ZZP topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Oppergodin_Hera

Re: ZZP topic

Bericht door Oppergodin_Hera »

Toen de kinderen klein waren hadden we ook een eigen bedrijfje. Ze gingen vaak naar de opvang toe op de dagen dat ik vrij was van mijn gewone werk, want dan kon ik tijd besteden aan het bedrijfje.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Ja, maar pubers van 12 en 13 doe je niet meer naar de opvang. ;) En begroeten deed ik al. Het zijn de vragen tussendoor. Ik heb geen kamer waar ik kan gaan zitten werken, met de deur dicht. Zolang we in dit huis wonen ia het de woonkamer.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: ZZP topic

Bericht door pluis »

Hmmmm.. Koptelefoon en een bordje 'niet storen a.u.b.'? Als het huis in de hens staat, trekken ze vast wel aan je mouw.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Ex en ik hadden een vlaggetje wat ik op mijn computer zette als ik aan het werk was en niet gestoord kon worden. Hij trok zich er niets van aan, maar misschien heb jij meer geluk met je kids. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

*stoft topic af*

Vraagje! Niet alleen aan de zelfstandigen, trouwens, ik denk dat veel WSers met kantoorervaring hier wel iets over kunnen zeggen.

Het gaat hierom. Zarath is op een punt gekomen dat hij eigenlijk meer zou moeten uitbesteden. Hij werkt belachelijke uren en doet veel dingen zelf die hij echt niet meer zelf zou moeten doen (administratie en zo).

Misschien dat er op den duur mensen aangenomen gaan worden ( :panic: :banana: ) maar in eerste instantie is er a) nog niet genoeg werk om iemand aan te nemen en b) is het handig om eerst een beetje te experimenteren met uitbesteden zodat hij daar wat ervaring mee opdoet en de juiste dingen op de juiste manier uitbesteed, voor je vast zit aan iemand in vaste dienst.

Nu de vraag. Dat uitbesteden ding is best lastig, het is moeilijk om te weten waar te beginnen. Administratie ligt voor de hand. Maar als je geen ervaring met uitbesteden hebt, lijkt het alleen maar meer werk om het door iemand anders te laten doen omdat je het zowel moet uitleggen als controleren. En daar blijft het nu steken, terwijl er momenteel niet genoeg uren meer in de week zijn voor werk wat hij ècht alleen zelf kan doen.

Ik kwam op het idee dat het misschien handig zou zijn om een externe telefoondienst in te schakelen, met het voordeel dat je dan zelf kunt bepalen wanneer je telefoontjes aanneemt, zodat je bijvoorbeeld 's ochtends een tijd ongestoord kunt werken. Die telefoniste kan ook uitgaande telefoontjes doen, bijvoorbeeld om afspraken in te plannen met derden. Maar jezus, je agenda laten beheren door iemand anders, hoe doe je dat als je dat niet gewend bent? Hoe begin je daarmee?

Tips, adviezen, ervaringen?

Tips van mensen die voor hun baan juist een ander werk uit handen hebben moeten (leren) nemen ook erg welkom. Ik ben heel benieuwd naar wat werkt. :)
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: ZZP topic

Bericht door Bitemarks »

Volgens mij is het belangrijkste dat je niet minutieus gaat controleren. Dingen uitbesteden of delegeren, betekent ook erop vertrouwen dat de ander het goed doet.

Zo'n telefoondienst werkt vaak best goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor dat het wel rust geeft.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Op zich is Zarath er wel goed in om mensen hun verantwoordelijkheid te geven bij taken die al gedelegeerd zijn. Maar bij die taken is het allemaal een beetje organisch zo gegroeid met mensen die hij al heel lang kende en later werd het professioneler. Maar echt officieel gaan delegeren is weer iets anders. Hij (en ik) kunnen ons nog niet eens goed een voorstelling maken bij hoe dat in zijn werk gaat, wat de stappen precies zijn.
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: ZZP topic

Bericht door seleena »

verkeerd gepost..
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: ZZP topic

Bericht door pluis »

Iets waar ik best goede dingen over gehoord heb is een 'digitale PA'. Dat is iemand die vanuit huis werkt en die je voor een aantal uur per week op freelance basis taken af kan staan in een soort organische vorm.

Zou dingen kunnen doen zoals agenda bijhouden, brieven / mails schrijven, basis boekhouden, reizen plannen en boeken, etc.

het voordeel is dat je dan steeds met dezelfde persoon werkt en dat je vrij organisch om kan gaan met dingen delegeren.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: ZZP topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb een vraag. Afgelopen maand heb ik een foto op instagram gepromoot. Het geld daarvoor is toen afgeschreven, maar nu krijg ik net dus weer een rekening voor "Remaining ad costs at the end of the month" (Like hoe bedoel je?!). Als ik even google dan blijkt dus dat ik ergens op facebook (Ehhh) de campagne uit moet zetten. Ik geloof dat ik dat nu heb gedaan, maar zorgt dit er dan inderdaad voor dat ik niet volgende maand weer een rekening krijg? Want de FAQ is super onduidelijk, ik snap niet goed hoe ik dit had kunnen weten en nu ben ik bang dat ik me per ongeluk voor een maandelijkse service heb opgegeven terwijl ik helemaal niet van plan ben om vaker dit soort promotie te doen, want zo goed werkte het nou ook weer niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: ZZP topic

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Hmm, de makkelijkste manier is meestal om je creditcard / PayPal of ideal machtiging van je Facebook account los te koppelen. Als er nog iets aan advertenties live staan gaat Facebook je daar vanzelf wel naar toe sturen om opnieuw te activeren.
Je creditcard gegevens regel je door vanuit de advertentie omgeving (ads manager) naar t tabblad billing preferences te navigeren.
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: ZZP topic

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

En nog even snel een update, vanuit de email met remaining costs kan je met de knop see full receipt, onder aan de mail, direct naar de lopende campagne
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: ZZP topic

Bericht door Voleuse »

Thx :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Brabo's! Weet iemand een seats2meet-achtige optie in de buurt van Gorinchem? Zarath moet mogelijk een Skype vergadering doen terwijl hij daar in de buurt is voor iets anders en niet tussendoor even naar kantoor/huis kan.

Edit: Wacht, mijn google-fu doet het ineens weer, waarschijnlijk al een flexplek dingetje gevonden. Nou hopen dat ze ruimte hebben op de juiste tijd (als hij eindelijk weet wanneer die vergadering precies is), dus ik hou me nog steeds aanbevolen voor alternatieve suggesties. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: ZZP topic

Bericht door Pien »

Flexplek Gorinchem?
Plaats reactie