ZZP topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: ZZP topic

Bericht door pluis »

Freelancewerk doe ik soms bij klanten, maar vaak vanuit huis. Ik heb nu in een extra slaapkamer een kantoor / studio voor mezelf ingericht ondanks dat ik nu maar een paar uur per week freelance. Meneer pluis heeft ook een apart kantoor in een eigen kamer, en die werkt nu fulltime thuis / zelfstandig. Wil ik uiteindelijk ook wel weer naartoe, als het kan. Voorheen, toen we krapper woonden was mijn kantoor een studiehoekje in een gang, een hoek van onze eigen slaapkamer (de tweede slaapkamer / logeerkamer was toen al kantoor van meneer pluis) of gewoon de bank in de woonkamer.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ZZP topic

Bericht door tessie »

Ik werk nu dus altijd gewoon op de bank in de huiskamer. We hebben helaas geen kamer over in huis. Dus ik denk er wel eens aan om ergens anders te gaan werken, maar ik weet niet zo goed waar. En hoe dat werkt.
Hier in Almere kan je in de bibliotheek ook werken, maar daar hoor ik geen hele positieve verhalen over. En ik heb geen idee hoe/waar zoiets verder kan dus..
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: ZZP topic

Bericht door chell »

Er zijn dingen als Seats 2 Meet en andere workplace sharing dingen. Soms moet je daar vooraf boeken, soms kun je ook gewoon vrij binnen lopen. Je kunt ook in een koffietentje met wifi gaan zitten of bij een stationshuiskamer ofzo
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Ik zit ook vooral thuis omdat dat met wat ik doe toch ook wel handig is qua materiaal. Ik overweeg soms om als ik computerdingen(mid)dagje heb om eens te kijken of het wijkcentrum een fijn hoekje heeft. Ze zeggen dat er ook werkplekken zijn maar zit meestal thuis toch wel prima.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

ZZPers van WS! Wat doen jullie qua website hosting? Ik zoek iets wat vrij simpel is om te leren en bij te houden want geen budget om het uit te besteden momenteel. Ik zat te denken aan Squarespace (met kortingscode van de podcast van RuPaul, ook nog), dat schijnt enorm makkelijk te werken en er zit een Acuity kalender bij in waarmee klanten zelf afspraken in kunnen plannen, wat voor mij wel meerwaarde zou hebben.

Alleen vind ik het Stomâ„¢ dat hoewel het 'kleine' Acuity abonnement inbegrepen is, betaal je voor een stapje uitgebreider abonnement ineens de volle mep, in plaats van alleen dat tientje extra wat het normaal duurder is. En dat vind ik zo stom en klantonvriendelijk en alsof ze niet willen dat je meer af gaat nemen of gaat groeien, dat ik toch nog even aan het rondkijken ben.

Squarespace business kost € 17 p/m als je een jaar vooruit betaald, of € 24,- als je van maand tot maand betaald. Een Acuity Emerging ter waarde van €15,- zit daarbij in. Maar als ik over zou stappen naar Acuity Growing dan betaal ik ineens de volle mep van € 25,- er los bovenop. Maar Acuity Growing heeft dan weer pakketten en waardebonnen als extra feature en ik denk dat dat wel interessant kan zijn.

Mijn website gaat vrij simpel beginnen, maar ik denk dat er over tijd wel redelijk wat artikelen en misschien videos (waarschijnlijk gehost bij YouTube of Vimeo) en dat soort dingen komen. Misschien op een gegeven moment ook een online cursus, maar tegen die tijd zal ik denk ik sowieso naar iets nieuws moeten kijken.

Wordpress lijkt me het logische andere alternatief, maar Zarath's zakelijke website is gebaseerd op Wordpress en daar moet hij echt wel duidelijk mensen voor inhuren om het op te zetten en de boel draaiende te krijgen en houden. Hij is behoorlijk technisch aangelegd, maar dat is echt te veel werk en vooral ook teveel uitzoekwerk.

Wat doen jullie, hoe technisch ingewikkeld was het om op te zetten en om te onderhouden en wat betalen jullie? Ik sta enorm open voor tips en advies. :)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: ZZP topic

Bericht door chell »

Ik gebruik voor al mijn websites Wordpress. Er zijn heel veel goede themes en plugins voor en ik vind het heel prettig werken eigenlijk
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Maar wel een beetje een learning curve aan het begin, toch? Of is er ook een redelijk kant en klare hosting voor?
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: ZZP topic

Bericht door Yara »

Ik vind WordPress ook heel goed te doen zelf. Ik vind het prettig werken en met een isn't en klaar theme en een host die Wordpress all voor je geïnstalleerd heeft is het heel goed te doen. Mijn logo heb ik van een bedrijfje wat dat voor meer kleine bedrijven doet. Overigens ben ik officieel nog geen bedrijf maar goed.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: ZZP topic

Bericht door chell »

Zelf installeren is ook niet zo ingewikkeld, maar goed ik ben wel heel technisch. De meeste hosts hebben tegenwoordig ook gewoon een knopje in een adminpanel "installeer Wordpress"
Deleted User 178

Re: ZZP topic

Bericht door Deleted User 178 »

Ik heb ook beide sites met WordPress, beide zelf gemaakt. Vond het goed te doen. Af en toe een klein beetje hulp, maar ik wilde dan ook weer precies buiten de standaard. Hahah
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door lunaaa »

Ik vond het als niet-nerd ook eenvoudig om WordPress zelf te installeren.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Ik vind WordPress ook fijn werken. Er is ook heel veel informatie en documentatie online wat helpt met zelf doen. Ik investeer liever in een goed thema dan dat ik elke maand zoveel moet betalen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Waardoor ik twijfel is dit: Zarath zijn website was geblokkeerd door zijn provider omdat die gehackt was. mocht pas weer online toen de Wordpress versie geüpdate was. Dus dat deed hij, maar toen werkten dus allerlei onderdelen van zijn website niet meer. Hij had geen tijd om het zelf op te lossen, de freelancer die nog wel eens wat aan de website gedaan had had ook geen tijd, dus moest er halsoverkop een nieuwe gevonden worden die het 'even' allemaal weer op orde kon brengen. Dat was gelukt, maar dat was een kost van toch over de € 500,-. Nog even afgezien van het feit dat hij veel van zijn aanvragen van klanten binnen krijgt via de website, wat ook een aantal dagen lang stil had gelegen.

Dus daarom neig ik naar een 'done-for-you' oplossing. Ik ben best een klein beetje technisch (heb nog met HTML websites gebouwd voor verenigingen en zo, ooit lang geleden), maar dat stukje bijhouden, updates en beveiliging daar maak ik me wel zorgen over. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Nou, het word toch Wordpress. Kennelijk is het heel lastig om een tweetalige site te maken in Squarespace, en voor twee versies van een site (net even andere pages voor de Engelstalige dan de NL bijvoorbeeld) betaal je gewoon alsof je twee aparte sites host. Ik heb nu al lokale klanten èn Engelstalige klanten in de UK & US via Skype, dus dat geeft dan al snel de doorslag. Wordpress here I come! :D

Tips voor goeie hosts welkom. Eventueel met referral links? ik doe iemand graag een plezier, als ik toch iets aanschaf.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Ik ben blij met Siteground. Misschien niet de goedkoopste maar wel snel en goede 24/7 support. Ik vind CPanel fijn werken. Je kan veel zelf doen maar anders is er documentatie en support. En ze hebben ook een servercentrum in Amsterdam (fijn wat betreft data en wetgeving enzo). En ik heb begrepen dat ze hun shared servers minder vol proppen dan veel van de budget hostingproviders doen, wat je snelheid ed ten goede komt.
Mocht je daarvoor willen gaan:
https://www.siteground.com/recommended? ... id=7794036
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie