Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
faery

Moet ik naar de dokter?

Bericht door faery »

Meestal als iemand zich dat afvraagt, is het antwoord "ja!", maar toch kan het dan fijn zijn om even advies te vragen aan de mensen om je heen. Of iemand je klachten herkent. Of je je zorgen moet maken, ook als je dat zelf misschien niet doet (Marijke en een longontsteking, anyone? :aggut: )? En daarom is er nu dit topic! (dat er volgens mij nog niet was, als ik het mis heb, verplaats het dan vooral, mods!)

Maar goed, ik heb dus sinds gisteren af en toe opeens last van mijn linkerarm. Opeens een steek van vrij felly pijn binnenin mijn arm, rond mijn elleboog, maar ook doorlopend mijn onderarm in. Zo heftig dat mijn gezicht vertrekt; echte pijn dus. Ik heb het nu een keer of 3 gehad, en toevallig ontdekten we gisteren (ik was bij vrienden) dat het ontstaat als er druk op mijn linkerschouder/nekspier komt (het leek namelijk echt vanuit het niks te komen, heel raar). Ook als ik mijn arm "dubbelvouw" (mwet mijn hand mijn schouder aanraak), voel ik de pijn een beetje, maar niet zo heftig. Idem als ik een beetje duw op de nekspier. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En gaat het vanzelf weer weg? (sowieso ga ik naar de dokter als dit eind volgende week nog het geval is hoor)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Het lijkt me niet heel acuut een probleem, het klinkt gewoon alsof je iets verrekt hebt ofzo.
Maar
a) Better safe than sorry
b) Huisarts is gratis
c) Als het ernstige spierverrekking oid blijkt te zijn, moet je toch een verwijzing voor een fysio halen
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Guilty »

Toegegeven, je bent wat jong om bij pijn in je linkerarm gelijk aan een naderend hartinfarct te denken, maar ja, ik zou toch effe naar de huisarts gaan.
colet

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door colet »

Ik ben leek, dus neem mij vooral niet serieus.
Klinkt een beetje als een ontsteking bv slijmbeurs?? Of eh, tennis je veel? ;)
Hmm, ik bedenk nu...ontsteking zeurt vaak door, is niet zozeer heftige steek ineens...maar zoals ik al zei: ik ben leek :)
Als het zo fel pijn doet, zou ik idd naar huisarts gaan, misschien voorkom je daarmee ergere klachten.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door cinderella »

Ik heb wel eens last van wat waarschijnlijk een beklemde zenuw is in mijn lies. Dan schrik ik ineens van een heftige steek, en daarna is het ook meteen weg, zonder napijn. Totdat je een paar minuten of een paar seconden later weer die steek voelt. En dat houdt pas op als ik niet meer loop. Duurt soms een dag of twee, daarna is het weg. Ik weet niet of dat wat jij hebt ook zo voelt; voor een hartinfarct denk ik dat de pijn aan zou moeten houden.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door kitten »

Ik zou, als het voor mezelf was, het weekend aankijken en als het maandag nog is, de huisarts bellen. Leek disclaimer enz enz.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Als er niets gezwollen of warm aan voelt, stem ik ook op beklemde zenuw. Maar ook hier disclaimer, leek, etc. Bedoel je met 'binnenin mijn arm' aan de binnenkant van je arm, of in de kern van je arm?
faery

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door faery »

In de kern van mijn arm. 'T is inderdaad geen accuut probleem, al schrok ik wel toen het gisteren meerdere keren gebeurde.
Nadia

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Nadia »

Guilty schreef:Toegegeven, je bent wat jong om bij pijn in je linkerarm gelijk aan een naderend hartinfarct te denken, maar ja, ik zou toch effe naar de huisarts gaan.
Klachten van het hart uiten zich over het algemeen aan de tegenovergestelde zijde, dus rechts.
Dat lijkt mij dan toch niet erg voor de hand liggend.



Wat kitten zegt: kijk het weekeinde aan en anders maandag afspraak maken bij de huisarts.
cmeermin

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door cmeermin »

Inderdaad, maandag naar de dokter, niet volhouden en doorgaan. Als je gewoon door blijft lopen heb je de kans dat je, om de pijn te vermijden, anders gaat bewegen en dan kan de hele boel vast komen te zitten. Tot je naar de dokter gaat je arm een beetje ontzien, maar ook niet teveel, anders zou je last van stijfheid kunnen krijgen.
Tigerlily

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Tigerlily »

Voor naar de fysio heb je geen verwijzing van de huisarts meer nodig.

Ik zou het weekend even aankijken en maandag naar de dokter gaan,
Daarnaast raad ik je aan om iets van pijnstillers te nemen, tegen de pijn maar ook om de spieren beetje te laten ontspannen. Wat ook kan helpen is wat spierbalsem, zoals spiroflor, tantem ed.
Pijnstiller zoals paracetamols, ibuprofen ed en idd blijven bewegen met de arm

Semi professional (4jaar verpleegkunde gestudeerd op 2 niveaus)
faery

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door faery »

Vandaag nog nergens last van gehad, dus ik vermoed dat het niks ernstigs is :) gelukkig.
neetje

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door neetje »

Klinkt inderdaad als een beklemde zenuw in je nek.
er loopt een zenuw in je nek naar je arm (weet helaas niet meer hoe die heet:S)
Dit kan opgelost worden met fysio..
Fijn dat je er nu geen last meer van hebt.
Mocht het nog vaak terug komen dan is het toch verstandig om naar de huisarts te gaan omdat als die zenuw beklemd zit het erger kan worden (hoeft niet/kan wel).
natuurlijk zijn er ook nog tal van dingen die de oorzaak kunnen zijn voor je pijn klachten.
dus als je er veel of vaak last van hebt is het nooit onverstandig om er naar te laten kijken
Gilraen^

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Gilraen^ »

De hele plexus brachialis :) Heel wat zenuwen :)
neetje

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door neetje »

Gilraen^ schreef:De hele plexus brachialis :) Heel wat zenuwen :)
oeps... :shutup: maargoed dat dus ik moet ook niet dingen benoemen als ik niet meer weet hoe dat ook al weer precies zat
Plaats reactie