ZZP topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Gefeliciteerd!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: ZZP topic

Bericht door Arno »

Gefeliciteerd!
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Ennnn, de eerste BTW aangifte gedaan. Makkelijk, want 0-aangifte. ;) Maar voelt toch als weer een ding. :D
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: ZZP topic

Bericht door shareen_G »

Je hebt nog helemaal geen kosten gemaakt?
Ook als er geen omzet is en wel kosten zijn gemaakt kun je de btw terug vorderen.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Kosten allemaal zonder btw, want uit het buitenland. En ze kennen in de VS geen facturatieplicht dus ik bleek een factuur apart aan te moeten vragen, en die geven ze dan liever aan het eind van het jaar over alle aankopen in één keer (zo blijkt collega in belgie het ook met dat bedrijf te regelen). Dus in overleg met administratiepersoon besloten dat allemaal pas volgend kwartaal of eind van het jaar in te dienen om het nu simpel te houden.

Ik heb het verder zo opgezet dat ik bijna geen kosten maak nog. En website ben ik nog mee bezig. Eerst teksten afhebben, dan pas hosting doen. Praktijkruimte is ook op afroep. Dat maakt het eerste kwartaal wel lekker overzichtelijk. Volgende kwartaal moet ik wel aan de slag met bonnetjes en facturen. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Ik heb promo codes in de aanbieding voor online facturatie & boekhoudsoftware Moneybird. Hier nog geïnteresseerden? Ik ben er heel erg tevreden over, administratie is echt in een vloek en een zucht bij te houden. Bonnetjes en inkomende facturen inscannen en hij herkent het meeste zelf al, je hoeft alleen maar te bevestigen dat het klopt. Factuur sturen idem dito. Vooraf even je tarieven invoeren en hij rekent alles zelf uit met BTW en zo en zet het netjes in een document die je kunt mailen of zelfs vanuit de software met een druk op de knop via de post versturen.

Wat ook erg grappig was, is dat ik vorig jaar met een trainer praatte en die zei dat hij facturatie uitbesteedde voor de efficiëntie. Maar nu ik zelf Moneybird gebruik herken ik de standaard opmaak. Ik weet zeker dat die man meer tijd kwijt is aan doorgeven wat er gefactureerd moet worden, dan zijn facturatie-persoon kwijt is aan het invoeren en sturen van die factureren via moneybird. :D

Het schijnt ook enorm veel geld te schelen als je uiteindelijk wel met een boekhouder werkt, want moneybird genereert je belastingaangifte al bijna helemaal zelf en je boekhouder hoeft het alleen maar na te kijken (en die kun je zo toegang geven).

Anyway, met de promo code krijg je 120 dagen gratis uitproberen in plaats van 60, dus dat is best leuk. Het is trouwens ook echt niet duur, zeker niet als je niet veel transacties hebt.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door eireann »

Klinkt bijna alsof je er plezier in hebt :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: ZZP topic

Bericht door Yara »

Ik heb wel interesse in een code. Ik moet steeds vaker facturen versturen.

Ik zit overigens te twijfelen over een kvk inschrijving voor blog en andere schrijfopdrachten. Ik verdien nu nog niet heel veel ermee en geef het op als overige inkomsten, maar ik twijfel wanneer het punt is dat dat niet handig meer is.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: ZZP topic

Bericht door Heidi »

Kan de KvK zelf je daar misschien over informeren?
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

De KvK heeft er in ieder geval een pagina met uitleg en een webinar over, dat geeft misschien al wat extra informatie?

Je hebt een PBtje, @Yara !
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Mag ik ook een code, Ravelijne? 120 dagen is een mooie periode om te proberen of het voor mij werkt.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

@kitten Je hebt een PBtje. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

eireann schreef:
Ravelijne schreef:
Dat is bij mij best een schrikbarend groot bedrag, maar er komt ook nog geld binnen voor de maand om is dus dat zou moeten lukken (en ik moet mezelf nog wat terugbetalen uit mijn bedrijfje bedrijf voor voorgeschoten aankopen, alleen ik weet nog niet wanneer).
Fixed that for you ;)
@Eireanne Awwww! :) Thanks. :) Het is nog echt maar klein, hoor. :) Maar! Wel vandaag weer een nieuwe klant erbij die een afspraak gaat maken. En de afspraak met een andere nieuwe klant staat volgende al gepland. Yay! :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door eireann »

Maar het is een bedrijf. Voor je inkomsten. Geen hobby projectje! Woorden maken verschil!
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie