Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Oppergodin_Hera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Oppergodin_Hera »

je zou een verwijzing naar de oogarts kunnen vragen. Mijn zoon kreeg ontspannende vloeistof in zijn ogen en hier door bleek zijn ogen +1 te zijn terwijl de optometrist niets terug kon vinden qua sterkte.

Sterkte
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door kitten »

Ik had een bril nodig toen ik nog op de servicedesk werkte. Na een werkdag konden mijn ogen niet meer ontspannen. Ik heb toen een poos een beeldschermbril gedragen.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door juffie »

Ja herkenbaar. Een bril, ook niet nodig bleek na oogmeting. Maar ik herken het dus wel. Is waarschijnlijk vermoeidheid inderdaad.
MILF :grin_ani:
sub zero

Moet ik naar de dokter?

Bericht door sub zero »

Ik heb dat ook, maar daar is mijn leeftijd verantwoordelijk voor. Je lens wil op een gegeven moment niet zo goed meer bol worden, dan krijg je ouderdomsverziendheid. Veel van mijn leerlingen herkennen het bij hun ouders.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Wat de mensen boven mij zeggen: als je de hele dag korte afstanden kijkt, kunnen je oogspieren niet meer goed ontspannen. Eén ding wat goed kan helpen is om regelmatig uit het raam te kijken naar iets wat verder dan 30 meter weg is.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Ik merkte echt verschil met een half puntje verschil in bril. Was voorheen altijd een beetje aan het fronsen, Dow ik nu veel minder. Dus klein verschil kan wel echt uitmaken in je bril.

Maar ik stelde dat lang uit want dan kon ik al mijn oude brillen wegdoen :(
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
dbj

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door dbj »

Nu jullie het toch hebben over ogen en brillen :)
Enkele jaren geleden heb ik een staaroperatie moeten ondergaan (ik was nog niet eens 50...) en de nazorg vond ik nog wel het vervelendste. Maar nu blijkt die staaroperatie ook bijwerkingen te kennen en daar ben ik niet blij mee. Oogarts heeft het me uitgelegd, er zweeft een "vlokje" in het oogvocht waardoor ik telkens weer een vaag beeld heb, afhankelijk waar dat "vlokje" zich bevind op dat moment.
Wat mij wel opvalt is dat het verschil tussen 'met bril' en 'zonder bril' kijken tamelijk klein is, althans overdag buiten. In de avond/nacht maar ook als er binnen niet veel licht is, dan is het verschil duidelijk veel groter en heb ik de bril echt nodig.

Overigens was toen, dus bij diagnosestelling dat ik ouderdomstaar bleek te hebben, reeds bekend dat mijn andere oog ook staar heeft :(
Dat begint nu op te spelen. Maar met mijn opgedane ervaringen verdom ik het om ook maar iets aan mijn ogen te laten doen. Ik laat het maar zo, zolang ik nog altijd zonder ongelukken door het verkeer heen kom.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Ik houd het voorlopig op vermoeidheid, maar houdt het wel in de gaten of ik er vaker last van ga hebben. Kan ik alsnog naar de huisarts. Ik heb er ook wel eens last van als ik een gevarieerde werkdag heb (afwisselend beeldscherm en op de vloer) en dat ik het soms al in de ochtend merk. Maar toch lijkt vermoeidheid wel een voor de handliggende, vooral omdat het maar incidenteel is.

In het najaar gewoon weer opnieuw naar de opticien voor een meting. Vind het wel frappant dat mijn sterkte aanmerkelijk minder aan het worden is. Ik heb -5 en -2,5 gehad. Zit nu op -3,5 en -1,5.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lotus {P}

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door lotus {P} »

Verandering van sterkte kan ook liggen aan medicijnen of aan de leeftijd. Als je wat ouder wordt krijg je meer problemen met "de kleine lettertjes" waardoor het goed zien op afstand weer een beetje gecorrigeerd kan worden (zo vertelde de opticien mij ooit).
Ik merkte dat ik toen ik een hele tijd prednisolon moest slikken dat mijn ogen beduidend slechter waren, vooral in de avond, dan moest ik echt een bril opzetten vooral voor veraf (ondertiteling van tv bijvoorbeeld). Nu heb ik daar geen last meer van.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Dat kwart puntje zou het echt wel kunnen zijn hoor. Ik heb ook maar een half punt sterkte, en dat merk ik in mijn zicht niet, ik zie gewoon scherp, maar krijg wel vermoeidheid/hoofdpijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Ik heb zo af en toe zere polsgewrichten, vooral in mijn linker. Vorige week heb ik op werk flink wat zware spullen verplaatst toen kon ik het prima plaatsen. Maar vandaag heb ik weer last, terwijl ik nauwelijks gewicht vast heb gehad. Het zit aan de bovenkant tegen mijn handen aan, voelt een beetje beurs.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Maak je veel repeterende bewegingen met je pols?
**Self Rescuing Princess**
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door leonietje »

Ligt je toetsenbord plat of staat ie op pootjes? Bij mij hielp het plat leggen tegen zere polsen
DutchC0w

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door DutchC0w »

De samenstelling van je oogvocht en daarmee ook je vermogen om scherp te stellen is van heel veel dingen afhankelijk: leeftijd, hormoonspiegel (overgang, ongesteldheid) stress etc. etc.
Bij mij fluctueert het ook afhankelijk van de mate van vermoeidheid. Het is voor mij één van de eerste tekenen om even gas terug te nemen om niet over mijn grens heen te gaan.
Daantje: wanneer heb je last van je polsen, bij welke activiteiten, wat voor soort pijn is het, wat is er veranderd in je dagelijks leven wat een oorzaak van de klachten zou kunnen zijn (nb veel kleine dingen opgeteld is ook zwaar, hoeft niet altijd een heel duidelijk ding te zijn) . Kun je niets aanwijzen als oorzaak dan is het misschien niet de belastingskant maar wrslijk de belastbaarheidskant (=datgene wat je aankan) (chronologie met je visusklachten ????, heb je nu even te veel hooi op je vork?)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

In dit topic is de vraag stellen hem wel beantwoorden denk ik... er is vast een ritsje bloedtesten die gedaan kunnen worden om wat dingen uit te sluiten
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie