Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Boefje

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Boefje »

Als dit topic bedoeld is om ervaringen uit te wisselen, zou het "herkent iemand dit?" heten. Of het wordt het equivalent van het draadje "vrouwelijke ongemakken" (="lichamelijke ongemakken"). Maar het draadje heet "moet ik naar de dokter?". Wat impliceert dat als iemand hier een vraag stelt, het fysiek ongemak van dusdanig aard is dat serieus overwogen wordt naar de huisarts te gaan. Wat verwacht men dan van een stel niet-medici? Dat ze zeggen "het valt wel mee, je hoeft niet"? Maar hier zitten voornamelijk leken. Bovendien is er geen diagnose te stellen aan de hand van een paar zinnen. Daarom vind ik dit een moeilijk draadje.
En als wat Voleuse zegt waar is, bevestigt ze mijn punt. Ga gewoon naar de huisarts.
Wever

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Wever »

Ik heb mijn vinger gesneden en volgens mij was het mes niet-steriel. Moet ik nu naar de dokter of kan ik die vinger zo ook amputeren als ik het mes in alcohol drop?

...

O, en ik heb geen ontsmettingsalcohol dus gebruik ik jenever. Da's toch hetzelfde, nietwaar? :)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Volgens mij vraagt niemand hier naar een diagnose. En volgens mij is het ook nog niet voorgekomen dat mensen allemaal zeiden: nee joh, blijf lekker rondlopen met je klachten.
Dat jij er zelf geen behoefte aan hebt, das toch prima, dan post jij hier niet :-)
Pluu

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Pluu »

..met mijn peuter die nu al voor de 3e keer in 1 maand koorts heeft?

Hij heeft vandaag ineens koorts, hij eet al een paar dagen slecht. Vorige week (afgelopen zondag) had hij het óók, met anderhalve dag overgeven toen (heeft hij nu nog niet gedaan), toen was het ergste binnen een dagje al over. 2 weken eerder ongeveer heeft hij óók een paar dagen overgeven gehad incl. ongeveer week diarree, daar zat ook ongeveer 1 dagje koorts bij.

Kan dat toeval zijn, zo veel ziek zijn achter elkaar, gaan er op dit moment zoveel verschillende griepjes/verkoudheidjes rond en is het normaal dat een peuter die allemaal af loopt? Of duidt dit erop dat Kotertje inmiddels al bijna een maand met hetzelfde beestje aan het stoeien is dat telkens terug komt?

Hij heeft als baby bloedarmoede/ijzertekort gehad, we twijfelen of we dit nu weer moeten laten testen omdat hij nu ineens zo vaak ziek is, maar misschien is dat wat overdreven? Als het 3 verschillende dingetjes zijn dan heeft hij een goede afweer, want hij heeft er per dingetje niet zo heel lang last van, maar als het hetzelfde ding is dat steeds weer op speelt dan heeft zijn lichaam er wel behoorlijk moeite mee.
lotus {P}

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door lotus {P} »

Ik zou wel gaan, gewoon voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Bel anders even met het telefonisch spreekuur. Als je langs moet komen, maken ze meteen een afspraak voor je.
Pluu

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Pluu »

Misschien toch maar doen inderdaad. Gisteren en vandaag ook overgegeven, en vandaag nog steeds koorts, arm jochie!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door juffie »

Past het ziektebeeld niet bij een of andere kinderziekte?
MILF :grin_ani:
Pluu

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Pluu »

Nee, eigenlijk niet. T zijn per stuk geen hele nare dingetjes, maar 3 op een rij, en telkens dezelfde symptomen, terwijl het elke keer over lijkt te zijn, dan vraag ik me toch af, is het niet toch steeds hetzelfde beestje, en is het niet raar dat het telkens terug komt? Normaal als je een beestje hebt gehad dan heb je er weerstand tegen.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door miss_meeko »

Ik zou wel even naar de dokter gaan van.de week. Al is het maar voor je eigen geruststelling. En wieweet kan de dokter wel wat vinden en dan hoef je je mannetje ook niet steeds ziek te laten zijn. Ik zou het in ieder geval niet overdreven of overbezorgd vinden
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door JerryM »

Zo werkt weerstand niet. Je kan er minder ziek door worden, of gewoon nog steeds net zo ziek. Het kan ook dat het gewoon nog niet helemaal over was. Veel kwaaltjes gaan vanzelf op en neer.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Oppergodin_Hera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Oppergodin_Hera »

Heel veel mensen die rondom kerst ziek waren zijn nu weer grieperig. Maarja dat zijn andere mensen en niet jouw zoon waar ook nog een baby in de buurt is. Als je zoon veel overgeeft zou ik sowieso ORS geven. Krijgt hij iig zijn mineralen en zouten binnen.

Volg je moeder gevoel. Ik kan heel hard roepen dat er niets aan de hand is, het neemt je onrust niet weg. Jij kent je kind het beste en ik heb niet het idee dat je bij iedere scheet die dwars zit hysterisch gaat doen. Kijk morgen ochtend hoe hij zich voelt en hoe jij je er bij voelt. De artsen in Nederland zijn niet zo van de medicatie en bloedonderzoeken enzo. Maar als het luisteren naar de longen oid jou rust geeft is dat net zo belangrijk
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Hoe is het met kotertje?
**Self Rescuing Princess**
Pluu

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Pluu »

Zijn ijzer blijkt goed te zijn, hij is nu wel weer een volle week ziek geweest. Nu wel wat beter maar eet nog steeds niet veel en is nog steeds huilerig/snel frusti als iets even niet gaat. Flinke griep dus, hoop dat het nu een keer over is en er niet binnen een week wéér iets op steekt!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Ik heb bij vlagen het gevoel dat ik minder scherp zie. Zoiets duurt een paar uur, meestal is het een middag en avond dat ik het merk. Afgelopen maandag had ik het de hele dag: moeite met kunnen scherpstellen op relatief korte afstanden (zo net even voorbij tv-afstand). Ik ben vandaag bij de opticien geweest voor een oogmeting maar dat verschil met de vorige keer, en wat er nu in mijn bril zit, is te verwaarlozen. In één oog zou ik een kwart punt minder sterkte nodig hebben en een kwart punt meer cilinder. Kan ik dit afdoen als incidenten of vermoeidheid, of is het iets om mee naar de dokter te gaan?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie