De wondere wereld van de keukentechniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Inmiddels deze koelkast thermometer besteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door pluis »

Soms kun je ook een keer pech hebben - dan is de melk tijdens transport naar of opslag in de winkel te warm geworden. Dan is je houdbaarheid ineens ook sterk verkort. Dat is me wel eens overkomen in de zomer.
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijke wat me is overkomen. Dank voor je reactie pluis.

Het is mij wel opgevallen dat er in supermarkt met enige regelmaat gekoelde producten in het schap staan die reeds over de datum zijn. Met name zuivelproducten en maaltijden. Die zijn dan weliswaar afgeprijsd, maar liggen gewoon in het schap.
Ook vandaag, 11 november, was dit het geval. Op de verpakking staat: te gebruiken tot: 9 nov 18
En niet eentje, maar een heleboel daarvan. Ik zelf ben daar heel alert op en koop dat dus nooit.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door kitten »

Als het voor het eerst is en de rest van je spullen zijn nog goed, dan zou ik het probleem niet bij de koelkast, maar bij de melk zoeken. Misschien was het pak melk door een productiefoutje niet goed gesloten en daardoor eerder slecht geworden, bijvoorbeeld.

Wat voor thermometer is niet waterdicht? Ik zou eerder denken dat die tip niet zo handig is, omdat een open glas water in de koelkast niet handig is ivm vocht. Of is dat alleen bij vriezers...?
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

kitten schreef:Wat voor thermometer is niet waterdicht? Ik zou eerder denken dat die tip niet zo handig is, omdat een open glas water in de koelkast niet handig is ivm vocht. Of is dat alleen bij vriezers...?
Op de website van de consumentenbond:
Tip: de temperatuur van de producten in de koelkast is veel constanter. Voor een betrouwbare meting kun je daarom het beste de thermometer in een glas water laten staan.
BRON
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door kitten »

Ok en welke is niet waterdicht?
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door phedre »

jeetje, dit zijn echt dingen waar ik me totaal niet druk om maak, niet eens bij nadenk eigenlijk. Als n pak melk bedorven is, gooi ik t weg en koop gewoon weer nieuwe. Enige keer dat ik aan de knop van de koelkast zit is als t zomerdag echt bloedheet is, dan zet ik m wel eens wat kouder, maar verder denk ik er echt niet eens over na :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

Precies phedre, zo ging ik er ook mee om. Tot nu dus.
En om voor mijzelf helderheid en duidelijkheid te krijgen ben ik op onderzoek gegaan. Gelukkig lag het niet aan de koelkast zelf en daar was ik al blij om. En weet nu ongeveer hoe het zit. En twee gratis "speciale" koelkast thermometers thuis gestuurd te krijgen is mooi meegenomen.

Wat betreft melk, waarmee mijn verhaal begonnen is, ik koop standaard twee 1,5L pakken. Doe ik ongeveer 4 dagen mee, geen medebewoners hier. Ik kan ook ervoor kiezen om een kleinere verpakking te kopen.
In vergelijking met het 1,5L pak is een 1L pak 25% duurder en een 0,5L pak is zelfs 35% duurder.
Op jaarbasis is het verschil dan ruim 70 euro max. Dat tikt best aan.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door kitten »

Welke thermometer is niet waterdicht? (Ik voel me genegeerd hier...) Zover ik weet zijn ze altijd waterdicht.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Bitemarks »

Digitale zijn vaak niet waterdicht
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door kitten »

Maar dat zijn ook geen koelkast-thermometers. Een digitale moet je aanzetten en valt daarna weer uit, dat werkt niet in een koelkast.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Het is maar hoe je 'waterdicht' bedoeld. Het meetgedeelte is dat meestal wel. De klokjes (wijzer/wijzerplaat deel) zijn dat meestal niet. In een glas water zetten is geen probleem, in een glas water onderdompelen wel. In keukenthermometers moet je er vooral op letten of het meetbereik geschikt is voor je doel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 1996

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Deleted User 1996 »

kitten schreef:Welke thermometer is niet waterdicht? (Ik voel me genegeerd hier...)
Ow, dat gevoel van genegeerd worden heb ik zo vaak dat ik het normaal ben gaan vinden.

Over waterbestendigheid hebben andere forumleden ondertussen al duidelijke informatie gegeven.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door kitten »

Dank je wel voor het toch nog reageren, Charles.
Plaats reactie