Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

als je in een grote stad woont, betaal je idd vaak meer voor je inboedelpremie, omdat risico's daar groter zijn
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Dat is inderdaad waar phedre, wonen in een grote stad heeft een prijs.
En dat is de hoofdprijs betalen voor alles wat je nodig hebt. Niet alleen voor verzekeringen.

Heb ondertussen nog eens een herbereking gemaakt bij Klaverblad, die zijn echt het voordeligste. Nu een combi van aansprakelijkheid + inboedel. Komt een premie uitrollen van 3,13 voor aansprakelijkheid (tot 2,5 miljoen zonder eigen risico) en 9,92 voor inboedel (52.000 verzekerd bedrag). Dit zijn maandbedragen en indien ik kies voor kwartaalbetaling dan komt het in totaal op net geen 50 euro per kwartaal.
Dat is een absoluut betaalbaar bedrag te noemen en Klaverblad schijnt ook een goede naam te hebben, ondanks de lage premiebedragen.

Daarnaast heb ik vrije keus om wel/geen gebruik te maken van een adviseur. Indien ik ervoor kies om het middels een adviseur te laten verlopen, dat zijn die kosten geheel voor mijn rekening. Dat valt buiten de verzekering.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

tegenwoordig krijgen verzekeringsadviseurs idd geen provisie meer van de verzekeringsmaatschappijen, maar brengen ze uurtarief of abonnementsgeld bij de klant in rekening. Dit zou de onafhankelijkheid van de adviseur moeten bevorderen en t beter inzichtelijk maken van wat de adviseur verdient aan de klant. Dit betekent idd dat een klant tegenwoordig twee rekeningen krijgt voor zn verzekering. Een van de maatschappij en een van de adviseur (als je verkiest die te gebruiken dan idd) Of je n adviseur n voordeel vind, die zn rekening waard is, tja.. is afhankelijk van wat je zelf weet van verzekeringen en in hoeverre je je zaakjes zelf kunt regelen als er iets aan de hand is en uiteraard ook aan de prijs van de adviseur.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

OK. Duidelijk verhaal phedre.
Kijkend naar de premiebedragen en wat de dekking is, dan is mijn keuze snel gemaakt :D 50 euro per kwartaal is geen probleem voor mij.
Ik denk niet dat ik gebruik maak van een adviseur, tot nu heb ik zonder verzekering geleefd en dat is altijd probleemloos gegaan. Waarom zou dat dan nu ineens anders gaan worden?
Nu op zoek naar ervaringen van anderen over deze verzekeraar.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

klaverblad is gewoon goed. Nooit klachten over gehoord, ook nooit problemen mee gehad als tussenpersoon
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Dat is fijn om te horen in elk geval.
Ik denk dat ik een verzekering afsluit middels een adviseur, kost wel wat maar als er onverhoopt een claim ingedient moet worden dan zal zo'n iemand best waardevol blijken te zijn. Ik heb immers geen kennis van zaken wat schadeclaims aangaat.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

slim :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Heb ff gekeken op de site van het ass-kantoor die zaken doet met Klaverblad. Poeh he, dat ziet er wel heel sjiek uit hoor.
Kompleet met een smoelenboek van diegenen die er werken en wie ze zijn, allen strak in het pak....

Daar kom ik natuurlijk nooit binnen in mijn burgermanskloffie.. :oops:
Afspraak had ik telefonisch al gemaakt, woensdag wordt ik verwacht. Zal zeker en vast een factuur opleveren met een stevig prijskaartje erop...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Zijn ook gewoon mensen hoor, en jij bent hun klant! Laat je niet afschrikken
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

assurantieadviseurs lopen vaak in pak, en zeker voor n foto in t smoelenboek, Niks van aantrekken, gewoon gaan. Ik ben helaas niet op de hoogte van de tarieven die de tussenpersonen rekenen, want die zijn pas na mijn werkzame periode ingevoerd. Maar wie weet is daar online een en ander over te vinden, zodat je weet wat n redelijk tarief is, voor je met hen in zee gaat.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Over tarieven niets te vinden, wel dat zij zich presenteren als professionals die kiezen voor een persoonlijke benadering van hun klanten. Ach, het adviesgesprek zal ook geen uren duren en je hoeft niet meteen ter plekke te betalen, volgens mij dan.
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Nou, eigenlijk een makkie.
Er werd geen voorstel gedaan voor een andere verzekeraar dan die welke mijn voorkeur had en inhoudelijk waren we het ook al vlot eens.
Kortom, ik heb exact hetzelfde verzekeringspakket welke ik anders online zou hebben afgesloten :yes:
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Momenteel een hot-item: de zorgverzekering :D

Toen eerder deze maand werd aangekondigd dat de premie met ongeveer 3,5 euro zou stijgen waren er al twijfels of dit wel een realistisch bedrag zou zijn. Nu de eerste verzekeraar heeft laten weten dat de premiestijging ongeveer 10 euro is, staat bijna iedereen op hun achterste benen omdat ze zich rot geschrokken zouden zijn. Ik snap die reactie niet, want men had goede reden om aan te nemen dat die 3,5 euro veel te laag zou zijn en dat werd meteen al opgemerkt. Maar kennelijk heeft op dat moment niemand die gemaakte opmerking willen horen...

En het verplicht eigen risico gaat ook niet omlaag, ondanks de toezeggingen die daarover gedaan werden.
Hoe dan ook, de ingeslagen weg wordt gewoon voortgezet en daarmee dreigt de zorg zowat onbetaalbaar te worden voor steeds meer mensen. Want naast dat verplichte eigen risico is er ook steeds vaker sprake van een 'eigen bijdrage' en veel mensen denken ten onrechte dat die bedragen hetzelfde is als het eigen risico. Ze begrijpen het verschil niet. Verder blijkt ook dat lang niet alle zorg voor de volle 100% vergoed wordt, dus ook dan moet je zelf nog een bedrag bijleggen.
Als je al deze bedragen bij elkaar optelt, zeker wanneer je geregeld zorg nodig hebt, schrik je pas echt hoeveel je daaraan kwijt bent. En dan zegt de politiek nog gewoon met droge ogen dat dit bewust is gedaan omdat mensen te gemakkelijk naar de dokter zouden gaan. Het is eerder omgekeerd: mensen durven -bijna- niet omdat het te duur is geworden voor hun, juist vanwege al die eigen bijdragen die ze zelf moeten betalen, naast het verplichte eigen risico.

Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat er serieus maatschappelijke onrust komt en mensen of organisaties daadwerkelijk in opstand komen en de barricaden opgaan.
Hoe zien jullie dat? Heb ik een sombere kijk of misschien toch niet?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Misschien heb je hier wat aan: https://nationaalzorgfonds.nl
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Die kende ik nog niet. Dankjewel voor de link.
Leuk dit initiatief, maar ik denk dat het slimmer was geweest als zij een petitie begonnen waren, want dan móét de politiek er iets mee doen (bij voldoende hantekeningen).
Plaats reactie