ZZP topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Ik heb een local. En geen idee of die verstand hebben van ondernemen vanuit arbeidsongeschiktheid specifiek. Dus ik kan je niet echt helpen...
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: ZZP topic

Bericht door phedre »

Shareen??
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: ZZP topic

Bericht door chell »

Je zou eens een mailtje kunnen sturen aan Jessie van https://businessblogschool.nl/
Zij heeft misschien wel tips vanuit haar eigen ervaring (ik weet niet of ze nog weet wie ik ben, maar ze maakt op haar website geen geheim van haar aandoening, dus zal ze zo'n vraag vast ook niet zo raar vinden).
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Boekhouder zoeken komt op mn to do voor volgend jaar.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Thanks voor de reacties. Ik ga eens informeren.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ZZP topic

Bericht door tessie »

Whiiieee ik heb m'n Swopper! Blij mee! Het is wel lastig omdat ik zo'n inimini (hoek)bureau heb, want ik kan niet gaan zitten en dan indraaien zeg maar (ik heb de versie zonder wieltjes want die vond ik eng), dus het 'instappen' is een beetje gekut, maar als ik eenmaal zit, zit het lekker. En het wiebelen is echt fijn en leuk! Maar ik zit er nu pas net een uurtje op, dus kan er verder nog niet zoveel over zeggen haha :D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Gaaf, Tessie! Ik hoop dat je er lang en veel plezier van gaat hebben!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Hmmm nu loopt mijn proefjaar bij e-boekhouden bijna af. En ik vind het op zich wel prima werken... maar tegelijk toch ook wel benieuwd of moneybird misschien niet nét wat fijner is. Alleen al de app ziet er aantrekkelijk uit. En de kosten liggen niet zo ver uit elkaar.
Ben wel benieuwd of iemand hier ervaring met allebei heeft en ervaringen wil delen?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Ik gebruik Moneybird. Ik ben op zich tevreden, maar ik heb wel ondersteuning van mijn boekhouder die er ook cursus in heeft gehad. Ik denk dat ik er zonder boekhouder niet uit was gekomen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Ik gebruik ook moneybird, ook af en toe met ondersteuning van een professional. Maar dat zijn dan meestal de dingen als ‘hoe moet ik dit boeken’, zelden welk knopje of welke instelling. Dus de dingen die ik sowieso zou moeten vragen. Ik ken e-boekhouden niet, maar ik ben erg fan van Moneybird. Factureren en verlopen facturen opvolgen is echt een fluitje van een cent, idem koppelen van betalingen aan facturen (inkomend ook) en btw aangifte is super makkelijk. Scheelt ook bij de dingen die ik wel uitbesteed: het werkt snel en dat scheelt in de kosten. Dus ik ben nog steeds fan. :)
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Thanks!
Ik ga het komende week eens even proberen. Denk dat ik dan snel genoeg doorheb of het het overstappen waard is!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Voor de andere Moneybird gebruikers! Vandaag nog te zien (en mogelijk (hopelijk) nog een paar dagen: een Facebook live recording over BTW aangifte met Moneybird:

https://www.facebook.com/moneybird.nl/v ... 174677766/
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Zo, net automatisch BTW-aangifte gedaan vanuit Moneybird, want ze hebben een automatische koppeling toegevoegd. Echt 5 seconden werk nu! De aangifte zelf, toch. Administratie bijhouden met af en toe wat advies/controle van boekhoud-deskundige zat er nog voor, natuurlijk. Ook voor het eerst een ICP aangifte gedaan, want diensten geleverd aan een bedrijf binnen de EU. Ik was bang dat dat gedoe zou zijn, maar dat was ook heel simpel. Yay!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Ik kwam erachter dat dat kon nadat ik m handmatig had opgestuurd hahaha oh well
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Is net nieuw, ik zag het toevallig op Facebook voorbij komen. Anders had ik het denk ik ook over het hoofd gezien. ;)
Plaats reactie