plaats heb). Maar tot nu toe had ik er geen last van, behalve dat ik het lelijk vond en het me niet echt goed voor m'n huid leek. Ik had wel al 2 zalfjes van de huisarts gehad, de eerste hielp niet en de tweede had bijwerkingen die me eigenlijk erger lijken dan het eczeem wat ik nu heb. Maar nu heb ik vandaag de hele dag gelopen en nu is één zo'n blaasje echt heel groot geworden en doet ook echt pijn, waarschijnlijk omdat mijn huid nu gewoon echt heel erg trekt. Dus: heeft er iemand nog goede (grootmoeders?) tips wat te doen tegen zoiets? Ik heb echt geen idee, ik heb helemaal geen ervaring met eczeem....
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door puppie »

Welke zalfjes heb je gekregen van de dokter tessie?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Eczeem staat er volgensmij om bekend dat het lastig te behandelen is. Volgensmij komt & gaat het gewoon wanneer het daar zin in heeft, tenminste dat is wat ik me herinner van mijn ex die eczeem had.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Eh ik weet niet meer hoe ze heten die zalfjes, ik heb ze ook al weg gedaan. De eerste was iets hormonaals gecombineerd met anti-schimmel spul en de tweede was meer iets hormonaals, waar je huid ook echt dun van kon worden en je kon er eczeem of acne van krijgen in je gezicht enzo :S

Ik heb nu bij de tuinen een of ander spul van Zarqa gekocht voor in een voetenbadje... maar geen idee of dat wat gaat doen :S
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door puppie »

Qua eczeem heb je verschillende categorie zalven en cremes. Soms werkt een zalf of creme van een bepaalde categorie niet voor jou, maar vanuit een andere categorie wel. Vaak is het een beetje uitproberen.
En bijwerkingen.. Mja, als je de bijsluiter van paracetamol, ibuprofen etc. leest durf je ze ook bijna niet meer in te nemen en toch worden pinnstillers massaal geslikt. Dat iets in de bijsluiter staat wil niet zeggen dat je er laat van krijgt natuurlijk.

Ik hoop voor je dat het spul van de tuinen werkt!
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door puppie »

Ik heb 2 kids met eczeem vanaf babyleeftijd btw. Heb ondertussen al heel wat zalfjes en cremes voorbij zien komen :lol:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Ja ik snap dat wel van die bijwerkingen, maar dit eczeem heb ik dus ook gekregen als bijwerkingen. En ik vind het echt kut dus ik zit echt niet te wachten op ook nog eczeem in m'n gezicht dus ik durf dat gewoon niet aan...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Pien »

Ik heb een boek met recepten voor natuurlijke 'geneesmiddelen'
Geen ervaring met eczeem maar andere recepten werkten wel voor me.
Moet ik foto's naar je pb'en Tessie?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

tessie schreef:Eh ik weet niet meer hoe ze heten die zalfjes, ik heb ze ook al weg gedaan. De eerste was iets hormonaals gecombineerd met anti-schimmel spul en de tweede was meer iets hormonaals, waar je huid ook echt dun van kon worden en je kon er eczeem of acne van krijgen in je gezicht enzo
Die tweede klinkt als corticosteroïden, dat mag je doorgaans ook altijd maar tijdelijk gebruiken omdat het dunner worden van de huid standaard is. Het werkt doorgaans erg goed, en van bijwerkingen heb ik nooit iets gemerkt.

Om het vormen van blaasjes tegen te gaan voorkom je het best dat je voeten gaan zweten (lekker makkelijk gezegd met dit weer). Blijf er ook vooral af, de verleiding kan groot zijn de blaasjes lek te prikken. Maar dat zorgt in mijn ervaring alleen maar voor meer blaasjes. Ik heb er jaren last van gehad en het stopte toen ik er gewoon leerde afblijven, ondanks de jeuk. Als ze wel stuk gaan, ontsmet de plek dan even.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Heel graag Pien!

Ja ik heb gisteren dus de hele dag met gympen rondgelopen, dus daar zal het erger door geworden zijn denk ik. Verder gelukkig geen last van zweetvoeten. Het is nu dus één groot blaasje (blaas) maar die wil ik echt niet lek prikken. Ik had nog zo'n koelzalf, die heb ik er voorizchtig opgesmeerd, maar gewoon zachtjes aanraken doet al echt zeer. Moet er niet aan denken om daar een naald in te prikken ofzo :S Ik hoop dat het snel weg gaat, want het is echt lastig om nu schoenen aan te doen :S
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door isara »

Volgens mij heb ik voor het eerst in m’n leven blaasontsteking :(
Ik heb geen idee hoe dat hoort te voelen, maar het doet pijn als ik moet plassen en pijn als ik (heel weinig) heb geplast.
Plaats reactie