De wondere wereld van de keukentechniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
lotus {P}

De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door lotus {P} »

Ik kon niet echt direct een goede plek vinden, vandaar dan maar een nieuwe draad voor alles wat te maken heeft met alles voor de keuken. Mixers, magnetrons, keukenmachines, senseo's, maar ook messen en andere niet electrische handigheden.

Ik ben binnenkort waarschijnlijk toe aan een nieuwe combimagnetron maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Jetfrost, crispfunctie, grill, draaibaar plateau wel of niet uitschakelen, stoomfunctie..... Ik weet het allemaal niet meer. En aangezien zo'n apparaat toch wel weer een tijdje meegaat, wil ik niet over 1 nacht ijs gaan.
Iemand nog tips, waar op te letten, welke functies beslist handig zijn en welke ik best wel zonder zou kunnen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Ik zal hier vast kind aan huis gaan worden. Maar op je eerste vraag kan ik helaas geen antwoord geven. Ik weet niet veel van magnetrons en ik heb zo'n ding ook niet meer.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door puppie »

Sorry, de enige functie die ik gebruik van mijn magetron is de verwarm knop.
Geen nuttig advies voor je dus :-/
lotus {P}

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door lotus {P} »

ja Daantje, ik dacht al dat dit een topic zou zijn waar jij heel wat kennis kan delen indien nodig.
colet

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door colet »

Handig lotus! Zo heb ik ook ooit geinformeerd naar de voor- en nadelen van een droogmolen. En pas nog naar een mixer. Of nee, dat vroeg ik niet....ik kreeg ongevraagd advies, geloof ik. :)

Mixers blijken tegenwoordig vaak complete keukenmachine's. Nu heb ik die nog nooit gehad en nog weinig gemist ook. Noten voor taarten of recepten sla ik op ouderwetse wijze aan gruzelementen. Pepernoten voor door de suikercreme en als vulling voor taart ook.
En ik heb een mini-keuken, dus ik hoef geen groot apparaat in een kastje. Laten staan is ook niet praktisch.
Aansluitend: als er ooit iemand een goede plossing heeft voor Tupperware bakjes, schaaltjes, deksels en dergelijke....Hoe berg je dat handig op?

Goed een combi....Geen idee!
Ik gebruik mijn combi of als magnetron óf als oven. Nooit tegelijk en ontdooien doe ik ook al nooit in dat ding. Toen ik deze kocht, zei de verkoper dat het vermogen belangrijk was als je wel of niet kant en klaar maaltijden opwarmde.
Ik mis mijn oven nog altijd. Oh waar ik ook op zou letten is de grootte binnenin. Mijn plateau draait en daardoor kan er bv nauwelijks een rechthoekige ovenschaal in.
Verder heb ik qua jetfrost enzo geen tips voor je.
lotus {P}

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door lotus {P} »

ja, probleem van draaiend plateau heb ik nu ook, dus dat is iets waar ik zeker op ga letten
ik heb hem vroeger wel eens als combi gebruikt nu gebruik ik hem als oven of als magnetron, niet samen.
Maar ik heb wel de ovenfunctie nodig, omdat ik verder geen oven heb.
Ontdooien doe ik er niet vaak in, hooguit als ik eens vergeten ben vlees uit de diepvries te halen ofzo. Brood is best snel ontdooid eenmaal uit de diepvries
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door cinderella »

@lotus: Wat wil je er in bakken? De mijne mag je gratis hebben. We hebben hier 2 combi's en een inbouwoven.
Het is er wel eentje die volgens mij een hogere temperatuur heeft dan er aangegeven staat, dus je moet even oefenen met pizza's, taarten, croissantjes etc., want het wordt wel snel zwart. Maar voor een simpele ovenschotel of zo gaat het prima. Er zit alleen geen boekje bij, want ik heb hem zelf al gekregen.

@colet: Ik heb enorm veel bakjes gestapeld in een grote la. Alle bakjes die dezelfde vorm hebben in elkaar, en daarboven alle deksels die daarbij horen. Afwijkende kleine bakjes in een mandje. Dat kan natuurlijk ook in zo'n grote opbergdoos, en die dan in je kelder, of zonder deksel in een van je keukenkastjes (dan trek je die doos eronder vandaan en kun je er makkelijker bij). Zowieso ben ik erg van de dozen en mandjes in kastjes waar gewone deurtjes voor zitten. Dan loop je niet zo te graaien in je kasten.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door cinderella »

Ik vind gewone ovens, zelfs goedkope electrische gewone ovens trouwens een stuk beter dan combi-ovens. Dat convectie-gedoe werkt voor mij dus gewoon niet, de gewone oven gaat hier dus ook niet op convectie-stand, is nog lekker stil ook. Dus als je enigzins plek hebt (ik heb geen flauw idee hoe je woont) en de oven maar weinig gebruikt, zou ik een electrisch oventje ergens zetten waar ie niet in de weg staat en daar in bakken.
toen doet er nu niet meer toe
lotus {P}

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door lotus {P} »

Ik heb helaas niet de ruimte voor nog een oven en ik gebruik hem toch best wel vaak. Vooral als ik bezoek heb, maak ik graag een ovenschotel (kan van te voren klaargemaakt worden en hoef ik niet meer in de keuken te staan). Nu heb ik ook een combimagnetron, met hetelucht oven en dat bevalt me prima.
Pluu

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Pluu »

Wij hebben een simpele oude magnetron en een oven apart, geen combi. Ik krijg het niet voor elkaar om magnetrons simpele oven-dingen te laten doen. Soms krijg ik het zelfs niet voor elkaar om een combi-magnetron gewone magnetrondingen te laten doen. Ik snap die dingen niet. Dus mijn enige tip zou zijn: ga voor een simpel model dat je daadwerkelijk kunt bedienen. Iets met 3 of 3 knoppen of draaidingen, niet met "als je de rode knop en daarna aan de knop ernaast draait stel je de temperatuur in, maar als je eerst de knop met het sterretje eerst indrukt betekent dezelfde temperatuurknop ineens de tijd, en als je een fout maakt moet je twee keer de paarse knop indrukken". etc. Argh! Daz hét recept voor verpeste maaltijden.

Draaiplateau hebben wij ook maar geen last van, als we een langwerpig ding in de magnetron zetten dan kan ie gewoon niet verder draaien dus dan blokkeert hij, en verwarmt net zo goed.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door cinderella »

Ovenschotels kan die van mij prima, dus als je 'm wilt mag je 'm hebben. Anders gaat ie van de week naar de kringloop. Of iemand anders moet 'm willen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Tip voor hen die een goede braadpan willen kopen: Le Creuset heeft als aanbieding een bourgogne rode (al noemen sommige kookwinkels dat bordeaux :eerie:) braadpan van 24cm voor 119 euro, normale prijs voor deze maat is € 189.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lotus {P}

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door lotus {P} »

ik vertelde het over de pan aan mijn moeder, maar die zweert bij haar wildpan van Dru. Hij is inmiddels zo'n 80 jaar oud en loeizwaar, maar elke decembermaand komt hij weer tevoorschijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Oh, wat een vintage schoonheid, lotus! :inluv:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door chell »

Die is echt mooi!
Plaats reactie