De wondere wereld van de keukentechniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Hmmm, nu ik geen anti-aanbakpannen meer gebruik kan dat inderdaad wel. Ik ga het vanavond eens proberen. :)
Guardian_s

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Guardian_s »

Ik gebruik daar een stalen garde voor.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Voleuse »

Dit zeg ik alleen omdat ik inschat dat jij dit wel lekker vind, niet om je nou van het vlees af te helpen, maar probeer eens vegetarisch gehakt als je haast hebt? Door sauzen enzo vind ik het verschil namelijk niet te proeven en dat bakken is niet moeilijk (kijk als je nou gehaktbrood oid gaat maken is t een ander verhaal)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Wat voor soort vegetarisch gehakt? Ik kan een hoop ingrediënten niet verdragen, dus het hangt er erg af waar het van gemaakt is, en ik heb redelijk wat eiwit nodig om mijn bloedsuiker stabiel te houden. Ik ben na meer dan 10 jaar vegetariër zijn pas weer vlees gaan eten omdat mijn keuzes zo beperkt waren.

Stamper werkte aardig. Garde klinkt ook als een interessant alternatief, ga ik ook nog proberen. Thanks. voor de tips, allemaal!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Voleuse »

Je hebt ook varianten die van erwten zijn gemaakt, naast de normale sojavariant. Maar geen idee of je dat mag hebben.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

In ieder geval de komende 30 dagen niet, vanwege eliminatie dieet. Maar ook daarbuiten blijft het lastig, want de meeste vleesvervangers bevatten wel iets van gluten of iets anders wat niet kan, helaas.

Ik heb inmiddels de metalen garde ook geprobeerd en dat beviel erg goed. De stamper gaf het beste resultaat, maar dat voelde nog steeds als best veel werk. De garde maakte het echt makkelijker en sneller. Bedankt voor de tip, Guardian!
Guardian_s

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Guardian_s »

Graag gedaan :)
chats

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door chats »

Mijn staafmixer is 'overleden' en nu moet ik dus een nieuwe kopen. Alleen ik twijfel of ik zal investeren in een goede staafmixer of in een foodprocessor.

Ik gebruikte de staafmixer de laatste tijd voor diverse zaken: fijn hakken van bijvoorbeeld noten, smoothies, soep en het maken van energierepen. Soms staat er in een recept dat je een keukenmachine nodig hebt, maar tot op heden volstond de hakmolen. Ik denk dus aan een staafmixer.

Heeft iemand tips voor een goede staafmixer (merk of specificaties)? Of zou een foodprocessor aan te raden zijn?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Ik heb een tijd alleen een staafmixer gehad en een tijdje alleen een keukenmachine. Als ik moest kiezen tussen 1 van de twee, dan zou ik voor de staafmixer gaan. Dingen als soep en dingen in de pan pureren gaan makkelijk. Mijn keukenmachine is nogal een lichtgewicht en de staafmixer is als hakmolen eigenlijk beter dan mijn keukenmachine. Het enige wat mijn keukenmachine kan wat mijn staafmixer niet doet is raspen. Maar als ik de patisserie uitbreidingsset zou kopen voor de staafmixer, zou hij dat ook kunnen.

Ik denk dat een keukenmachine als een Vitamix e.d. wel extra resultaat geeft als je dingen heel fijn wil hebben, of als je zelf kokosboter of notenboter wil maken. Mijn staafmixer kan het wel, maar hij doet er lang over en dan moet hij tussendoor rusten omdat hij anders te warm wordt. Mijn vorige staafmixer is overleden toen ik dadels fijn wilde maken (volgens het recept) zonder vloeistof er bij. Dat was te taai. Een high end keukenmachine had dat waarschijnlijk wel gekund. Maar nu doe ik altijd de vloeistof meteen bij de kleverige dingen en dan gaat het wel.
chats

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door chats »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en de tip voor kleverige dingen :)
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Denk dat dit wel het juiste topic is voor mijn vraag.
Gisteren kon ik een pak melk weggooien omdat ie niet meer goed was. Houdbaarheidsdatum was nog lang niet bereikt. Dit is de eerste keer dat ik met een bedorven product geconfronteerd werd. Andere koelkastproducten zijn wel goed. Heb een thermometer in de koelkast gelegd en zo te zien mankeerd er niets aan de koelkast, het is een Miele dus die moet wel goed zijn, toch? Volgens de registratie is de temperatuur in de koelkast tussen 7 en 9 graden. Er is dus inderdaad niks mis met mijn koelkast.
Toch heb ik een vraag en van de zoekmachine wordt ik niet veel wijzer, teveel verschillende antwoorden.
Wat zou de juiste temperatuur behoren te zijn in een koelkast?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door JerryM »

6 a 7
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Correcte koelkasttemperatuur is 4 graden.

Houdbaarheidsdatums gelden alleen voor gesloten verpakkingen en voor melk bij temperatuur van maximaal 7 graden. Zodra de verpakking open is, is de houdbaarheid een stuk korter omdat producten, zeker zuivel, dan kwetsbaar zijn voor bacteriën die aankomen zweven en in je koelkast aanwezig zijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Duidelijk verhaal, Daantje. Blijft dan toch opmerkelijk dat ik dit voor de eerste maal ondervond, in voorgaande jaren dit nooit gehad.

Die 4 graden kwam ik idd wel het meest tegen, maar 7 graden werd ook geregeld genoemd. Het komt blijkbaar nogal precies. En om het helemaal goed te doen moest je een thermometer in een glas water zetten. Dan heb ik niet gedaan, geen thermometer in huis die waterdicht is. Misschien toch maar eens gaan doen, de koelkast heb ik in januari 2010 gekocht volgens de aankoopbon.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Ik merk zelf dat het ook uitmaakt hoe vaak hij opengaat. Of als hij een keer (ongemerkt) op een kiertje is blijven staan, is de inhoud sneller bedorven. 4 graden is idd wel de meest veilige optie idd.
Plaats reactie